2019-01-08, 12:48
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Bara en fråga, var han lika snäll mot tjejer/kvinnor eller var han selektiv och bara snäll mot killar?

Han hade inget märkbart kvinnohat på den tiden, tror började gro på allvar på gymnasiet, när han insåg att han skulle förbli oskuld.
Citera
2019-01-08, 13:48
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Han hade inget märkbart kvinnohat på den tiden, tror började gro på allvar på gymnasiet, när han insåg att han skulle förbli oskuld.
Ok. Frågan är om detta mord aldrig hade hänt om han åkt till t ex Holland och haft sex på bordell, om själva oskulden var det värsta. Om det även handlade om bristen på en kärleksrelation...ja det är svårare att lösa... Jag funderar bara lite löst hur sådana mord skulle kunna undvikas i framtiden.
Citera
2019-01-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Ok. Frågan är om detta mord aldrig hade hänt om han åkt till t ex Holland och haft sex på bordell, om själva oskulden var det värsta. Om det även handlade om bristen på en kärleksrelation...ja det är svårare att lösa... Jag funderar bara lite löst hur sådana mord skulle kunna undvikas i framtiden.

Eh. Och hur tänkte du nu? Om vi skickar alla incels till bordeller i Holland (skattepengar ?) så slipper vi brutala mord på kvinnor?
Citera
2019-01-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Eh. Och hur tänkte du nu? Om vi skickar alla incels till bordeller i Holland (skattepengar ?) så slipper vi brutala mord på kvinnor?

Om man kollar in hur han skriver sina sms så tror jag nog det snarare skulle hjälpt honom att bara få böga lite... (jag menar vem fan skriver "Hihihi" t ex?!!)
Senast redigerad av gohira 2019-01-08 kl. 20:24.
Citera
2019-01-09, 00:23
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Så det är vad du funderar på när en ung kvinna blivit våldtagen och mördad av två efterblivna idioter?

Allt annat har ju Flashbacks psykologer redat tagit upp.

Det är ju sjukt hela grejen, men tanken är fri lilla vän
Citera
2019-01-09, 00:37
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Om någon var dum mot någon annan så försvarade han personen. Glömmer aldrig när han sa "man ska vara snäll mot människor ". Ganska ironiskt med tanke på brottet han sedermera dömdes för.

När jag läste vad han skrev på Facebook, fick jag känslan av att det är en imitation av naturliga mänskliga känslor - likaså är det "konstigt" att säga att " man ska vara snäll mot människor", påminner mycket om Råbo-mördarens replik när han ställs till svars för klander; "man ska inte döda, det är fel" men samtidigt är det inte något som känns, utan är bara tomma fraser, en imitation.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-01-09 kl. 00:52.
Citera
2019-01-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
När jag läste vad han skrev på Facebook, fick jag känslan av att det är en imitation av naturliga mänskliga känslor - likaså är det "konstigt" att säga att " man ska vara snäll mot människor", påminner mycket om Råbo-mördarens replik när han ställs till svars för klander; "man ska inte döda, det är fel" men samtidigt är det inte något som känns, utan är bara tomma fraser, en imitation.

Ja, liksom han strösslar med citat ur filmer stup i kvarten.
Citera
2019-01-09, 06:19
Medlem
Tack för komlimangen tur att det roa någon men allvaret o sanningen står fast oavsett vilken knapp som det tryks på. Bara en slempropp med en amöbas iq kan skriva en sådan kommentar om en mördad kvinna som efterlämna ett barn
Citera
2019-01-09, 06:27
Medlem
Kadodis avatar
Citat:

Har inte tänkt i dom banorna men det ligger säkert något i det du skriver. Otäck snubbe.
Citera
2019-01-09, 06:42
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Allt annat har ju Flashbacks psykologer redat tagit upp.

Det är ju sjukt hela grejen, men tanken är fri lilla vän

Ja visst är den det. Du får väl fundera vidare på i vilket allmäntillstånd 14-åringens könsorgan befinner sig i då. Tror inte att det finns så många andra som är särskilt intresserade dock.
Citera
2019-01-09, 07:17
Medlem
Citat:

Ja. Mest troligt ett citat ur Pippi Långstrump (Astrid Lindgren)
"Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll."
Citera
2019-01-09, 07:21
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
Finns en profil på fb som heter emil h*apala med foton på e*ils mamma, den är u vän med nella? kände e*ils mamma nella?

I FUP är det ett stycke när Johan berättar att han tagit med BO:s telefon. Sen hade han visat det för E och han hade frågat varför. Sedan går E igenom telefonen som bl.a var inloggad på Facebook och blir mycket upprörd. Därefter kommer ett långt maskat stycke. Flera rader som är helt svarta.

Tolkade det som att han säger personliga saker och att han där ser att BO var bekant med hans familj. Det är förvisso bara pga att jag läst ditt inlägg i tråden jag tolkar det så, men det passar bra in. Han blir upprörd efter han gått igenom telen är min tolkning och Johan nämner att den var inloggad på Facebook innan det långa svarta stycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in