Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-02, 11:23
  #1
Medlem
Rufoss avatar
Jag har tänkt på en grej ända sedan jag tog mitt första stora uppehåll från cannabis.

Varje gång jag lägger rökat på hyllan och tar ett längre uppehåll, så drömmer jag väldigt mycket när jag sover. Nu menar jag riktigt lucida drömmar som är lika klara och trovärdiga som verkligheten.

Har detta något att göra med uppehållet eller är det bara jag?
Citera
2019-01-02, 11:31
  #2
Medlem
Jag får starka, klara drömmar jag med när jag har rökt ett tag för att sedan gå på ett break.
Drömmarna minns jag sen i efterhand väldigt tydligt och allt som oftast är det bra drömmar.

Annars drömmer jag inte så mycket och gör jag det så innehåller de inget särskilt så omväxlingen är välkommen.
Citera
2019-01-02, 11:32
  #3
Medlem
Cannabis förtrycker REM-sömnen. När du slutar röka försöker hjärnan kompensera för all förlorad REM-sömn vilket leder till mera samt intensivare drömmar.
Citera
2019-01-02, 14:15
  #4
Medlem
Parasomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tendans
Cannabis förtrycker REM-sömnen. När du slutar röka försöker hjärnan kompensera för all förlorad REM-sömn vilket leder till mera samt intensivare drömmar.

Exakt.

Ju längre tid man rökt desto värre blir det tycker jag. Hade riktigt vidriga mardrömmar/sömnparalyser i 3 månader efter mitt senaste uppehåll.
Att man inte drömmer så mycket var en av anledningarna till att jag rökte dock..
Citera
2019-01-03, 01:02
  #5
Medlem
Rufoss avatar
Som jag trodde då. Roligt att få det bekräftat!

Ligger i sängen nu och ser framemot att somna in. Det är skitkul att drömma så här hårt ju! Helt klart ett fenomen som förgyller uppehållet.
Citera
2019-01-04, 01:43
  #6
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Som jag trodde då. Roligt att få det bekräftat!

Ligger i sängen nu och ser framemot att somna in. Det är skitkul att drömma så här hårt ju! Helt klart ett fenomen som förgyller uppehållet.
Vad bra, det verkar som att du uppskattar ditt uppehåll. Kan ju bara hålla med om att det är trevligt att komma ihåg sina drömmar medans när man är inne i dagligt puffande så minns man aldrig någonting av vad som försigår under sömnen. Det är trist och man saknar en del av sitt normala jag och vad det innebär att drömma på natten.
Citera
2019-01-04, 22:20
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Vad bra, det verkar som att du uppskattar ditt uppehåll. Kan ju bara hålla med om att det är trevligt att komma ihåg sina drömmar medans när man är inne i dagligt puffande så minns man aldrig någonting av vad som försigår under sömnen. Det är trist och man saknar en del av sitt normala jag och vad det innebär att drömma på natten.

Ja det är ju en klassiker att få s.k. lucid dreams! VIssa menar att det är hjärnan som tar igen allt den INTE drömt under lång tid.. hehe
Citera
2019-01-05, 16:09
  #8
Medlem
pouya.s avatar
För mig är det tvärtom, drömmarna är mycket intensiva under mina rökperioder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback