Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-29, 21:32
  #1
Avstängd
Det var då såhär att idag s testade jag att röka hasch för första gången. Jag har testat mirijuana massvis med gånger innan.

Men iallafall. När jag kände att det kickad ein så började en låt repeata i min skalla och det kändes som jag var i en annan dimension. Jag började även halucinera. Efter ett tag kände att jag blev alldeles Tore i munnen och då köpte jag vatte. Direkt när jag drack vattnet så spydde jag upp det. Jag spydde ungefär 9 gånger idag och tillslut så var allting slut nere i magen så jag började spy magsyra. Det ledde till att jag min hals och gom blev upp frätt av magsyran. Det gör väldigt on att svälja och dricka. Jag kan även inte äta mat. Nu har det gått 6.5 timmar från när jag rökte och jag är fortfarande hög.

Vad ska jag göra med halsen och är det normalt att det håller i sig så länge och ifall det är vanligt att man reagerar så som jag gjorde.

Tacksam för svar
Citera
2018-12-29, 21:34
  #2
Medlem
Clay Allisons avatar
1. Det märks att du är hög.
2. Hade du druckit alkohol innan haschet?
3. This too shall pass.
Citera
2018-12-29, 21:36
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Hasch är ju i regel mer potent än weed så det finns en viss risk att du rökte för mycket. Och nej, det är inte normalt det som hände dig.
Citera
2018-12-29, 21:38
  #4
Medlem
Sluta häng med dom som röker och rök aldrig hasch igen.
Lesson Learned. Ska du förstöra ditt liv för att passa med dom andra?
Citera
2018-12-29, 21:40
  #5
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hasch är ju i regel mer potent än weed så det finns en viss risk att du rökte för mycket. Och nej, det är inte normalt det som hände dig.

BS.
Citera
2018-12-29, 21:57
  #6
Medlem
Europes avatar
Jag har förvisso aldrig själv varit med om liknande (när jag rökte en massa i ungdomen). Jag har någon gång kunnat börja noja och hetsa upp mig om något, t.ex. att jag kommer att spy, men det har i regel inte lett till något. Nu har jag generellt inte lätt för att spy. T.ex. har jag nästan aldrig spytt när jag har druckit, trots att jag har många gånger i mitt liv druckit kopiösa mängder. Dessutom vägrar jag ofta aktivt att spy när det är nära p.g.a. baksmälla, matförgiftning, magsjuka o.s.v., trots att jag har århundradets metallsmak i munnen.

Men när jag någon gång spydde under alkoholpåverkan i tonåren, så har det just varit när jag har först drack en hel del och ovanpå det rökte cannabis. Resultatet blev en slags ohejdad dubbelfylla, där allt kunde snurra och det gick inte att låta bli att spy. Däremot brukade det fungera att röka först och dricka sedan, speciellt som jag då brukade dricka i långsammare takt.

Men som sagt, många jag känner har verkat kunna spy för allra minsta. Många kvinnor verkar till och med uppskatta att spy, så de ser till att spy även när de skulle kunna låta bli.
Citera
2018-12-29, 22:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
BS.
BS. Brunt är tyngre, gräs är mer nice dock.
Citera
2018-12-29, 22:13
  #8
Medlem
Nattiskatts avatar
Det är väldigt ovanligt att man spyr av hasch men kan tydligen hända, känner en som gjorde det men har aldrig hört talas om det annars. Snarare vanligare att svimma av det om man är nybörjare och röker för stor mängd direkt. Du kanske helt enkelt ska hålla dig undan ifrån det, alternativt om du rökte på tom mage kan det också ha påverkat.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hasch är ju i regel mer potent än weed så det finns en viss risk att du rökte för mycket. Och nej, det är inte normalt det som hände dig.

Precis, sen så reagerar alla olika på det. Även om det låter konstigt så är hasch faktiskt för starkt för vissa verkar det som. Konstigt dock att det blev en så stark reaktion när TS ändå hade rökt marijuana innan, då borde kroppen ändå ha hunnit vänja sig lite.
Citera
2018-12-29, 22:14
  #9
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren
BS. Brunt är tyngre, gräs är mer nice dock.

Jag har varit med om mesigt hasch, mesigt gräs, potent hasch och potent gräs. Tycker inte man kan säga nåt generellt i frågan.
Citera
2018-12-29, 22:28
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Precis, sen så reagerar alla olika på det. Även om det låter konstigt så är hasch faktiskt för starkt för vissa verkar det som. Konstigt dock att det blev en så stark reaktion när TS ändå hade rökt marijuana innan, då borde kroppen ändå ha hunnit vänja sig lite.
Man tycker ju det i alla fall.
Citera
2018-12-29, 22:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag har varit med om mesigt hasch, mesigt gräs, potent hasch och potent gräs. Tycker inte man kan säga nåt generellt i frågan.
Så är det självklart. Men generellt är hasch tyngre. Känns iaf så dagen efter. Det här är egna iakttagelser efter åtta års bruk.
Citera
2018-12-29, 23:21
  #12
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Dagens hasch är väldigt starkt och bör ej förväxlas med marijuana . Tyvärr .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback