Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-29, 22:41
  #169
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Njae, han pratade också bara om cannabisförbudet. Den svenska narkotikapolitiken som helhet är helt klart en produkt av Sovjetvurmande fascism.
Det är väl lite en sammanstrålning av de två som skedde med Bejerot.(Väldigt enkelt sagt)
En sak jag lärt mig om droger och politik, det är att man sällan kan peka på en sida i att vilja ha droger olagliga.
Men så många försöker göra det till en sosse sak, eller höger sak.
Sen är det lite tyngre retorik i högern om droger.

Jag tycker bägge sidor borde snart lära sig att förbjuda droger för inget positivt med sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Ja, du har rätt. Klyban skrev bara om cannabisförbudet.
Självfallet finns det flera parametrar på vägen som påverkar olika.
Jag tror inte vi ens kan hitta en oskyldig politisk gren till detta totala misslyckande att förbjuda droger.(Och aktuella partier)

Vi skulle lyssnat på Bejerot i att förbjuda serietidningar, kanske han inte hade gett på sig droger och förstört liv i 40 år och fortfarande tickar på.
Det är Bejerot som skapat stigmat, som sitter djupt inne i folksjälen genom indoktrinering.
Måhända man kan peka finger på Bejerot för hans politiska gren, men det ursäktar ingen efteråt.
Då vi haft en bra stund på oss ändra oss, men som vi vet, det sker inte.
Citera
2018-12-29, 22:44
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass. För töntarna som inte vågade dansa i högstadiet så passar då cannabis för att bli ”cool”, då man med cannabis blir automatiskt kriminell. Detta har nödvändigtvis inte med lagstiftning att göra, då jag bott i Holland så trots att cannabis är lagligt så är det ganska ”coolt”, ”tufft” och ibland ”gangster” även där.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).
Cannabis gör en korkad...
Komiskt nog så tror ofta cannabisbrukare att de är smartare än de flesta. Att de sitter på svaren. Lite så som man resonerar när man är full och tror man sitter på svaren till det mesta. Komiskt!
Citera
2018-12-29, 22:48
  #171
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Cannabis gör en korkad...
Komiskt nog så tror ofta cannabisbrukare att de är smartare än de flesta. Att de sitter på svaren. Lite så som man resonerar när man är full och tror man sitter på svaren till det mesta. Komiskt!
Det konstiga är att det inte finns några moderna vetenskapliga bevis för att cannabis gör vuxna människor korkade annat än under ruset. Mycket märkligt kan man tycka, eftersom vi har ju fått lära oss att cannabis gör en dum.
Citera
2018-12-29, 22:50
  #172
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Cannabis gör en korkad...

Källa? Tror du inte att om så var fallet så hade det kommit fram vid det här laget? Med tanke på all forskning som gjorts/görs... hur skulle de kunna ha missat det? Särskilt med tanke på hur gärna man velat hitta negativa aspekter med cannabis.
Citera
2018-12-29, 23:31
  #173
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Källa? Tror du inte att om så var fallet så hade det kommit fram vid det här laget? Med tanke på all forskning som gjorts/görs... hur skulle de kunna ha missat det? Särskilt med tanke på hur gärna man velat hitta negativa aspekter med cannabis.
Det roliga är att det sannolikt är tvärtom... googla cannabis och pregnenolone, finns mycket som tyder på att cannabis är bra för hjärnan pga eventuell stimulering av pregnenolone, som bland annat är en neurosteroid. Så nu vet ni det gott folk. Gott nytt år på er!

Edit:

Här till exempel:

When the brain is stimulated by high doses of THC, it produces pregnenolone – a 3,000 percent increase – that inhibits the effects of THC.
https://takomawellness.com/scientist...ever-overdose/
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-12-29 kl. 23:37.
Citera
2018-12-30, 00:28
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det konstiga är att det inte finns några moderna vetenskapliga bevis för att cannabis gör vuxna människor korkade annat än under ruset. Mycket märkligt kan man tycka, eftersom vi har ju fått lära oss att cannabis gör en dum.
Sant! Vore intressant om de kunde komma med någon slags ”slutgiltig studie” eftersom väldigt många forskare och läkare hävdar detta men ändå finns inga bevis. Jag tycker cannabis-brukare verkar rätt korkade men jag vet ju iofs inte hur korkade de var innan de började.
Enligt forskning stannar man ju mentalt i den åldern man började bruka....så började man bruka väldigt tidigt så stannar all mental utveckling inklusive intelligensen. Men som sagt, vet ju inte om detta är bevisat. Läkare hävdar detta men är det bevisat. Jag tycker dock det pekar åt det hållet...
Citera
2018-12-30, 02:36
  #175
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Sant! Vore intressant om de kunde komma med någon slags ”slutgiltig studie” eftersom väldigt många forskare och läkare hävdar detta men ändå finns inga bevis.

Gör de verkligen det? Jag tror det där bara är någonting en del fått för sig. Förväxlat svensk propaganda med seriös forskning osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Enligt forskning stannar man ju mentalt i den åldern man började bruka....

Nej? Nu hittar du ju bara på. Det finns ingen forskning som hävdar någonting så bisarrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
så började man bruka väldigt tidigt så stannar all mental utveckling inklusive intelligensen.

Du blandar ihop saker så mycket att jag inte vet var jag ska börja

Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
läkare hävdar detta men är det bevisat.

Nej och nej. Naturligtvis kan du säkert hitta nån läkare som inte har en korrekt bild av cannabis men att påstå att "läkare" som i alla läkare/läkarkåren gemensamt står för någonting sådant är helt enkelt inte sant. Och det är naturligtvis inte bevisat heller, såvitt jag vet är det ju du som nyss kom på hela den teorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Jag tycker dock det pekar åt det hållet...

Tänk om folk kunde sluta "tycka" och istället lyssna på vad forskare och andra experter har att säga.
Citera
2018-12-30, 02:59
  #176
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Donald Trump
Har fått för mig att han skulle vara emot cannabis och att Obama skulle gilla att röka en feting med tanke på neger som han är hehe.
Citera
2018-12-30, 08:55
  #177
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi skulle lyssnat på Bejerot i att förbjuda serietidningar, kanske han inte hade gett på sig droger och förstört liv i 40 år och fortfarande tickar på.
Det är Bejerot som skapat stigmat, som sitter djupt inne i folksjälen genom indoktrinering.
Måhända man kan peka finger på Bejerot för hans politiska gren, men det ursäktar ingen efteråt.
Då vi haft en bra stund på oss ändra oss, men som vi vet, det sker inte.
Det ursäktar inget nej, men vetskapen att en sådan idiot som Bejerot som även önskade livet ur serietecknare lade grund till den skeva drogpolitik vi fortfarande ser i dag, är viktigt.

Har hört och läst folk som kallar brukare av cannabis för kommunister. Därför anser jag att det är intressant att ta upp Beijerot som exempel för att påvisa var rötterna av Sveriges drogpolitik kommer från.
Citera
2018-12-30, 13:52
  #178
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det ursäktar inget nej, men vetskapen att en sådan idiot som Bejerot som även önskade livet ur serietecknare lade grund till den skeva drogpolitik vi fortfarande ser i dag, är viktigt.

Har hört och läst folk som kallar brukare av cannabis för kommunister. Därför anser jag att det är intressant att ta upp Beijerot som exempel för att påvisa var rötterna av Sveriges drogpolitik kommer från.
Kanske du kan påstå det har rötter i kommunism, men det är helt betydelselöst för frågan idag.
Då samtliga politiska partier utom just V vill ha konsumtion och droger olagliga, och det är bara hårdare och hårdare retorik desto längre till höger vi kommer idag.

Men Bejerot blir aldrig bättre för det, synd bara ingen nappa på när han ville förbjuda serietidningar, så kanske vi hade sluppit allt det elände han gett oss.

Vi är en hel del nu som inser att förbudet är mer farligt än drogerna i sig själva.(Mycket farligare)
Och TS och intelligens har vi redan passerat, vad jag lärt mig om droger och framförallt cannabis.
Det är att det är mycket väl fördelat demografiskt, och sen har vi gruppen självmedicinerar på detta.

En intressant sak man lärde sig i England och om intelligens, det var att de som hade en högre intelligens var betydligt mer trolig att testa droger.
En teori var att dessa personer inte tar andras ord som sanning, utan tar egen erfarenhet som viktigare.


Vad man lärde sig om intelligens i Nya Zeeland, det var att den påverkades om man startade med cannabis före 18 års ålder.
De som testa och började röka efter, så kunde man inte längre påvisa den IQ påverkan längre.
Men denna är en av de mest vanliga forskningen man får höra om cannabis och ifrån motståndarna.
Vad de inte vet är att samma rapport säger detta om att efter 18års ålder så går det inte längre påvisa.

Vi har även slutat i vissa kommuner med droginformation(vet inte hur många det är idag), då detta ökade intresset för droger dramatiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Cannabis gör en korkad...
Komiskt nog så tror ofta cannabisbrukare att de är smartare än de flesta. Att de sitter på svaren. Lite så som man resonerar när man är full och tror man sitter på svaren till det mesta. Komiskt!
Nej, cannabis gör dig inte korkad i den vuxna befolkningen.
Jag vet att folk har svårt för en person som tänker före den öppnar munnen, och det är vad som sker när man rökat cannabis.
Vi har alkohol som verkar mer tvärtom, där tänker man inte alls före man pratar, och är korkad.

Vi kan bara inse det är trollar du gör, tyvärr går ingen på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Sant! Vore intressant om de kunde komma med någon slags ”slutgiltig studie” eftersom väldigt många forskare och läkare hävdar detta men ändå finns inga bevis. Jag tycker cannabis-brukare verkar rätt korkade men jag vet ju iofs inte hur korkade de var innan de började.
Enligt forskning stannar man ju mentalt i den åldern man började bruka....så började man bruka väldigt tidigt så stannar all mental utveckling inklusive intelligensen. Men som sagt, vet ju inte om detta är bevisat. Läkare hävdar detta men är det bevisat. Jag tycker dock det pekar åt det hållet...
Det är ingen som bryr sig om vad DU tycker om cannabis.
Och det är även irrelevant.

Och detta med mentala ålder, nu är du inne på de som inte gör annat än röker 24/7 och satt paus på livet och röker cannabis istället.
Kanske du ska börja prata om de ~96% som inte har dessa problem med en problematisk konsumtion?
Eller försöker du skapa en poäng med dessa ~4% tror du?
Citera
2019-04-19, 11:15
  #179
Medlem
ekollonet132s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Jag vågar sätta 10 000 kr på att jag har långt mer än tio gånger din kunskap om kemi och farmakologi generellt. Jag vet mycket väl vad cannabis är. Du däremot är en sann hobbylirate sittandes hemma som ett socialfall med tron om att din kunskap är såpass slående att du kan sitta på internet och tillrättavisa folk. Ju mer droger du tar, desto mer tror du att du vet. Vi har sett dig nu sedan åtminstone 2009 och du ger dig aldrig.

Jag har sett att du tar det mesta som en tävling. Är det för att du är en förlorare i grunden kanske? Eller är du bara en översittare tro?
Citera
2019-04-19, 17:49
  #180
Medlem
Läste nån artikel för ett tag sen, kan varit på vice, där dom skrev att det finns en koppling mellan hög intelligens och att man gillar blaze, ladd och trippar tror jag det var. Har för mig det var för att smarta personer typ ser igenom lagar och normer eller nått sånt. Tkr det låter rätt logiskt man blir ju rätt mkt dummare när man är packad än beng liksom. Man är ju inte direkt intelligent om man tror på babylons propaganda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback