Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 18:46
  #241
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yugoslav
öl, vodkashots och en å annan skinny bitch

Varför i helvete dricker man skinny bitch om man dricker öl?

Dricker inte själv men skulle hålla mig öl om jag hade gjort det.
Citera
2019-01-07, 05:49
  #242
Medlem
RonnyRasks avatar
Dricker drinkar för det mesta. Har inget emot öl generellt men det är ju väldigt vätskedrivande och hatar att behöva trängas i pissoaren mer än nödvändigt.

Burkar hålla mig till rom-baserade drinkverk, men kan ta mig en white russian eller redbull & vodka mellan varven.
Citera
2019-01-07, 05:57
  #243
Medlem
Allt i från cranberry juice till bacardi razz blandat med sprite, white russians, bloody mary, tequila shots, etc. Gillar även att göra en sån där ubåt som man lägger i glaset med en shot jäger i en stor stark öl. Dricker gärna en pint med guiness då och då också.

Ibland när jag går på såna där 29krs barer har det även blivit en del rödvin på senaste tiden. Det är väl det som jag gillar typ.

Dock en sak som någon gärna får förklara för mig vad är tjusningen egentligen med alla dessa konstiga IPA-öler som en del håller på med att dricka hela tiden? Tycker ni som dricker skiten verkligen att det är gott?
Citera
2019-01-07, 06:09
  #244
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciggenaren
Allt i från cranberry juice till bacardi razz blandat med sprite, white russians, bloody mary, tequila shots, etc. Gillar även att göra en sån där ubåt som man lägger i glaset med en shot jäger i en stor stark öl. Dricker gärna en pint med guiness då och då också.

Ibland när jag går på såna där 29krs barer har det även blivit en del rödvin på senaste tiden. Det är väl det som jag gillar typ.

Dock en sak som någon gärna får förklara för mig vad är tjusningen egentligen med alla dessa konstiga IPA-öler som en del håller på med att dricka hela tiden? Tycker ni som dricker skiten verkligen att det är gott?
1. de är fast i samma trendtänk som din pappa/farfar som bara dricker single malt whisky
2. högre alkoholhalt = mer snurr för pengarna
3. de vill verka sofistikerade för att impa på brudar
Citera
2019-01-07, 06:22
  #245
Medlem
Swe1227s avatar
Oftast blir det några sexor fireball, vodka eller xanté. Ibland kan jag ta en drink, typ p2 eller rom och cola. Har inte e lärt mig att dricka öl på klubben, det tar för lång tid.
Citera
2019-01-08, 13:18
  #246
Medlem
Går bara ut ett par gånger i månaden numera och då blir det bira och jäger oftast. Favoritdrinken är annars GT.
Citera
2019-01-09, 00:02
  #247
Medlem
Går inte ut på krogen och dricker längre.
Citera
2019-01-09, 10:49
  #248
Medlem
Frekventerar mest cocktailbarer eller hotellbarer numera och dricker vanligtvis drinkar. För att testa nya brukar jag alltid fråga bartendern vad han/hon rekommenderar och välja någon utav dessa.. Det finns många goda drinkar men några av favoriterna är Amaretto Sour, Cosmopolitan, Manhattan och Bellinis i olika smaker.
__________________
Senast redigerad av Busnel 2019-01-09 kl. 10:51.
Citera
2019-01-09, 14:18
  #249
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Öl. Sprit är alldeles för dyrt på krogen i Sverige. Utomlands köper jag dock lite drinkar också.

Instämmer
Citera
2019-01-10, 04:52
  #250
Medlem
Mandingos avatar
Bärs och fernet... oftast undviker jag billigaste lagern, hellre en ipa eller stout...
Citera
2019-01-10, 14:35
  #251
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
Bärs och fernet... oftast undviker jag billigaste lagern, hellre en ipa eller stout...
Finns väl billig ipa och lager också ingen garanti.
Citera
2019-01-10, 17:10
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Varför i helvete dricker man skinny bitch om man dricker öl?

Dricker inte själv men skulle hålla mig öl om jag hade gjort det.

för att det är gott?
inte på grund av namnet, om det är så du menar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback