Citat:
Ursprungligen postat av
Castorchamp
Jag vet inte riktigt vad vi ska diskutera om du inte kan se skillnad på direktreklam och ett brev skickat till ett brottsoffer där någon granne till personen som våldtagit vill att hon ska ta tillbaka anmälan. Känner du dig trakasserad så anmäl. Risken att det går igenom är dock liten. Men det viste du ju redan, eller hur. Nu kan det komma att visa sig att brevskrivaren kanske är skyldig till mer än bara trakasserier. Vi får se, kanske övergrepp i rättsak till och med.
Vi skall inte diskutera nånting du och jag. Vi har tydligen olika sätt att se på brevet ifråga och så kan det väl få vara då, inget fel med det. Och nej, jag har såklart aldrig tänkt tanken att anmäla sdr, att det var en kraftig överdift för att driva hem en poäng gick tydligen rätt över huvet, tråkigt men så kan det gå.
Det finns dom som har en mer nyanserad syn på saker och ting, dvs att man t ex får ta i beaktande att brevskrivaren inte verkar ha alla hästar hemma, att brevet inte innehåller några som helst hot utan är en vädjan och det faktum att det står var och en fritt att skicka ett brev till vem som helst så länge det inte innnehåller hotelser, hets mot folkgrupp eller en bomb.
Det som är intressant är om det rent juridiskt skulle kunna gå att anmäla honom eller inte och det är intressantare att diskutera, inte din naiva uppfattning om moral och folkvett.