Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 03:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ett par gånger brukar räcka.
Mer intressant är dock hur många gånger man måste tända den igen för att slocknat.
Brukar bli tätare intervaller, ju närmre slutet jag kommer.


Hahaha, jag känner igen det där
Citera
2019-01-06, 03:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Röker inte spliff utan joints, men såklart man eldar på så man får jämn glöd först.

Stackars grabb, en spliff och en joint är samma skit - rullat av rizla.
Att du misslyckas förstå detta, är du under 18?
Citera
2019-01-06, 04:06
  #15
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Har ni någonsin tänkt på hur många gånger tändaren används (ljudet av när en tändare används) i ett rum där alla röker och alla fortsätter som om där absolut inte är nåt fel i hvudet på de?

Som grott människor

.......

Menar du att det finns rum utan musik där flera människor samlas för att röka gräs?

Det här låter som något du hittat på.
Citera
2019-01-06, 07:38
  #16
Medlem
Jag brukar mecka ca en 0.1-0.5g per person nar jag meckar, beroende pa tolerans samt framst kvaliteen pa rokat... Men brukar allt som oftast roka nastan hela spliffen for att sedan tanda den efter cirka 20-30 minuter igen. Sen ar det snart dags att mecka en ny...

Och ja... Jag har tankt pa hur mycket en tandare kan anvandas, speciellt i PV-pundarkvartar... Haha...
Citera
2019-01-06, 09:29
  #17
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Stackars grabb, en spliff och en joint är samma skit - rullat av rizla.
Att du misslyckas förstå detta, är du under 18?
dom brukar säga att spliff är blandad med grabba och joint är en ren gås. ”stackars grabb” låt han vara du är inte cool över internet heller
Citera
2019-01-06, 12:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsBananensHampa
dom brukar säga att spliff är blandad med grabba och joint är en ren gås. ”stackars grabb” låt han vara du är inte cool över internet heller

Sen tror han att "Rizla" är benämningen på alla rullpapper som finns. Vi har med en färsking att göra
Citera
2019-01-07, 12:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Sen tror han att "Rizla" är benämningen på alla rullpapper som finns. Vi har med en färsking att göra

På min tid spelade det ingen roll vilket märke av rullpapper det var, kallades för rizla när vi klev ut ifrån butiken.
Citera
2019-01-07, 14:53
  #20
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
På min tid spelade det ingen roll vilket märke av rullpapper det var, kallades för rizla när vi klev ut ifrån butiken.

På samma sätt som all drickchoklad är O'boy eller alla tuggummin är Toy

Tänder min utan att blossa på den. Känns som man förlorar ett par bloss på att munblossa igång den. Brinner till den är slut. För åpen för att den ska hinna slockna
Citera
2019-01-09, 23:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Stackars grabb, en spliff och en joint är samma skit - rullat av rizla.
Att du misslyckas förstå detta, är du under 18?
Tyvärr så är spliff och joint inte samma sak ...
Jag tror dom flesta använder ocb papper inte rizla !
Citera
2019-01-20, 03:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen
Tyvärr så är spliff och joint inte samma sak ...
Jag tror dom flesta använder ocb papper inte rizla !

För oss äldre rävar är spliff och joint precis samma sak, och vi kallar elements, ocb - ja alla papper för just rizla. Men jag är intresserad, så utveckla för mig vad skillnaden mellan en spliff och en joint är för er yngre förmågor?
__________________
Senast redigerad av testocyp 2019-01-20 kl. 03:41.
Citera
2019-01-20, 09:37
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Tjo FB.
Fick en fråga i huvudet precis när jag tände senaste gåsen.
Är det fler av er som behöver tända om gåsen efter första tändningen för att den inte "tänds inte riktigt rätt". Är det optimala att bara smälla upp elden nån sekund, sen är det färdigt? Andra gillar att "bränna" den några gånger.

Vill höra era tankar.
Tänder någon gång extra kanske om man tänt spliffen snett från början.
Citera
2019-01-20, 09:40
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
För oss äldre rävar är spliff och joint precis samma sak, och vi kallar elements, ocb - ja alla papper för just rizla. Men jag är intresserad, så utveckla för mig vad skillnaden mellan en spliff och en joint är för er yngre förmågor?
En spliff består av tobak eller knaster blandat med cannabis.

En joint innehåller bara cannabis och inget annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback