2019-01-07, 22:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Du glömmer att män oftare dör tidigt.

Vilket var precis vad jag skrev.
Citera
2019-01-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har givit dig ut på tunn is nu... Det här området behärskar du inte.

Skillnaden i nettokostnad mellan könen (inbetalt minus utbetalt för män respektive kvinnor under en livstid) utgör det belopp som män betalar till kvinnor via skattesystemet. Det är 3,7 Mkr. Minst.
Suck, jag skulle önska att skribenterna på feministforumet slutade "pynta" sina inlägg så mycket. Om jag är ute på tunn is och, till skillnad från dig, inte "behärskar" det här området, så kan du väl visa det genom att visa på felaktigheter i mina argument snarare än att skriva att det är så?

Jag har förklarat varför 3,7 miljoner inte är den rätta summan att välja ut ur grafen, du bara fortsätter att upprepa 3,7 miljoner "minst", utan att svara på varför du ska välja ut en summa som ska motsvara ackumulerad nettokostnad över en livstid vid 63-64 års ålder när vi lever i ca 80 år. Vad ska jag göra om du bara fortsätter upprepa dig? Dessutom fortsätter du med räknefelet som jag påpekade utan att försvara varför det skulle vara mer rätt, igen så fortsätter du bara upprepa samma sak.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-01-07 kl. 22:39.
Citera
2019-01-07, 22:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Suck, jag skulle önska att skribenterna på feministforumet slutade "pynta" sina inlägg så mycket. Om jag är ute på tunn is och inte "behärskar" det här området, till skillnad från dig, så kan du väl visa det genom att visa på felaktigheter i mina argument snarare än att skriva att det är så?

Jag har förklarat varför 3,7 miljoner inte är den rätta summan att välja ut ur grafen, du bara fortsätter att upprepa 3,7 miljoner "minst", utan att svara på varför du ska välja ut en summa som ska ackumulerad nettokostnad över en livstid vid 63-64 års ålder när vi lever i ca 80 år. Vad ska jag göra om du bara fortsätter upprepa dig? Dessutom fortsätter du med räknefelet som jag påpekade utan att försvara varför det skulle vara mer rätt, igen så fortsätter du bara upprepa samma sak.

Frågan är inte om du är korkad, bara hur korkad du är. Okey, nu spaltar jag upp vad jag sagt en gång till, riktigt pedagogiskt och fint:

1) Vid ungefärlig pensionsålder så har kvinnor kostat välfärdsstaten 3,7 Mkr mer än män. Dessa pengar kan bara komma från män, för det finns bara två kön i statistiken.. Förstår du?

2) Efter pensionsåldern och fram till döden så kommer kvinnor att kosta mer eftersom de lever flera år längre, och att fler kvinnor än män går på garantipension (ej inarbetad pension).

3) Under de år som kvinnor fortfarande lever då män är döda, så forsätter de att belasta välfärdssystem och sjukvård. En död man vare sig bidrar eller kostar.

Slutsats:

Om skillnaden vid pensionsåldern är 3,7 Mkr, så är den i så fall ännu högre vid livets slut. Min rubrik i trådstarten är därigenom snarast en underdrift.

Sätt dig och läs på högstadiematematik och samhällsvetenskap nu.
Citera
2019-01-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Frågan är inte om du är korkad, bara hur korkad du är. Okey, nu spaltar jag upp vad jag sagt en gång till, riktigt pedagogiskt och fint:
Ännu mer överflödigt "pynt"

Citat:
1) Vid ungefärlig pensionsålder så har kvinnor kostat välfärdsstaten 3,7 Mkr mer än män. Dessa pengar kan bara komma från män, för det finns bara två kön i statistiken.. Förstår du?
Ja jag förstår. Min ena poäng är att du skriver "under en livstid" men av okänd anledning väljer ut en siffra som motsvarar pensionsålder istället för en livstid. Min andra poäng är att siffran du valt ut inte överhuvudtaget motsvarar en kostnad utan skillnaden mellan vad en man och kvinna totalt bidragit med. Nettokostnaden ligger på minus. Därför behöver inga pengar "komma från män" för att täcka upp något underskott vad gäller den siffran.

Citat:
2) Efter pensionsåldern och fram till döden så kommer kvinnor att kosta mer eftersom de lever flera år längre, och att fler kvinnor än män går på garantipension (ej inarbetad pension).
Ändå så är differensen större vid pensionsåldern än den är vid 79 års ålder.

Citat:
3) Under de år som kvinnor fortfarande lever då män är döda, så forsätter de att belasta välfärdssystem och sjukvård. En död man vare sig bidrar eller kostar.

Slutsats:

Om skillnaden i pensionsåldern är 3,7 Mkr, så är den i så fall ännu högre vid livets slut. Min rubrik i trådstarten är därigenom snarast en underdrift.
Men den är inte det, den är lägre. Den totala genomsnittliga kostnaden för en kvinna vid livets slut ligger på 1 260 000 kr, inte fyra miljoner.

Citat:
Sätt dig och läs på högstadiematematik och samhällsvetenskap nu.
Sluta övervärdera dig själv.
Citera
2019-01-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotfire
Herregud, du är verkligen ovanligt korkad va? Du förstår inget av vad han säger, eller hur?

Du ser vad du vill se
Citera
2019-01-07, 23:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Förminska siffran utan någon särskild hänvisning? Va??! Jag orkar inte upprepa mig så mycket. Gå tillbaka och läs vad jag skrivit. Jag har utförligt beskrivit varför den första siffran är felaktig och varför siffran jag nämnt är den relevanta siffran.

Sedan har jag argumenterat för att kvinnor bidrar med ett annat värde, som också kostar i fråga av ansträngningar och som även det bidrar med värde. Egentligen är det uppenbart. Jag orkar inte upprepa mig där heller.
Jag har kollat och din matte håller inte.
Exempel, om en man bidrar med två miljoner och en kvinna erhåller två miljoner, så är differensen fyra miljoner.
Lägg till att kvinnan lever fyra år längre.
Sen var det exakt det jag sa att du skulle säga, när du nu lägger till att kvinnan bidrar med ett annat värde.
Utan att specificera vad detta värde består av.
Citera
2019-01-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotfire
Hahhaha typisk narcissistisk kvinna, du blir totalt söndersågad i debatten men VÄGRAR inse att det är så, nej, det handlar inte om logik för dig, det handlar om att "vinna", ni kvinnor är så extremt jävla osäkra att det är nå sjukt.

MOTBEVISA HANS ARGUMENTATION, det kan du inte, för du har inte hjärnan för det.
Men herregud
Totalt söndersågad i debatten?! Jag har förklarat logiskt och sakligt i säkert fem inlägg varför det han påstod inte stämmer. Jag får upprepa och upprepa mig för att skribenter i tråden inte förstår logik, och sen blir jag anklagad för att vara korkad och ologisk. Man kan ju bli galen för mindre!!!
Citera
2019-01-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har kollat och din matte håller inte.
Exempel, om en man bidrar med två miljoner och en kvinna erhåller två miljoner, så är differensen fyra miljoner.
Lägg till att kvinnan lever fyra år längre.
Sen var det exakt det jag sa att du skulle säga, när du nu lägger till att kvinnan bidrar med ett annat värde.
Utan att specificera vad detta värde består av.
Ja om en man bidrar med två miljoner och en kvinna kostar två miljoner så blir differensen fyra miljoner, jag har inte sagt emot det en endaste gång. Men kvinnan erhåller inte fyra miljoner av mannen för att jämna ut differensen, hon erhåller två. Det var min poäng gällande räknefelet. Sedan stämde ju inte bilden av att siffran reflekterade vad mannen bidrar med och vad kvinnan kostar som om de speglade varandra på var sin sida om nollsträcket på grafen, utan siffran avsåg skillnaden I VAD MÄN OCH KVINNOR TOTALT BIDRAGIT MED.
Citera
2019-01-08, 00:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja om en man bidrar med två miljoner och en kvinna kostar två miljoner så blir differensen fyra miljoner, jag har inte sagt emot det en endaste gång. Men kvinnan erhåller inte fyra miljoner av mannen för att jämna ut differensen, hon erhåller två. Det var min poäng gällande räknefelet. Sedan stämde ju inte bilden av att siffran reflekterade vad mannen bidrar med och vad kvinnan kostar som om de speglade varandra på var sin sida om nollsträcket på grafen, utan siffran avsåg skillnaden I VAD MÄN OCH KVINNOR TOTALT BIDRAGIT MED.
Okej, goddag yxskaft.
Jag inser att detta är fullkomligt lönlöst.

Det är väl det där andra mystiska värdet som spökar kanske?
En avsugning då och då är väl värt ett par miljoner också?
Citera
2019-01-08, 00:22
Medlem
Citat:
Okej, goddag yxskaft.
Va??! Nej beskriv istället vad din poäng är, vad var din poäng som jag inte förstod och inte svarade på?
Citera
2019-01-08, 00:25
Medlem
Citat:
Okej, goddag yxskaft.

Det är väl det där andra mystiska värdet som spökar kanske?
En avsugning då och då är väl värt ett par miljoner också?
Det andra "mystiska" värdet handlar om att ta huvudaansvaret för barnen, samhällets viktigaste resurs, som jag gått in på mer i detalj i tidigare inlägg och inte orkar upprepa för din skull, du kan gå tillbaka och läsa istället.
Citera
2019-01-08, 00:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Men herregud
Totalt söndersågad i debatten?! Jag har förklarat logiskt och sakligt i säkert fem inlägg varför det han påstod inte stämmer. Jag får upprepa och upprepa mig för att skribenter i tråden inte förstår logik, och sen blir jag anklagad för att vara korkad och ologisk. Man kan ju bli galen för mindre!!!

Du begriper inte vad differens mellan mäns och kvinnors nettokostnader innebär.

Du begriper inte heller att en kvinnlig pensionär som lever kostar mer än en man som är död.

Du har skämt ut dig, men är för korkad för att begripa det.

Jag skäms å dina vägnar, titta: ----->
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in