Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 16:38
  #1
Medlem
Jag har problem med att jag inte kan besöka dn.se när jag använder Safari, däremot när jag använder Chrome på samma dator funkar det utmärkt. Detta började för några dagar sedan men vette fasiken vad som har förändrats. Detta händer både på datorn hemma och på jobbet. Båda gör Mac OS Mojave.

Har försökt hitta någon inställning om blockering eller liknande men hittar inget. Den säger inte ifrån eller något utan står bara och tuggar. Mycket märkligt. Har någon något förslag på lösning?
Citera
2019-01-08, 16:41
  #2
Medlem
Välkänt fel med Safari, gäller inte bara DN. Använd Chrome.
Det fungerar om du startar om Safari.
Citera
2019-01-08, 16:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Välkänt fel med Safari, gäller inte bara DN. Använd Chrome.
Det fungerar om du startar om Safari.

Ha, det var som fan. Det funkade. Men hur länge håller det i sig? Vad är egentligen felet? Har ju upplevt det flera gånger så kommer ju återkomma inom kort. Gillar Chrome, men gillar att synka lösenord osv via Safari till mobilen ännu mer
Citera
2019-01-08, 18:14
  #4
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claxx
Ha, det var som fan. Det funkade. Men hur länge håller det i sig? Vad är egentligen felet? Har ju upplevt det flera gånger så kommer ju återkomma inom kort. Gillar Chrome, men gillar att synka lösenord osv via Safari till mobilen ännu mer
Går ju att synka lösenord och liknande med Chrome också.
Citera
2019-01-08, 20:23
  #5
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag har ett liknande problem fast med Expressen (finns tråd om det).
Det visade sig vara problem med en chachad fil som heter cdn-expressen. Om man tar bort den så funkar det ett tag. Sen kan det vara så att det fungerar av sig själv efter ett par dagar, för att sedan sluta fungera igen. Men som sagt det gäller bara safari, inte chrome.
Citera
2019-01-09, 10:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Går ju att synka lösenord och liknande med Chrome också.

Absolut, men tycker att Chrome på telefonen inte är så bra
Citera
2019-01-09, 11:38
  #7
Medlem
jag har haft liknande problem fast med facebook, kan inte scrolla flödet, får bara upp det som får plats på skärmen, sen när jag försöker scrolla neråt i mitt flöde så laddar den bara. När jag sen testar med tex chrome eller firefox så fungerar det som det ska direkt.
Nu har jag inte testad med safari på länge så vet inte om det har åtgärdats eller vad felet har kunnat bero på.

Känns som det är mycket som kan strula med safari som browser.
Citera
2019-01-12, 00:21
  #8
Medlem
Caspern50s avatar
Det är ett känt problem i Safari som startade samtidigt som Mojave kom som försvann efter andra uppgraderingen 10.14.2.
Citera
2019-01-12, 19:06
  #9
Medlem
Det finns ett fel som yttrar sig med Safari där färgprofiler för skärmar i Apple-datorer får vissa
visningar att visa en svart ruta eller liknande. Genom att välja en annan kalibreringsprofil kan man få fenomenet att försvinna. T ex om du har engelskspråkig meny: System Preferences->Displays->Color
Om du har problem med visning, prova då någon av de andra färg-profilerna och jämför om du ser en skillnad. https://discussions.apple.com/thread/8308748
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback