2019-01-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
I FUP är det ett stycke när Johan berättar att han tagit med BO:s telefon. Sen hade han visat det för E och han hade frågat varför. Sedan går E igenom telefonen som bl.a var inloggad på Facebook och blir mycket upprörd. Därefter kommer ett långt maskat stycke. Flera rader som är helt svarta.

Tolkade det som att han säger personliga saker och att han där ser att BO var bekant med hans familj. Det är förvisso bara pga att jag läst ditt inlägg i tråden jag tolkar det så, men det passar bra in. Han blir upprörd efter han gått igenom telen är min tolkning och Johan nämner att den var inloggad på Facebook innan det långa svarta stycket.

Exakt så tolkade jag det också.
Citera
2019-01-09, 10:10
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Eh. Och hur tänkte du nu? Om vi skickar alla incels till bordeller i Holland (skattepengar ?) så slipper vi brutala mord på kvinnor?
Nej, inga skattemedel. Jag menar hur de själva kan göra om de är så jävla sexuellt frustrerade. Hade någon tipsat honom att åka på bordell hade denna våldtäkt och mord kanske inte hänt, om det mest berodde på sexuell frustration.
Citera
2019-01-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Nej, inga skattemedel. Jag menar hur de själva kan göra om de är så jävla sexuellt frustrerade. Hade någon tipsat honom att åka på bordell hade denna våldtäkt och mord kanske inte hänt, om det mest berodde på sexuell frustration.

Ok, så du tror alltså att anledningen till mordet var sexuell frustration?!
Citera
2019-01-09, 11:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Precis, du har rätt, men det finns ju en anledning till att ingen med psykologexamen väljer att läsa till psykoterapeut. I princip som om en sjuksköterska skulle välja att läsa "vidare" till undersköterska...

Håller helt med dig om att Monikas beslut är extra beklagligt med den bakgrunden.
Det är inte bara ett fel. Det är bedrövlig läsning hur hon beskriver hans anhöriga, på bas av JF som källa. Dvs den lättkränkte saten som hon då har lögnavvägning med kan väl tilläggas....
Citera
2019-01-09, 11:51
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Mest troligt ett citat ur Pippi Långstrump (Astrid Lindgren)
"Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll."

Bamse.
Citera
2019-01-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Bamse.

Hade honom i åtanke också
Citera
2019-01-09, 22:45
Medlem
SINENOMINEs avatar
Citat:
Ok. Frågan är om detta mord aldrig hade hänt om han åkt till t ex Holland och haft sex på bordell, om själva oskulden var det värsta. Om det även handlade om bristen på en kärleksrelation...ja det är svårare att lösa... Jag funderar bara lite löst hur sådana mord skulle kunna undvikas i framtiden.

Nej, om han ville bli av med oskulden hade han i princip "öppet mål" men istället stod han och glodde på en 14åring som begick våldtäkt i 20-30 min och därefter högg kvinnan flera gånger i halsen med en kniv. Visserligen hittade polisen ett par porrfilmer med några ihopvikta A4 papper med "gul besudling" i varje film, men tror inte att han var så sexuellt frustrerad. Snarare är han såpass mentalt infantil att han inte ens vet hur en kärleksrelation fungerar och i kombination med detta ligger hans frustration snarare hos de flesta familjemedlemmarna och gamla klasskamerater som mobbade honom (eller så som han uppfattade det som).
Citera
2019-01-10, 10:17
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Ok, så du tror alltså att anledningen till mordet var sexuell frustration?!
Det är en möjlighet, utifrån den info jag har tillgänglig verkar det rimligt.
Citera
2019-01-10, 10:20
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SINENOMINE
Nej, om han ville bli av med oskulden hade han i princip "öppet mål" men istället stod han och glodde på en 14åring som begick våldtäkt i 20-30 min och därefter högg kvinnan flera gånger i halsen med en kniv. Visserligen hittade polisen ett par porrfilmer med några ihopvikta A4 papper med "gul besudling" i varje film, men tror inte att han var så sexuellt frustrerad. Snarare är han såpass mentalt infantil att han inte ens vet hur en kärleksrelation fungerar och i kombination med detta ligger hans frustration snarare hos de flesta familjemedlemmarna och gamla klasskamerater som mobbade honom (eller så som han uppfattade det som).
Varför då hata just kvinnor, och inte hata hela mänskligheten?
Citera
2019-01-10, 10:31
Medlem
Citat:
Det är en möjlighet, utifrån den info jag har tillgänglig verkar det rimligt.

SOm exv vad? Jag hittar ingenting i vare sig Fup eller dom som pekar på det. Själv drar jag slutsatsen att han är bög (men inte att det skulle vara orsaken till mordet) men det är minst sagt vagt det med måste jag erkänna.
Citera
2019-01-10, 13:33
Medlem
Skön framtid denna horunge till 14-åring har. Ungefär såhär:

Citat:
Jag förlorade min oskuld genom att våldta en 28-årig kvinna men visste knappt hur jag fick upp kuken och efteråt hade min dubbelt så gamla, smällfeta och förståndshandikappade vän tagit med sig sin kniv och rånarluva han brukar ha på sig när han levde sitt fullständigt ensamma liv så mobboffret högg henne utan anledning i nacken tills hon dog.
Citera
2019-01-10, 16:15
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
SOm exv vad? Jag hittar ingenting i vare sig Fup eller dom som pekar på det. Själv drar jag slutsatsen att han är bög (men inte att det skulle vara orsaken till mordet) men det är minst sagt vagt det med måste jag erkänna.
Det är en känsla jag har fått, men det finns inte tillräckligt med fakta för att vara säker.

T ex detta:
"År 2009 var Fallqvist involverad i ett hot mot en kvinnlig klasskamrat i Falun i Dalarna. Under studietiden skickade Fallqvist anonyma brev till en klasskamrat i vilka han hotade att våldta henne tills hon slutade andas."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in