Citat:
Ursprungligen postat av
Evilius
Vilket trams. Men OK så här går det till på låtsas
1. Den lille pojken börjar med att rycka vingar av flugor han fångat med flugpapper
2. Den lite större pojken skjuter på katter med luftgevär och stryper hönor
3. Ynglingen mobbar och plågar sina klasskamrater
4. I tonåren begår han sitt första random mord och känner att detta är livet
5. Han utbildar sig till slaktare, betydligt lättare än drömjobbet obducent
6. På fritiden seriemördar den vuxna slaktaren random uteliggare
I verkligheten är de helt vanligt folk, det är ett bra betalt yrke och man har lätt att få jobb var som helst i världen.
Kötthantering är ett av de äldsta hantverken i människans historia och behovet av arbetskraft kommer alltid att finnas.
I dagens yrke arbetar du inom livsmedelsindustrin med olika djurslag som ska styckas.
På utbildningen lär du dig hur du hanterar kött på bästa sätt, vass skärteknik och livsmedelskunskap. Du får också kunskap om djurens anatomi, köttkvalité och styckningsdetaljernas olika användningsområden. När du är färdigutbildad får du enkelt jobb som styckare, *finstyckare eller detaljstyckare eftersom det är ett bristyrke i en ständigt växande bransch.
https://astar.se/utbildning/slaktarestyckare/
"Vilka slags personer blir slaktare " var frågeställningen, inte "Vilka slags personer blir styckare". Nu är jag inte så insatt i arbetsuppgifterna, men jag antar att en slaktare kanske håller på med styckning också, och vice versa.
I slaktarens arbetsuppgifter ingår att bedöva djuret och sedan avliva det med pistol, el eller gas.
En slaktare/styckare tjänar i åldern 25-39 i genomsnitt 27000 kr/månad medan en slaktare/styckare i åldern 40-64 tjänar i genomsnitt 27500 kr/månad..
http://mittyrke.se/yrkesinformation/tillverkning-reparation/slaktare-styckare/slaktare-styckare.html
Är det verkligen normalfuntade människor som skjuter djur i huvudet för en sådan tråkig lön? Kanske är jag som är fjollig men vad fasen, bättre yrken måste väl ändå finnas än att skjuta ihjäl levande saker? Jag inser att det fyller en viktig samhällsfunktion och är nödvändigt, men en vettig människa skulle väl låta någon annan göra det?