Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-30, 11:59
  #985
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vilken mag box rekomenderas för 4K kanaler?

Eller finns det ingen bra mag för det? Vilken box i så fall?
Rekommenderar fortfarande TVIP som primär box.
2018-12-30, 13:43
  #986
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Rekommenderar fortfarande TVIP som primär box.

Kör man via mac adress och portal eller någon android/linux app på en sådan? TVIP S-Box 605 du syftar på eller vilken modell är den bästa?
2018-12-30, 13:46
  #987
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kör man via mac adress och portal eller någon android/linux app på en sådan? TVIP S-Box 605 du syftar på eller vilken modell är den bästa?
Ja precis, det är portal samma som mag, men så mycket bättre
2018-12-30, 19:08
  #988
Medlem
eshkoshkas avatar
Jag skaffade tre månader av en återförsäljare. Viasat Sport Premium HD är dock Viasat Sport Premium. Är sånt här vanligt att HD-kanaler spelar upp vanliga kanalen?
2018-12-30, 20:07
  #989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag skaffade tre månader av en återförsäljare. Viasat Sport Premium HD är dock Viasat Sport Premium. Är sånt här vanligt att HD-kanaler spelar upp vanliga kanalen?
Vad menar du? Förstår inte riktigt.
2018-12-30, 20:32
  #990
Medlem
Menar du att det är en SD kanal istället för en HD ?
2018-12-31, 00:52
  #991
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Menar du att det är en SD kanal istället för en HD ?
Exakt.
2018-12-31, 03:12
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag skaffade tre månader av en återförsäljare. Viasat Sport Premium HD är dock Viasat Sport Premium. Är sånt här vanligt att HD-kanaler spelar upp vanliga kanalen?
Kontakta återförsäljaren och påpeka problemet så han kan rapportera till supporten. Det borde lösa sig.
2018-12-31, 11:54
  #993
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lchf
Kontakta återförsäljaren och påpeka problemet så han kan rapportera till supporten. Det borde lösa sig.
Eller så byter man leverantör
2019-01-02, 15:42
  #994
Medlem
Någon som kör IP-tv med homeplug för att slippa TP-kabel?
2019-01-02, 18:47
  #995
Medlem
Nån som vet hur man gör en fullständig reset på en mag254?
Jag har en sådan som är låst till en operatör jag inte vill ha längre och vad jag än försöker mig på så får jag inte bort den gamla operatörens blockering....
Problemet med operatörslåset är att jag inte kommer åt "Servers" i Settings och därför inte kan ändra portal. Har följt diverse guider online för att få in ny mjukvara och reseta på så vis men utan framgång.
Ligger nån slags "operator digital key" på den som jag inte tycks komma runt.
Sjukt irriterande att behöva slänga en fungerande box på tippen pga detta...
Någon här kanske haft samma problem och känner till en lösning?
2019-01-02, 22:10
  #996
Medlem
Jag slutade kolla på tv när det analoga nätet släcktes ned. Har ingen tv box alls hemma. Kollar amazontv/netflix via appletv. Är iptv som en tv box som vilken som helst eller något annat?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback