Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-28, 02:37
  #157
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass. För töntarna som inte vågade dansa i högstadiet så passar då cannabis för att bli ”cool”, då man med cannabis blir automatiskt kriminell. Detta har nödvändigtvis inte med lagstiftning att göra, då jag bott i Holland så trots att cannabis är lagligt så är det ganska ”coolt”, ”tufft” och ibland ”gangster” även där.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).
Är man intelligent så förespråkar man cannabislehalisering. Faktum är att man inte kan vara intelligent om man förespråkar fortsatt cannabisförbud. Det är pga er iGnoranta iDioter som cannabis är olagligt.

Cannabis är livets växt och industrihampa är biologisk magi!

Carl Sagan, Noam Chomsky, Jesse Ventura, Donald Trump, Bill Maher, Bernie Sanders, Jack Herer, Anne Rice, är några exempel på intelligenta cannabisförespråkare. Oklart hur hög deras IQ är, men de är inga airheads i alla fall.

Hade normal IQ varit 200, så hade det varit omöjligt att kriminalisera cannabis. Nu finns det tyvärr alltför många med tvåsiffrig IQ och därför var det inga större konstigheter att införa ett förbud mot cannabis, pga er lättlurade iDioter.
Citera
2018-12-29, 08:47
  #158
Medlem
Carl Von Liné som väl är den som beskrev effekten i att odla cb sensimilla först och så har vi Einstein som också gjort ett rätt rejält avtryck i historien.

Einstein ska ju ha passerat 160...

Men, som någon skrev är det väl föga attraktivt eller fördelaktigt att leva liv med högt iq.

För min del har CB medfört liv istället för död, skratt istället för tårar och nu familj istället för instutition. Vad CB då gjort med mitt iq över tid känns i situationen inte så relevant. Däremot är jag nog långt ifrån 150 samt hamnar lite i kategorin "defekta" människor med viss tendens åt adhd-diagnos. Diskussionen om huruvida dessa ärftliga "defekter" har haft en helt avgörande roll i mänsklighetens framgång hör kanske inte hit...

Sen går tolleransen ner när man inte brukar. Efter en månad ren är man i stort sett helt återställd.
Citera
2018-12-29, 09:29
  #159
Medlem
Jag skulle tom vilja sticka ut hakan och påstå att CB inte påverkar en persons förmåga att lösa komplexa problem öht. Däremot kan det ta längre tid att finna lösningen. Jag kan tycka att lösningar man kommer fram till ofta är elegantare än om jag är ren. Med det inte sagt att relativitetsteorin kom under ett rus ;-)

Så, var hade vi varit utan relativitetsteorin...?
Citera
2018-12-29, 15:14
  #160
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass. För töntarna som inte vågade dansa i högstadiet så passar då cannabis för att bli ”cool”, då man med cannabis blir automatiskt kriminell. Detta har nödvändigtvis inte med lagstiftning att göra, då jag bott i Holland så trots att cannabis är lagligt så är det ganska ”coolt”, ”tufft” och ibland ”gangster” även där.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).
Du har förutfattade meningar om saker du inte ens förstår dig på.
Vet att i forskning så har man påvisat desto mer IQ man har, desto troligare att man testar droger.

Sen varför har du snöat in dig så med personer som har psykiska diagnoser?
De utgör ju en väldigt liten del av alla som tar cannabis, vi är trots allt ~1,31 miljoner i Sverige.
Och vi vet även att cannabis förekommer över alla demografer och väl förfördelat.

Ditt prat om kriminell, är det ingen som ens bryr sig om.
För vem har rätten att äga ens kropp så den kan förbjuda mig göra precis vad jag vill med den.
Vi får ju ta självmord, så varför får man inte har roligt?
Elelr som jag medicinera min rygg ett tag när den var jobbig och för slippa vakna 30-50 ggr per natt.

Steve Jobs hade din önskade IQ kvot, men IQ säger inget mer än man kan typ vika pappersfigurer i huvudet och liknande.
Snopp dog pratas om ~147, och han har nog inte haft en nykter sekund sedan tidig tonår.
Men ändå byggt upp ett affärsimperium med det han gör.

Att du inte förstår nått om cannabis, det beviset du i denna trådstart.
Känns inte som om du tänkt över detta en tusendels sekund ens, på tal om intelligens då.
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan inte komma på ens en enda person med 150 i IQ så det blir ju svårt. Men den mest intelligenta förespråkaren för cannabis som jag känner till var Carl Sagan. Att kalla honom för ointelligent vore just detta.

Sen förstår jag inte riktigt varför just högt IQ skulle vara så jävla relevant. Det finns ju många som är i toppen av sina fält och som förespråkar cannabis. Här är 40 av dom: https://matadornetwork.com/nights/41...-stoners-time/

TS har enkelt inte ingen aning om vad cannabis är, varför man väljer att använda det eller hur det känns. Kort sagt så förstår han inte och kommer aldrig att göra det.
Hehe, precis min slutsats också, och efter bara läst TS.

Intressant är dock att de som har en högre intelligens, att dessa är mer benägna att testa droger än andra.(möjligtvis de med psykisk ohälsa trumfar, men de söker ju medicin och inte berusning som så).
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Jag vågar sätta 10 000 kr på att jag har långt mer än tio gånger din kunskap om kemi och farmakologi generellt. Jag vet mycket väl vad cannabis är. Du däremot är en sann hobbylirate sittandes hemma som ett socialfall med tron om att din kunskap är såpass slående att du kan sitta på internet och tillrättavisa folk. Ju mer droger du tar, desto mer tror du att du vet. Vi har sett dig nu sedan åtminstone 2009 och du ger dig aldrig.
Du slår dig väldigt hårt på bröstet, men du kommer med inget.
Hur går det ihop med din intelligens?

Finriven det sjukt intressant att du säger jag kan så mycket mer än dig, och sen slutar det bara med en ad hominem.
Det är ingen tecken på intelligens med den allra minsta smarthet.
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Apropå på Paul. Aktiveras konstnärsmekanismer och musicerande i hjärnan när man röker cannabis?

Nu vet jag inte om Obama är högintelligent men han har ju rökt cannabis.
Det är inget som aktiveras.
Däremot i tester så har det visat sig att man är bättre på hitta ord som man nromalt inte är bekant med.
Eller att upprepa ord på en viss bokstav, så under påverkan av cannabis så hittade man alltid mer ord under påverkan av cannabis.
Kommer inte ihåg siffror, men det var rätt tydligt.
För mig det finns med lite i BBC´s "Should i smoke dope".
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Han är den sämste presidenten i USA’s historia så det rimmar med att han är frälst i cannabis.
Det är bara din partiskhet som säger detta, och inget annat.
Sämsta i historien borde bli den som man haffat mest kriminella i, men hur fungerar din intelligens nu
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Du vaknar kanske upp i detta liv eller efter detsamma och inser att du har varit totalt grundlurad gällande cannabis. Det finns klara paralleller med EDM-kulturen som omskrevs av en professor som menade att vissa av de mest djupgående fansen trodde de tillhörde något exklusivt och värdigt, när de i själva verket tillhörde något simpelt, utnyttjande och tämligen i innehållslöst med mycket yta och lite innehåll.

Jag kan lova dig att över lång tid och tillräckligt många berusningar av cannabis så skadas hjärnan. Det är dock inget som sker inom en månad som t.ex. MDMA, men det sker och de som vägrar att inse detta i sin på flera sätt omvända cognitive bias är i komplex fara.
Skadas hur?

Och MDMA, nu vet jag att du inte har koll på nått, och är fast i när man försökte få ungdomar låta bli MDMA.
MDMA ska tas max 4ggr per år, annars är den droger rätt menlös.

Prata inte om konfirmationsbias när du har en extrem själv.
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
På vilket sätt kan cannabis hjälpa en person med läs- och skrivsvårigheter? Det var något jag inte hört tidigare. Sökte lite kring det men kan inte hitta något av värde. Vill du bistå med källa till ditt påstående?
Man sett i tester att den under påverkan av cannabis har enklare att hitta ord.
Lässvårigheter är ett okänt område för mig dock och cannabis.

Jag har inte källa på detta, men det bör finnas i denna BBC`s "Should i smoke dope".
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Finns säkert många högintelligenta affärsmän som förespråkar en legalisering, för de vet hur jäkla stor marknaden kommer att bli.

Men visst, vi kan fortsätta köra vår drogpolitik som har rötter från Sovjetunionen. Känns innovativt och smart. Ryssarna har ju inga problem med narkomaner.. hö.. hö
Men det är ju direkt fel, förbudet har DIREKTA rötter ur USA och prohibition.
Som sedan exporterades till FN och övriga världen.

Dock har dom stora problem med droger.
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Tråden baseras på cannabis i förhållande till IQ och att man blir dummare av cannabis.
Man blir inte dummare, man blir eftertänksam.
En del tror detta är samma som dum, men det är smart tänka före man pratar.

Och nu när jag kommit en bit in i tråden, så inser jag din intelligens är begränsad.
Och det enda vi ser är stigmatisering, indoktrinera och förutfattade meningar, som du blir upprörd över att höra att de är fel.

Du är clueless, och det återspeglar samtliga dina svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Det kan nog hjälpa inte mer än beskedligt. Men defekta som gett upp riktiga prestationer hamnar väl ofta i en soffa med pundare runt någon meck med något, eller? Eller är high IQ societies, docenter och professorer stoners i högre utsträckning än white trash?
Du talar emot dig själv här, för de som är intelligenta, varför skulle de skylta med cannabis i ett så extremt stigmatiserande land som Sverige?

Tänkte du inte alls där?
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Det är ganska mycket läkaren till högstadie-eleverna nu om rökning. Kidsen sitter och småler när läkaren pratar, detta av flera skäl. 1. De förstår inte ens hälften av vad läkaren pratar om. 2. Det som de förstår har de ändå inte förstått poängen med, varför det skulle vara viktigt. 3. De tänker att de kan vara ohälsosamma ett tag och sedan sluta och bli hälsosamma igen, bara de är coola nu och får den där tjejen/killen. 4. De förstår ohälsa först när de upplever sina egna jämnåriga skada hälsan, de förstår inte äldres ohälsa för den kanske alltid var sådan.

Hajar du klyket trots en bong, spliff eller grälle?

(Jag kan slangord, jag är ”frän” om jag vill. Visst, jag är ”cool” om jag vill.)
Man skadas inte av cannabis som du inbillar dig, det kommer du märka när du läser upp dig.
Men det kommer ju ifrågasätta allt du tror på, men jag inser fakta är inte av intresse för dig.
De få ggr problem uppstår eller skadligt beteende, det är vid missbruk.
Men nu pratar vi om ~4%(Källa:NIDA) av de som röker cannabis helt plötsligt, och väldigt få i jämförelse.

Du är makalöst okunnig om cannabis
Citera
2018-12-29, 15:16
  #161
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Cannabis är skadligt.
Det torkar ur kroppen ifrån vätska.
Röker du det så skadar det även lungorna.
Din aptit och dopaminrespons blir annorlunda.
Det belastar lymfsystemet så att din kropp måste rensa ut THC'et istället för de andra skadliga ämnena i kroppen.

Tack och slut. Punkt och prick.
Hur går detta ihop med att biokemist säger att vår kropp får för lite anandamider för rensa ut skit ur kroppen?

Vad för skador på lungor pratar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ja, det är bättre att röka en fet och bara chilla, eller hur?

Vissa personer upplever ”Yeah it’s a fucked up thang ya ’now...” som intelligens bara de är häftiga nog. Ball liksom, cool alltså. Du hajar grejen eller?

Ja, intelligens är subjekt för vissa. Somliga har tydligen förväxlat intelligens och coolhet...
Nä, det är bara du som gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
https://www.drugabuse.gov/publicatio...-effects-brain
Så du avslutar med att bara droppa länkar, och sen dra utan berätta vad du vill ha sagt.

Var det inte du som pratade intelligens, för mig är det inte intelligens och smita ifrån det man försöker påstå.
Utan tyder på ointelligens och okunskap.
Och nu när jag gått igenom dina inlägg, så inser jag du inte vet mycket om cannabis, som inte är indoktrinerat in i dig.
Citera
2018-12-29, 19:05
  #162
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men det är ju direkt fel, förbudet har DIREKTA rötter ur USA och prohibition.
Som sedan exporterades till FN och övriga världen.

Dock har dom stora problem med droger.
Är det verkligen så fel? Nils Bejerot, kommunist och även kallad "den svenska narkotikapolitikens fader" Har för mig att han gillade Sovjets hårda narkotikapolitik och använde delar i den svenska narkotikapolitiken.
Citera
2018-12-29, 19:25
  #163
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Är det verkligen så fel? Nils Bejerot, kommunist och även kallad "den svenska narkotikapolitikens fader" Har för mig att han gillade Sovjets hårda narkotikapolitik och använde delar i den svenska narkotikapolitiken.
Precis, det är den svenska narkotikapolitkens fader. Men förbudet mot cannabis kommer från USA, helt och hållet.
Citera
2018-12-29, 19:45
  #164
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Precis, det är den svenska narkotikapolitkens fader. Men förbudet mot cannabis kommer från USA, helt och hållet.
Ok. Så narkotikapolitiken under Bejerots tid, den politik han drev, var delvis influerad av imperialistiska amerikatt. Ok, då vet jag det
Citera
2018-12-29, 19:48
  #165
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Ok. Så narkotikapolitiken under Bejerots tid, den politik han drev, var delvis influerad av imperialistiska amerikatt. Ok, då vet jag det
Det vore nog synd att påstå att så är fallet. Bejerot var ju emot all form av narkotika.
Citera
2018-12-29, 21:09
  #166
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det vore nog synd att påstå att så är fallet. Bejerot var ju emot all form av narkotika.
Javisst.
Jag svarade Klyban, som i sin tur skrev att jag hade direkt fel ang att svensk narkotikapolitik har rötter från Sovjetunionen.
Citera
2018-12-29, 21:25
  #167
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Javisst.
Jag svarade Klyban, som i sin tur skrev att jag hade direkt fel ang att svensk narkotikapolitik har rötter från Sovjetunionen.
Njae, han pratade också bara om cannabisförbudet. Den svenska narkotikapolitiken som helhet är helt klart en produkt av Sovjetvurmande fascism.
Citera
2018-12-29, 22:12
  #168
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Njae, han pratade också bara om cannabisförbudet. Den svenska narkotikapolitiken som helhet är helt klart en produkt av Sovjetvurmande fascism.
Ja, du har rätt. Klyban skrev bara om cannabisförbudet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback