Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-30, 19:22
  #13
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Vi var ett gäng på högstadiet som gått ihop och lagt pengar till en kille som skulle styra upp lite åt oss. En kille vi senare förstod golat oss..
Sitter på lektionen och in kommer rektorn och hämtar mig. Han säger att jag ska hämta min jacka för vi ska ut en sväng. Hämtar jackan, hoppar in i hans bil och kör iväg. Till polisstationen. Där, 13 år gammal, fick jag sitta på mitt första förhör för ringa narkotikabrott. Blev ju inga konsekvenser mer än några samtal med soss då jag bara var 13.

Ingen rolig historia men än dock en historia. Stora löpsedlar i byn: HASCHMISSBRUK PÅ HÖGSTADIUM I ********

Segt, hur gick det efteråt då, köpt röka efteråt igen?
Citera
2018-12-30, 19:44
  #14
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TryhardPolice
Segt, hur gick det efteråt då, köpt röka efteråt igen?

Det blev ett gruppsamtal med snuten och oss som dom plockade ihop med våra föräldrar där vi fick se en informativ film om hur farligt cannabis är..

Jo, jag har allt köpt röka sedan dess. Det här var för 25 år sedan..
Citera
2018-12-30, 20:53
  #15
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Det blev ett gruppsamtal med snuten och oss som dom plockade ihop med våra föräldrar där vi fick se en informativ film om hur farligt cannabis är..

Jo, jag har allt köpt röka sedan dess. Det här var för 25 år sedan..

Då sluta det bra i alla fall.
Citera
2018-12-31, 10:16
  #16
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Vi var ett gäng på högstadiet som gått ihop och lagt pengar till en kille som skulle styra upp lite åt oss. En kille vi senare förstod golat oss..
Sitter på lektionen och in kommer rektorn och hämtar mig. Han säger att jag ska hämta min jacka för vi ska ut en sväng. Hämtar jackan, hoppar in i hans bil och kör iväg. Till polisstationen. Där, 13 år gammal, fick jag sitta på mitt första förhör för ringa narkotikabrott. Blev ju inga konsekvenser mer än några samtal med soss då jag bara var 13.

Ingen rolig historia men än dock en historia. Stora löpsedlar i byn: HASCHMISSBRUK PÅ HÖGSTADIUM I ********

Det var rätt tidigt kan tyckas. Hur länge höll du upp?
Såna försäljare och kopplare hade vi med på vår skola. Rena 21 jump street hehe.

Haschboken hade vi nåt som hette, och på skolans källare hitta vi flera gamla ex.
Bilderna där gjorde mig mer intresserad att börja använda cannabis så det gav motsatt verkan.
På konfirmationen lät de en låda med fönster gå runt så vi fick titta på riktiga bitar och rökdon.

Fan vad skumt det var. Fuck life.
Citera
2018-12-31, 17:45
  #17
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det var rätt tidigt kan tyckas. Hur länge höll du upp?
Såna försäljare och kopplare hade vi med på vår skola. Rena 21 jump street hehe.

Haschboken hade vi nåt som hette, och på skolans källare hitta vi flera gamla ex.
Bilderna där gjorde mig mer intresserad att börja använda cannabis så det gav motsatt verkan.
På konfirmationen lät de en låda med fönster gå runt så vi fick titta på riktiga bitar och rökdon.

Fan vad skumt det var. Fuck life.

Höll upp och höll upp, jag hade väl inte riktigt börjat När jag var i den åldern hände det bara nån gång ibland. Så nästa gång jag fick chansen rökte jag väl, men har ingen aning om hur lång tid det var emellan. Att polisen plockar ynglingar för att få dom att lägga av/inte fortsätta gick ju sådär iaf

Haschboken ja, haha klassiker. Vi använde omslaget till den till filter och tyckte vi var roliga Hade gärna haft en sådan i mint condition idag
Citera
2019-01-02, 00:56
  #18
Medlem
Jag och en till polare hade under högstadiet rökt innan en NO-lektion, varvid vi hade en tillfällig lärare (utbildad forskare om jag minns rätt) som skulle lära klassen om genetik med hjälp av något sorts projekt involverande bananflugor och nånting med att avla dessa. Vi var helt färska och satt och fnissade och störde hans föreläsning. Vid någon punkt så redovisar den här forskaren för de olika könstecknena ( ♂ & ♀) varpå min vän helt plötsligt högljutt brister ut typ "aha, så det är vad dem symbolerna betyder på pokemonkorten, jag fattade inte att det betydde vilket kön dem hade" följt av att vi började asgarva och sedan fick en utskällning av vår ordinarie lärare.

Kul i efterhand, förvånad att ingen (förutom de andra som rökte då) förstod vad det handlade om. Glad att man växt upp sen dess.

Mindre kul blev det när jag var bäng på gymnasiet och plötsligt blir överväldigad av alla ljud och tyckte att läraren borrade ögonen i en när jag pratade med hen.
Citera
2019-01-03, 16:25
  #19
Medlem
LilYachtys avatar
senast jag rökte på skoltid var en varm maj dag när jag o polaren va lite uttråkade på rasten så vi bestämde oss att ta oss en tur ner till vår lokala turk affär, självklart när vi köpt våra drickor och går ut, möter vi lokala springisen i området och han frågar om vi vill blossa på lite lemon - absolut svarar vi utan att ens tveka en sekund,slutar upp med att vi båda blir fittbänga och kan knappt gå i värmen och när vi kommer upp till skolan kan vi varken ha en vanlig konversation med ögonkontakt eller sitta tyst i 10 sekunder utan att garva sönder
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback