Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 18:26
  #1
Medlem
Frågar framförallt er som är veganer (misstänker dock att ni är sällsynta på FB).

Hur ser ni på skadedjur som till exempel råttor och möss om de finns på ert jobb eller i hemmet? Hur ska de bäst hanteras? Avlivas de som brukligt eller söker ni en alternativ och mer human lösning?

Framförallt syftar jag på råttor och hur man bäst hanterar dessa äckliga små kräk till djur.

Som ickevegan har jag inga som helst problem att ta dessa av daga med de metoder som finns tillgänliga. Fällor, gift eller grovt våld. Känner till och med en inre tillfredsställelse varje gång jag lyckas avliva en råtta.
Citera
2019-01-03, 20:35
  #2
Medlem
proconsuls avatar
Jag är vegan och anser att skadedjur bör bekämpas så humant som möjligt. Att finna tillfredsställelse i deras död är ju för fan helt sjukt.
Citera
2019-01-03, 20:47
  #3
Medlem
Jag tycker det inte borde spela nån roll om man är vegan eller inte när det gäller avlivning av djur.
Citera
2019-01-05, 16:20
  #4
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag är vegan och anser att skadedjur bör bekämpas så humant som möjligt. Att finna tillfredsställelse i deras död är ju för fan helt sjukt.

Humant? Human = mänsklig, det är djur vi pratar om! Ska djuren omfattas av mänskliga rättigheter?
Citera
2019-01-05, 16:53
  #5
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Humant? Human = mänsklig, det är djur vi pratar om! Ska djuren omfattas av mänskliga rättigheter?

På ett sätt som ger minsta möjliga lidande. Bättre så? Och ja, djuren ska omfattas av mänskliga rättigheter i största möjliga utsträckning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback