• 12 749 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 634 inlägg
2018-12-04, 13:02
Medlem
tjackknugens avatar
Nu sitter jag i en omvänd sits där jag röker och tjejen blivit liberal sen hon träffa mig sålänge jag säger vad jag trycker i mig och vad det ger för effekt (Hon har noll koll på droger så får lära henne allt eftersom) men i början va hon lite strängare mot det, satte mig ner och förklarade för henne varför jag rökte samt visade alla mediciner jag egentligen ska käka och hur dom gör mig jämfört med cannabis. Hade hon sagt "Det är mig eller drogerna" hade jag valt drogerna, aldrig att jag går tillbaka till medicinerna.

Men det är din bruds liv, antingen ställer du ultimatum och blir antingen singel eller så slutar hon, alternativt bara att gilla läget, att hon röker är inte hela världen. Lighta upp en med henne, finns inget bättre.
Citera
2018-12-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
”Ett drogmissbruk kan definieras som intag av ett kemiskt ämne som kan vara till skada för individen, samhället eller båda, och där bruket av ämnet inte är i linje med eventuella medicinska riktlinjer. Ruseffekt är det vanligaste motivet för intag av ämnet.”

Intressant nog passar det väldigt bra in på lördagsgodis..
Citera
2018-12-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piteamannen
Hej flashback! Har nyligen träffat en tjej jag blivit helt förälskad i. Allt med henne är perfekt förutom en sak.
Hon har varit mycket deprimerad innan i livet och först när vi träffades pratade vi aldrig om droger, men efter ett tag berättade hon att hon brukar röka hasch.

Hon har försökt säga till mig att det är helt ofarligt osv och jag vet vad det har för positiva och negativa effekter.

Men ändå så stör jag mig väldigt mycket på att hon fortsätter röka på fastän jag sagt till henne att jag inte gillar det....
Är jag för mesig eller borde jag säga till på skarpen? MVH Piteamannen

Om hon nu inte är deprimerad nu när hon röker hasch samt inte är minderårig så pass att det skulle kunna påverka hennes utveckling av hennes hjärna, så ser jag verkligen inte problemet, mer än att problemet inte ligger hos henne.
Citera
2018-12-04, 18:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du är en riktigt omanlig tönt. Du ska vara glad att du har en öppensinnad flickvän som röker på. Se till att hon inte börjar med tunga droger och ta en joint tillsammans med henne, och njut.

Det är en vettig tjej du har, vad hade du föredragit, att hon dricker eller? Alkohol är djävulens dryck och cannabis är livets växt och biologisk magi. Man kan inte vara en bra människa om man är anti-cannabis.

Du borde skämmas som startar en sån här efterbliven tråd. Snacka om att ha fel mentalitet.
Cannabisrökare brukar inte vara de skarpaste knivarna, men psilocybin.. Det är riktiga grejer. Det är källan till medvetande.

Cannabis är inte dåligt men att röka det är helt fel.
Citera
2018-12-10, 10:20
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Självklart kan han framföra önskan om att hon ska sluta. Men han kan inte tvinga henne. Däremot kan han ju göra valet att inte vara tillsammans med henne om hon inte vill sluta och han känner att han inte vill vara kvar i förhållandet om hon fortsätter.

Hur svårt var det liksom?

Vet inte om du håller med det jag skrev eller argumenterar emot men det du skrev är precis eller snarae exakt det jag skrev fast med andra ord.
Citera
2019-01-03, 23:56
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Hej flashback! Har nyligen träffat en tjej jag blivit helt förälskad i. Allt med henne är perfekt förutom en sak.
Hon har varit mycket deprimerad innan i livet och först när vi träffades pratade vi aldrig om droger, men efter ett tag berättade hon att hon brukar röka hasch.

Hon har försökt säga till mig att det är helt ofarligt osv och jag vet vad det har för positiva och negativa effekter.

Men ändå så stör jag mig väldigt mycket på att hon fortsätter röka på fastän jag sagt till henne att jag inte gillar det....

Låt henne röka, vad fan är du? 13 år gammal eller?

Dra en joint me henne och väx upp
Citera
2019-01-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det är betydligt skadligare för hjärnan att läsa den här trådstarten och vissa av svaren än att röka cannabis.

Detta räddade tråden
Citera
2019-01-05, 01:49
Medlem
drrtys avatar
Citat:

Du kam garantera att hon är otrogen, hon ligger med någon av det som ger henne det, varför? För att det är mysigt att knulla häng, och hon får det mer eller mindre gratis. Grattis.
Citera
2019-01-05, 02:20
Medlem
pl00jErs avatar
Vad har det för positiva samt negativa effekter då? Och hur kommer det sig att du inte uppmärksammade dessa innan hon själv berättade att hon brukade cannabis? Jag menar om du inte märker av någonting på henne så varför bry dig? Låt henne göra vad hon vill, eller låt henne vara och lämna henne ifred om det stör dig så mycket.
En sak som är säker. Hon kommer aldrig lyssna på dig i vilket fall. Så det är ingen mening med att du säger åt henne att sluta röka.
Citera
2019-01-06, 14:05
Medlem
Om du nu älskar henne kan ni väl flytta iväg till ett land där det är lagligt/avkriminaliserat, vipps så finns inget "problem" längre. Norge är väl närmsta.

Tycker att det mesta är sagt i ditt första inlägg, hon var tvungen att berätta att hon rökte ibland för att du skulle fatta det, dvs, det finns inget problem förutom ditt kontrollbehov.
Citera
2019-01-10, 22:14
Medlem
Citat:

Om du känner att det stör dig... då säger du det som du känner, no matter what!
Det är ytterst viktigt för dig som person att alltid säga det som du känner är rätt för dig! Om kvinnan i sig finns kvar i sitt liv efter det och lyssnar på dig, så finns det en mening med det!

”Det nya modet är att vara sig själv”
Citera