Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-28, 20:58
  #1
Medlem
På julafton begav jag mig till Svenska kyrkan i Gottsunda. En invandrartät del i Uppsala.
Vid julkrubban tappar jag hakan. Man kallar det "Abrahams barns krubba" samt att de vid julkrubban citerar koranen. När Svenska kyrkan firar Jesus födelse så citerar man alltså koranen.
Varför gör de så?
Citera
2018-12-28, 21:03
  #2
Medlem
Snyggt försök
Citera
2018-12-28, 21:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Snyggt försök
Jag förstår att det låter konstigt. Men jag var där. Bredvid krubban finns ett citat ur koranen.
Citera
2018-12-28, 21:17
  #4
Medlem
Man får väl berätta vilka sagor man vill. Och trolla in det i vårt hedniska julfirande.
Citera
2018-12-28, 21:21
  #5
Medlem
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/v...o-5164971.aspx
Citera
2018-12-28, 21:28
  #6
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tall123
På julafton begav jag mig till Svenska kyrkan i Gottsunda. En invandrartät del i Uppsala.
Vid julkrubban tappar jag hakan. Man kallar det "Abrahams barns krubba" samt att de vid julkrubban citerar koranen. När Svenska kyrkan firar Jesus födelse så citerar man alltså koranen.
Varför gör de så?

Vänsterrevolutionärerna från 1968 påbörjade en "marsch genom instutionerna", och infiltrationen och övertagandet därav är nu fullbordad.
Staten, polisen, militären och kyrkan dvs. alla maktcenrum i samhället är nu under deras kontroll.

Det började med att statskyrkan förkunnade att Jesus var både bög och kommunist.
Nu har man tagit det ett steg längre...
Citera
2018-12-28, 21:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/v...o-5164971.aspx
Tack för länk. I länken står det att Svenska kyrkan i Gottsunda citerar ur koranen.
Citera
2018-12-28, 21:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Man får väl berätta vilka sagor man vill. Och trolla in det i vårt hedniska julfirande.
Jo, man får det, men varför gör de det?
Citera
2018-12-28, 21:41
  #9
Medlem
Är du missnöjd med att svenska kyrkan gör på detta vis, då är det bara att gå ur, det gjorde jag för många år sedan.
Citera
2018-12-28, 21:52
  #10
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tall123
Tack för länk. I länken står det att Svenska kyrkan i Gottsunda citerar ur koranen.

Citat:
I Abrahams Barns julkrubba är texterna om Jesu födelse hämtade ur både Bibeln och Koranen.


Ja det kallas för Islamiseringen av landet Sverige på klarspråk. Svenska kyrkan går statens ärenden och arbetar FÖR att landet skall islamiseras så fort som möjligt..
Citera
2018-12-28, 21:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Är du missnöjd med att svenska kyrkan gör på detta vis, då är det bara att gå ur, det gjorde jag för många år sedan.
Ok, vad gjorde att du gick ur svenska kyrkan?
Citera
2018-12-28, 22:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Vänsterrevolutionärerna från 1968 påbörjade en "marsch genom instutionerna", och infiltrationen och övertagandet därav är nu fullbordad.
Staten, polisen, militären och kyrkan dvs. alla maktcenrum i samhället är nu under deras kontroll.

Det började med att statskyrkan förkunnade att Jesus var både bög och kommunist.
Nu har man tagit det ett steg längre...
Det var ett tag sedan jag besökte kyrkan, så jag undrar vad man får ut av att citera koranen? Vad vill man uppnå?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback