• 30 524 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 615 116 inlägg
2018-09-12, 18:14
Medlem
Fråga kring kreatin

Hej! jag har svårt att bara dricka kreatin med vatten, om jag skulle blanda i kreatinet i min morgonomelett skulle effekten försvinna under stekningen eller går det bra?
Citera
2018-09-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Reid
Hej! jag har svårt att bara dricka kreatin med vatten, om jag skulle blanda i kreatinet i min morgonomelett skulle effekten försvinna under stekningen eller går det bra?
Kreatin bryts ned snabbare vid höga temperaturer efter en snabb google research.

http://forum.bodybuilding.com/attach...6&d=1099360168 källan (PDF)
Citera
2018-10-04, 17:48
Medlem
Det verkar logiskt då de mesta (inte all dock) vitamin- och matliknande ämnen förlorar i effekt vid uppvärmning.
Citera
2018-11-23, 15:21
Medlem
Kreatin är helt ok.
Citera
2019-01-06, 15:27
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNofuvv
Seriöst asså kan det vara därför? Jag misstänker starkt det för första gången jag tog det vart jag förkyld så fick avbryta uppladdningen men började en vecka efteråt igen och det gick bra. Höll på en månad med en tsk på morgonen (har star nutriotions kreatin) sen en månad utan som man ska. Sen var det dags igen men blev förkyld under typ tredje dagen så fick avbryta uppladningen (dvs ta 4 tsk per dag under 5 dagar). Jaha sen vart man frisk igen efter en vecka och började uppladdningen igen. MEN då åker man på djävulens influensa ist! Blev liggande i sängen hela första dan och vart inte pigg förens en vecka efteråt men då hade man drabbats av nå skitbakterier i halsen (hade halsont en vecka efter jag va friskt i övrigt) så fick ta penicillin i 7 dagar. Vart helt friskt för ca en vecka sen (har dock fortfarande väldigt hög vilopuls efter sjukdomen men aja kan träna iaf). Började igen med kreatin uppladdning för 5 dagar sen men kände igår mig lite hängig och så kom halsontet som på beställning innan jag skulle lägga mig, var lite snorig också. Men idag mår jag fan bättre asså efter en god natts sömn plus c-vitamin. Är egentligen sista dagen på uppladdningen men tror jag skiter i att fortsätta och slänger nog påsjäveln i papperskorgen ist - är fan tredje gången på en månad man blir sjuk och har inte blivit mkt träning heller så är as frustrerad.
Är det nån som vet vad det här beror på? Bara jag som blir förkyld av kreatin, brukar ju hålla vara förkyld ca 2 gånger om året annars

Jag blir sjuk varje gång jag börjar med kreatin. De första gångerna trodde jag det var ett sammanträffande men är nu säker på att det hör ihop med kreatinet. Hur har jag ingen aning om.
Citera
2019-01-06, 21:44
Medlem
MRZnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
Jag blir sjuk varje gång jag börjar med kreatin. De första gångerna trodde jag det var ett sammanträffande men är nu säker på att det hör ihop med kreatinet. Hur har jag ingen aning om.

Sluta börja då och ta konstant? Menar att du ska ta 5g om dagen varje dag. Då går det över.
Citera
2019-01-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36

En kollega hade liknande besvär. Han fick influensa liknande symtom varje gång han tog kreatin.
Mitt tips är att sluta ta sånt man mår dåligt av. Du behöver inte extra kreatin lixom.
Snarare så att det kan vara ohälsosamt faktiskt, vilket det tydligen är för dig och andra som får olika sjukdomsbesvär efter intag. Lyssna på din kropp och inte på folk som inte vet vad dom snackar om.
Citera