Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Hoppsan, mycket på en gång. Blir väl så när djupingarna kryper fram ur sina mörker ..........
Babblet om thailändska kvinnors illojalitet är inte värt att ta på allvar. Sätt dig in i dels thailändska demografin och efter det den thailändska kulturen. Nu är jag själv ingen expert men när du så tydligt uttalar dig om saker du inte har en aning om får jag helt enkelt ge dig en knäpp på näsan. Kissa inte ner trosorna alldelles nu.
Helt enkelt är väl nordiska män och asiatiska kvinnor ganska kompatibla. Båda familjeorienterade, intelligenta, den nordiska mannens inställning till kvinnor uppskattas ofta. Kanske ett bra evolutionärt steg för mänskligheten att ta?
Såg du på videon eller inte? Asiatiska kvinnor i USA är villiga att para sig med vem som helst hellre än sina egna män. Det är inte min definition av lojalitet. I thailand finns bara thailändare + turister, så det är ju inte som om lojaliteten prövas särskilt hårt (och turisterna tar hem tillräckligt många så att man kan säga att den inte är särskilt imponerande).
Ta exempelvis assyriska kvinnor som levt under förtryck som fattiga minoriteter i muslimska länder i årtusenden, och inte beblandats med andra än egna folkslaget, trots att deras män ofta saknad all typ av makt. Skulle thailändska kvinnor överleva sådan lojalitetsprov?
Nordiska män och asiatiska kvinnor kanske är kompatibla, vad vet jag? Jag känner dock att det finns noll kemi i de få versioner jag stött på i riktiga livet. Det är givetvis bättre när det är välutbildade kinesiskor med nördiga ingenjörer eller liknande än arbetarklassgubbar med ölmage och thaifru.
Visst kan jag tänka mig att det är mindre dramatisk alternativ, jag gillar ju själv harmoni i tillvarto. Men distansen mellan dessa män och kvinnor tycks mig ganska stor, relationen är oftast för pragmatiskt upplagt.
Din pengar=kuk teori graviter ju uppenbart att vara sann i just de fall där kvinnan är riktigt fattig, i fallet med de rikare asiat-amerikanskorna så var de villiga att gifta sig med en vit man till och med ifall han tjänade i snitt lägre lön än dem (tror det var 30 000 dollar mindre i snitt från vita mannen). Det är ganska förunderligt. Pengar=kuk håller alltså inte.
Citat:
Nu är jag ju vare sig särskilt rik eller känd, men visst tror jag att min ekonomiska stabilitet inte var oangenämlig. Nu tjänar min fru sina egna pengar. Jag tror att min fru skulle säga att jag är mycket snäll, omtänksam och gullig. Naturligtvis såg hon en status i mig, annars skulle hon inte blivit attraherad. Kvinnor blir inte attraherade om det inte finns något att beundra och respektera hos mannen.
Jag lovar dig, de "bad boys" jag har stött på i mitt liv är onyanserat dåliga människor, ur varenda kulturellt perspektiv på vår jord. Du har helt enkelt inte varit i världar där ondskan härskar.
Skulle du säga att Mikael Persbrandt som är arketypen för den "svenska bad boyn" heltenkelt är en "onyanserad dålig människa" utan bra sidor? Du har talat om Nietzsche ibland som en stor filosof, men du vet väl vad han anser om moralen som födds ur den svage som bevittnar "vinnaren" genom bitterhetens linser: och hur godhet och ondska blir en konstruktion utifrån att den svage inte har annan alternativ än att lyfta fram sin ödmjukhet, passivitet och mjäkiga natur som "godhet" i en metafysisk och falsk alternativ hierarki, och den som tar för sig i riktiga livet och klättrar högst i livspyramiden blir heltenkelt "onyanserade onda människor".
Citat:
Ja när har jag påstått att jag skulle stå utanför det biologiska kaos som parningsdansen är? Aldrig, för att hjälpa dig på traven. Skillnaden ligger väl i hur asiatiska kvinnor har en annan respekt för män och manlighet.
De respekterar DIN typ av manlighet, därför gillar du dem. Finns ingen djup eller självdistans i att gilla något bara för att du själv uppskattas tillbaka. För asiatiska män kan åsikten vara helt i motsatt ordning, som bevittnades i videon jag länkade (såg du den?). Tyckte inte att asiatiska kvinnor såg speciellt nobla i sin natur när man såg genom asiatiska MGTOW mäns bittra vinkel.
Citat:
Du får utveckla dina rasbiologiska parningsstrategier för mänskligheten, det låter intressant. Känns det som tiden ligger rätt för rasisolerad kopulation?
Jag anser inte att mindre grad av rasblandning är en stor grej, inte det minsta. Jag är inte så pass besatt i rasfrågan. Men den enorma folkutbytet som vi nu bevittnar i Europa innebär helt nya prioriteringar i frågan, vi talar om hur europeiska folket är påväg att helt marginaliseras på egen hemmaplan. Sverige är först i ligan; och ja, svenska kvinnor har kanske mer skuld än svenska män i hur de röstat, men en stor majoritet av svenska män har även de varit med att rösta fram det.
Jag vill inte skuldbelägga dig för rasblandning och landsförräderi eller liknande, jag förstår att läget kan vara desperat för många svenska män. Men i jungiansk mening saknar du helt förmåga att se din egen skugga, du kan bara ständigt moralisera kring "den andre". Villig att moralisera om svenska kvinnors rasblandning när du själv rasblandar (men då är det ju så fint, då thailändskor har så bra smak för män att de gillar dig).