Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-27, 13:19
  #13
Medlem
nocoolnamejims avatar
Ämnet ”cannabis” känns väldigt populärt för tillfället, och uppenbarligen är de högst personligt vad man tycker och tänker om det. En riktig ”vattendelare”

Jag själv får för tillfället chansen att prova på cannabis i just medicinsk syfte.
Närmare bestämt svår, svår nervsmärta, från en ryggmärgsskada.
Cannabisen ska inhaleras med hjälp utav en ”vape”. Och resultatet hittills har väl inte varit nå mirakel, inte än iallafall.

Jag blir absolut ”seg” utav de. Blir ju inte direkt taggad på att köra ett träningspass eller höra högskoleprovet.
De lutar mer åt att käka något gott till en soft serie. Men jag känner mig inte ”hjärndöd” ellr vad man ska säga, kan ju fortfarande ha givande konversationer och bli lite mer nyfiken på specifika saker möjligtvis. Men tröttheten för mig blir i slutändan jobbig.

Ska dock tillägga att jag kan känna mig lika seg/trött utav min ”vanliga” medicinering också. T.ex. medicin som Lyrica, Metadon.
Jag är också en person som är ”medicinkänslig”, alltså jag klarar inte av vissa mediciner just för jag känner mig för påverkad osv.

Sen till sist vill jag även lägga till att jag aldrig provat cannabis tidigare i livet, alltså innan min olycka.

Har folk nå frågor, så varsågod. :-)

God fortsättning!!
__________________
Senast redigerad av nocoolnamejim 2018-12-27 kl. 13:25.
Citera
2018-12-27, 13:46
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbeh
Hej jag har en fundering till er som brukar cannabis och kanske andra som upplevt samma som jag.

Man hör mycket nu förtiden om hur bra cannabis kan vara mot diverse sjukdomar osv och det är en stark lobby för legalisering av cannabis osv. Men under min ungdom har jag upplevt att de vänner jag hade som brukade t.ex hasch var de segaste vännerna jag visste. Det var nästan omöjligt att ha ett samtal utan att bli små irriterad på att vännen var seg, kändes som att man kunde se sina egna ord gå in i vännens huvud, för att processas av hjärnan och komma ut igen.

Min mor har också berättat om diverse hasch rökande ungdomar hon träffat via sitt arbete som inte ens kan räkna enkel matte, svårigheter med att spela enkla familjespel osv.

Det jag undrar är, anser ni att hasch skadar hjärnan?
Är hasch farligare än marijuana?
Osv.

Amatörer röker Cannabis !
Smarta personer käkar såklart Space cookies !
FYI: Cannabis är INTE en drog utan ett medel, ett undermedel !
Det är HUR man använder det som är hemligheten.
Citera
2018-12-27, 15:29
  #15
Medlem
Livshacks avatar
Jag anser inte att cannabis skadar hjärnan. Problemet är snarare att om man saknar hobbies eller starka intressen så blir man gärna rätt bekväm i rökandet och får på så sätt mindre tillfällen att utvecklas på olika plan. Gäller givetvis inte alla då mycket är individuellt när det kommer till droger, men jag tycker mig se det som ett återkommande tema bland stoners och kan själv känna igen mig i det dem perioder jag röker som mest.
Citera
2018-12-27, 16:15
  #16
Medlem
man Blir trött helt enkelt därför måste man äta mycket!!!!!!! Ju mer du röker ju mer melatonin och serotonin och dopamin (beroende på vad du äter)börjar hjärnan utsöndra.. därför det kan va svårare att sova första natten efter man slutat ett långvarande bruk och då är det bättre bra med melatoninpiller för hjärnan får en temporär brist enligt vetenskapen
Citera
2018-12-27, 16:44
  #17
Medlem
Jellohs avatar
Det där är väldigt individuellt, själv får jag bättre fokus och kommer närmare långsamma normies nivå i konversationer, men jag har också lite ADHD. Nuförtiden röker jag bara om jag måste vara social eller om jag skall träna.

Sedan verkar effekten också vara avhängig geografisk plats. I Sverige verkar precis alla först bli så dumma att de inte längre kan knyta skorna och sedan får de haschpsykos och dör. I USA röker betydligt fler, men det är endast det segment som redan färdigt är lite långsamma och dessutom storkonsumenter som beskrivs som "Lite egna". I Sverige blir ens verbala förmåga så nedsatt att man inte får ur sig ett vettigt ord, i USA blir man frestyle-rappare.

Man blir kompetent på Det man gör, även stenad, fast det kan ta ite längre tid.
Citera
2018-12-27, 17:46
  #18
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Det där är väldigt individuellt, själv får jag bättre fokus och kommer närmare långsamma normies nivå i konversationer, men jag har också lite ADHD. Nuförtiden röker jag bara om jag måste vara social eller om jag skall träna.

Sedan verkar effekten också vara avhängig geografisk plats. I Sverige verkar precis alla först bli så dumma att de inte längre kan knyta skorna och sedan får de haschpsykos och dör. I USA röker betydligt fler, men det är endast det segment som redan färdigt är lite långsamma och dessutom storkonsumenter som beskrivs som "Lite egna". I Sverige blir ens verbala förmåga så nedsatt att man inte får ur sig ett vettigt ord, i USA blir man frestyle-rappare.

Man blir kompetent på Det man gör, även stenad, fast det kan ta ite längre tid.

Vilket dravel. Haha märks att du inte är helt "normie"
Citera
2018-12-27, 18:02
  #19
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anycoloryoulike
Ja, speciellt de som rökt mycket under tonåren. Samma skit gäller för de som druckit varje helg sen de varit 14. Helvete om man skulle gå runt och utföra IQ test på de här människorna. Man behöver inte undra varför "bimbos" är så jävla efterblivna.

Jag har rökt sen 14 års ålder. 106 IQ enligt mensa.
Citera
2018-12-27, 18:21
  #20
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Vilket dravel. Haha märks att du inte är helt "normie"

Du får gärna utveckla och specificera.

Eller är du autist och missade den ironin i delen om geografi? I så fall ber jag om ursäkt. I övrigt tycker jag det oavsett vore bra om du skaffade mer erfarenhet och läste fler böcker. Ha en bra dag!
Citera
2018-12-27, 18:31
  #21
Medlem
fluffypuffys avatar
Är det bara jag som blir Kreativ av cannabis?

Folk pratar om seg i skallen o skit. Det gäller väl bara trasiga ungdomar som röker flera gram om dagen tills dom knappt kan stå?

Jag har rökt i 20 år och får mer gjort, både i hjärnkontoret och rent fyskiskt när jag är påverkad än nykter.
Jag kan inte vara den enda.
Citera
2018-12-27, 18:48
  #22
Medlem
Fraktalbanans avatar
Jag har varit nykter nu i två dagar efter en period dagligröka. Jag känner nu en väldigt klarhet och har stort överskott av energi, det är bra för mig periodvis och får väldigt mycket gjort. Men blir jobbigt över en längre tid ifall jag inte är väldigt aktiv och sysselsatt. Mina tankar och känslor går ofta så snabbt att jag inte kan identifiera eller uttrycka dom och jag blir väldigt lätt låst och isolerar mig. Cannabis hjälper mig att sakta ner allting så jag lättare kan uttrycka mig och leka med tankar och idéer och blir nöjd med min tillvaro. Gäller för mig att hålla det i balans. För mycket blir inte bra eftersom jag blir passiv tillslut. Långa perioder utan gör mig ängslig, rastlös och osocial.

Cannabis hjälper mig så länge det är med måtta och viktigt att hålla igång med träning, kost och socialt samtidigt.
Citera
2018-12-28, 01:35
  #23
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Är det bara jag som blir Kreativ av cannabis?
Verkligen inte, gäller bara att komma in i rätt "mode" när man röker. Händer ofta att jag får "snilleblixtar" eller plötslig inspiration när jag skriver stekt.
Citera
2018-12-28, 13:32
  #24
Medlem
Tack för alla inputs är nyfiken då mina personliga erfarenheter inte stämmer överens med glorian vissa lägger på cannabis. En historia morsan berättade var om en kille i 20års ålder som fick sitt första rus av cannabis vid 7 års åldern och som efter det rökte mer eller mindre sporadiskt fram till 20 års åldern. Denna person klarade inte av att spela fia med knuff trots att han varit utan röka en stund. Men kanske är som vissa påstår att de negativa effekterna blir värre under uppväxt åren?

Personen var uppväxt i ”orten” tror inte hans historis är på något sätt unik. Morsan var osäker på om han någonsin kunde bli människa igen vad tror ni?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback