Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 18:14
  #2869
Medlem
Fråga kring kreatin

Hej! jag har svårt att bara dricka kreatin med vatten, om jag skulle blanda i kreatinet i min morgonomelett skulle effekten försvinna under stekningen eller går det bra?
Citera
2018-09-12, 19:09
  #2870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Reid
Hej! jag har svårt att bara dricka kreatin med vatten, om jag skulle blanda i kreatinet i min morgonomelett skulle effekten försvinna under stekningen eller går det bra?
Kreatin bryts ned snabbare vid höga temperaturer efter en snabb google research.

http://forum.bodybuilding.com/attach...6&d=1099360168 källan (PDF)
Citera
2018-10-04, 17:48
  #2871
Medlem
Pure-Energys avatar
Det verkar logiskt då de mesta (inte all dock) vitamin- och matliknande ämnen förlorar i effekt vid uppvärmning.
Citera
2018-11-23, 15:21
  #2872
Medlem
Kreatin är helt ok.
Citera
2019-01-06, 15:27
  #2873
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNofuvv
Seriöst asså kan det vara därför? Jag misstänker starkt det för första gången jag tog det vart jag förkyld så fick avbryta uppladdningen men började en vecka efteråt igen och det gick bra. Höll på en månad med en tsk på morgonen (har star nutriotions kreatin) sen en månad utan som man ska. Sen var det dags igen men blev förkyld under typ tredje dagen så fick avbryta uppladningen (dvs ta 4 tsk per dag under 5 dagar). Jaha sen vart man frisk igen efter en vecka och började uppladdningen igen. MEN då åker man på djävulens influensa ist! Blev liggande i sängen hela första dan och vart inte pigg förens en vecka efteråt men då hade man drabbats av nå skitbakterier i halsen (hade halsont en vecka efter jag va friskt i övrigt) så fick ta penicillin i 7 dagar. Vart helt friskt för ca en vecka sen (har dock fortfarande väldigt hög vilopuls efter sjukdomen men aja kan träna iaf). Började igen med kreatin uppladdning för 5 dagar sen men kände igår mig lite hängig och så kom halsontet som på beställning innan jag skulle lägga mig, var lite snorig också. Men idag mår jag fan bättre asså efter en god natts sömn plus c-vitamin. Är egentligen sista dagen på uppladdningen men tror jag skiter i att fortsätta och slänger nog påsjäveln i papperskorgen ist - är fan tredje gången på en månad man blir sjuk och har inte blivit mkt träning heller så är as frustrerad.
Är det nån som vet vad det här beror på? Bara jag som blir förkyld av kreatin, brukar ju hålla vara förkyld ca 2 gånger om året annars


Jag blir sjuk varje gång jag börjar med kreatin. De första gångerna trodde jag det var ett sammanträffande men är nu säker på att det hör ihop med kreatinet. Hur har jag ingen aning om.
Citera
2019-01-06, 21:44
  #2874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
Jag blir sjuk varje gång jag börjar med kreatin. De första gångerna trodde jag det var ett sammanträffande men är nu säker på att det hör ihop med kreatinet. Hur har jag ingen aning om.

Sluta börja då och ta konstant? Menar att du ska ta 5g om dagen varje dag. Då går det över.
Citera
2019-01-06, 22:03
  #2875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
Jag blir sjuk varje gång jag börjar med kreatin. De första gångerna trodde jag det var ett sammanträffande men är nu säker på att det hör ihop med kreatinet. Hur har jag ingen aning om.

En kollega hade liknande besvär. Han fick influensa liknande symtom varje gång han tog kreatin.
Mitt tips är att sluta ta sånt man mår dåligt av. Du behöver inte extra kreatin lixom.
Snarare så att det kan vara ohälsosamt faktiskt, vilket det tydligen är för dig och andra som får olika sjukdomsbesvär efter intag. Lyssna på din kropp och inte på folk som inte vet vad dom snackar om.
Citera
2019-02-14, 12:23
  #2876
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
En kollega hade liknande besvär. Han fick influensa liknande symtom varje gång han tog kreatin.
Mitt tips är att sluta ta sånt man mår dåligt av. Du behöver inte extra kreatin lixom.
Snarare så att det kan vara ohälsosamt faktiskt, vilket det tydligen är för dig och andra som får olika sjukdomsbesvär efter intag. Lyssna på din kropp och inte på folk som inte vet vad dom snackar om.

Alltså, man behöver ju inte köra så hårt. Glöm uppladdningen med 20g om dagen i fem dagar eller vad det nu är, det räcker att man bara börjar med 5g utan uppladdningen, det tar lite längre tid att få upp nivåerna men det är mildare mot kroppen och du kommer att känna av det lika bra.

Är man så känslig som en del här verkar vara så testa att bara ta 2.5-3g kreatin om dagen och blanda det hellre i proteindrinken eller gainerdrinken efter träningspasset än att ta det innan.

Visst det är skönt att känna den ökning kreatin ger på direkten dagen man startar cykeln och direkt på första passet då man tagit kreatinet en tid innan passet börjat men om man nu är väldigt känslig så ha lite tålamod och blanda som sagt enbart 2.5-3g eller 5g i drinken efter passet och efter några dagar så kommer du att känna av kreatinet lika bra, helt utan uppladdning, massiv dos eller utan att ens ta det innan träningspasset.

Skippa också alla dyra super-duper dunderkreatiner med 5st supercreatinealadundercitrat osv och kör på den vanliga och extremt billiga kreatin monohydrate.
Citera
2019-02-16, 15:58
  #2877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Alltså, man behöver ju inte köra så hårt. Glöm uppladdningen med 20g om dagen i fem dagar eller vad det nu är, det räcker att man bara börjar med 5g utan uppladdningen, det tar lite längre tid att få upp nivåerna men det är mildare mot kroppen och du kommer att känna av det lika bra.

Är man så känslig som en del här verkar vara så testa att bara ta 2.5-3g kreatin om dagen och blanda det hellre i proteindrinken eller gainerdrinken efter träningspasset än att ta det innan.

Visst det är skönt att känna den ökning kreatin ger på direkten dagen man startar cykeln och direkt på första passet då man tagit kreatinet en tid innan passet börjat men om man nu är väldigt känslig så ha lite tålamod och blanda som sagt enbart 2.5-3g eller 5g i drinken efter passet och efter några dagar så kommer du att känna av kreatinet lika bra, helt utan uppladdning, massiv dos eller utan att ens ta det innan träningspasset.

Skippa också alla dyra super-duper dunderkreatiner med 5st supercreatinealadundercitrat osv och kör på den vanliga och extremt billiga kreatin monohydrate.

Ingen jag känner som äter mycket kött har märkt någon prestationshöjning av kreatin.
Däremot vet jag veganer och vegetarianer som tagit kreatin monohydrat som gjort vissa ökningar.
Citera
2019-05-08, 19:40
  #2878
Medlem
Nochillss avatar
Jag började ta Kreatin för två veckor sedan men hade då inte tidigare hört talas om preparatet.

Har styrketränat i två års tid utan att få ordentliga "gains" men känner redan av positiva effekter. Tycker att jag blir riktigt pigg en kort stund efter att ha dragit i mig 3 gram om morgnarna.

Jag har en tidigare skada i vänster axel som har hämmat min motivation till styrketräning men den börjar att repa sig nu.
Citera
2019-05-09, 01:02
  #2879
Medlem
enlevandemans avatar
Alltså, det här måste ju vara scam: https://www.svensktkosttillskott.se/core-creatine-pro?

Påstår att det ska vara så bra och så är det grymt dyrt. Kan ju knappast vara någon skillnad mot kreatin som kostar 99 kr för samma mängd. Snacka om att lura folk på pengar.
Citera
2019-05-09, 06:03
  #2880
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Alltså, det här måste ju vara scam: https://www.svensktkosttillskott.se/core-creatine-pro?

Påstår att det ska vara så bra och så är det grymt dyrt. Kan ju knappast vara någon skillnad mot kreatin som kostar 99 kr för samma mängd. Snacka om att lura folk på pengar.
Ja, det där var ingen höjdare inte. Dock finns det ett flertal tillskott människor lägger pengar på som det antingen finns, billigare alternativ till, eller som har missvisande produktbeskrivning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback