Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 18:25
  #1
Medlem
Hej!

Har vi några rejäla experter här som kan hjälpa mig leta upp en olja?

Har testat ett gäng olika fabrikat, och tycker flera funkar bra, men vill hitta den som funkar BÄST - nu vill jag testa en CBD olja med alla dessa specifikationer:

- Odlad i Colorado, Kentucky, Oregon, Vermont eller Tennessee.
- Gjord på Berry Blossom, Charlottes web eller ACDC. (om de är lagliga strains? Vissa innehåller väl högre THC halt?)
- Organisk
- "High Resin"
- Fullspektrum
- Dekarboxylerad och filtrerad
- HELST spagyrisk, men kanske blir lite väl svårt att hitta.
- Måste ha THC, inga thc fria då jag tycker den lilla mängden gör skillnad för mig (0.3-0.2 %).
- Måste finnas labbrapport
- Måste kunna köpas i EU (har fått produkter från USA som fastnat i tullen och skickats tillbaka)

Rätta mig gärna om nått av ovanstående inte är "bra", men från vad jag kunnat läsa mig till borde allt detta göra en fantastisk olja att testa.

Och om ingen har koll på nån olja med allt ovan, kan man isåfall helt enkelt få tag i Charlottes Web olja i Sverige?
Citera
2018-09-27, 18:37
  #2
Medlem
Om den är odlad i Colorado, Kentucky, Oregon, Vermont eller Tennessee så är den inte laglig i Sverige.
Citera
2018-09-27, 18:52
  #3
Medlem
Attans.

Men Hemply Balance påstår sig ha hampa odlad i Colorado. (dock THC fri, vilket jag inte vill ha - har testa just deras). Så då borde väl fler EU säljare kunna ha?

https://www.hemplybalance.se/sv/prod...hampafroolja-5

"Vår olja är framställd av hampa som odlas enligt ansvarfulla odlingsprinciper av flergenerationsbönder i Colorado, USA"
Citera
2018-09-27, 19:13
  #4
Medlem
Från januari 2004 undantas i Sverige från den rättsliga definitionen av cannabis sådan hampa som är av en sort som kan berättiga till stöd från EU och som odlas efter det att ansökan om direktstöd lämnats in, se bilagan till förordningen (1992:1554) om kontroll av narkotika. Detta slag av hampa kallas ibland industrihampa eller fiberhampa.

Cannabis odlad utanför EU kommer därmed alltid att ses som narkotika och därför vara olaglig.
Citera
2018-09-27, 19:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Från januari 2004 undantas i Sverige från den rättsliga definitionen av cannabis sådan hampa som är av en sort som kan berättiga till stöd från EU och som odlas efter det att ansökan om direktstöd lämnats in, se bilagan till förordningen (1992:1554) om kontroll av narkotika. Detta slag av hampa kallas ibland industrihampa eller fiberhampa.

Cannabis odlad utanför EU kommer därmed alltid att ses som narkotika och därför vara olaglig.

Ok, är det så så är det. Men tror du Hemply Balance ljuger? Har de kanske egentligen EU odlad hampa?
Citera
2018-09-27, 19:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennynr1
Ok, är det så så är det. Men tror du Hemply Balance ljuger? Har de kanske egentligen EU odlad hampa?

Har du tips på nån olja som kommer i närheten av mina specifikationer?
Citera
2019-01-07, 18:08
  #7
Medlem
Känns som att du blivit itutad massa reklam. Vilken strain det är spelar egentligen ingen roll så länge du inte vill ha en exakt cannabinoidprofil.
Citera
2019-01-07, 18:27
  #8
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennynr1

Och om ingen har koll på nån olja med allt ovan, kan man isåfall helt enkelt få tag i Charlottes Web olja i Sverige?

Om du inte hittat ännu (eller om någon annan undrar): www.hempshop.se
Aldrig testat så beställ på egen risk.
Citera
2019-01-07, 19:51
  #9
Medlem
Hempshop är överprisade produkter med extremt lite CBD. Dom rider på vågen av "Charlottes Web" och smaksatta CBD oljor.. *facepalm* skall oljan smaka choklad eller skall den faktiskt göra nytta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback