• 12 434 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 661 inlägg
  • 4
  • 5
2018-12-25, 17:24
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Man blir ytterst seg och dum i huvudet av cannabis, spelar ingen roll om man missbrukar eller ej. Hur kan man uppskatta att bli trött?

Du kan ju snacka för dig själv.
Får sällan så mycket gjort som efter lite röka.
Det tråkiga blir lindrigare.

Är jag trött och röker lite ibland, blir jag genast pigg.
Antagligen har du väl fått tag på en mellow strain.
Citera
2018-12-27, 03:32
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Hur länge har du rökt? Hur mycket och hur många gånger röker du en kväll?

Omöjligt att röka under en längre tid och inte känna av en avtändning när du slutar, ja, omöjligt.
Att du inte känner dig seg dagen efter jag också svårt att tro, men det beror ju på hur mycket man röker, hur van man är och som du säger så är det inviduellt också.
Omöjligt säger du, under en längre tid. Vad är en ”längre tid” för dig?

Jag rökte dagligen i 2 år (give or take) innan jag skulle sova. På helger rökte jag hela kvällen. På vardagarna blev det runt 0.3-0.5g och på helgerna 1-2 g. Sedan slutade jag tvärt. Ingen avtändning, alls... Och jag vet hur en AT känns. Jag har tänt av benzo efter 1-2 års missbruk, cold turkey. Även tagit amfetamin, utan att landa med något.

Jag blev faktiskt själv förvånad, hade förberett mig på åtminstone någonting, men icke.

Det enda negativa jag upplevde av att röka dagligen var att jag vaknade fruktansvärt seg varje morgon och hade ibland huvudvärk (det gick över efter 1-2 timmar) samt att man var nöjd med livet som det var, vilket egentligen kan vara både negativt och positivt.

För att svara på TS så tror jag att det har att göra med att (som många andra redan har påpekat) det är en så mild drog jämfört med alla andra, socialt accepterat, det är extremt svårt att bli beroende och lindrar många psykiska besvär.

Jag väljer cannabis framför alla droger, alla dagar i veckan pga just detta. Sedan älskar jag ruset såklart.
Citera
2018-12-30, 01:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Varför jag tror att cannabis är en av de populäraste drogen är säkert därför att den förekommer i filmer, musik och allmänt i kulturen. Sedan är det också en rätt så harmlös drog.
Citera
  • 4
  • 5