Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-19, 17:36
  #1
Medlem
Brajias avatar
Ja, hur skiljer sig ruset och hur mår man dagen efter?
Citera
2018-12-19, 18:29
  #2
Medlem
politis avatar
Hej! efter en tids rökande utan CBD, så började jag läsa mera om cannabis. Så jag köpte en industrihampa med CBD och blandar ut med det vanliga cannabiset.

Jag får mindre "negativa" symptom som nojja och sådant samt känner mig inte lika seg i huvudet dagen efter. Fungerar lite som ett antibakispiller, fast på riktigt. Rekommenderas.

Skillnaden i rus är att man inte blir lika hög eftersom CBD är motverkande THC. Så om man verkligen gillar att bänga sönder så kanske man inte ska ha i lika mycket CBD.

Skillnaden är även större än jag trodde att det skulle vara och jag blandar alltid in lite CBD-gräs. Det ska även minska skadorna av THC. Så tummen upp!
Citera
2018-12-19, 18:58
  #3
Medlem
alientechnologys avatar
Hög CBD med låg THC eller samma på bada skala 1:1 känns väldigt bra. Du kommer inte känna dig särskilt "hög" some folk blir av ordinär cannabis, därför skulle dom personerna som är efter det inte känna sig fullständigt nöjda och låta som pundare som gnäller för starkare skit.

Lider du av oro, ångest, panik eller paranoia när du röker så är en CBD strain extremt trevlig, för om du hamnar i ett sådant läge så är det jätte enkelt att handskas med och blir aldrig något större. Lugn avslappnad och livskvalitets höjande är det. Man skall alltså mer se det som ett kosttillskott som en antidepressant än en drog. För du känner dig inte nöjd med "höget" det erbjuder.
Citera
2018-12-20, 08:19
  #4
Medlem
Krackelurings avatar
Har blandat hasch med industrihampa (finola) och även rökt när jag gått på cbd olja. Känner ingen märkbar skillnad, blir lika påverkad som alltid. Misstänker att man måste upp i högre mängder cbd än den lilla som finns i finolan (4%) eller i oljan för att känna den här motvikten till thc't som folk pratar om.
Citera
2018-12-21, 21:51
  #5
Medlem
Brajias avatar
Har ni provat enbart cbd? Hur är det med legalitet och införsel av cbd kristaller?
Citera
2018-12-21, 21:59
  #6
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Har ni provat enbart cbd? Hur är det med legalitet och införsel av cbd kristaller?
Tagit 500mg CBD oralt och fått panikångest i 12 timmar. Kändes som om jag var hög med THC i principen. Väldigt skumma kroppsliga känslor.
Citera
2018-12-21, 23:57
  #7
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
Tagit 500mg CBD oralt och fått panikångest i 12 timmar. Kändes som om jag var hög med THC i principen. Väldigt skumma kroppsliga känslor.
Det lät fan inte kul!
Citera
2018-12-22, 00:39
  #8
Medlem
rondellhundens avatar
Vissa säger att det känns mindre "antipsykotiskt"
Jag märkte ingen skillnad. Sa det till min flickvän som får superparanoia av cannabis att detta är lugnare grejer. Men hon blev ändå paranoid. Detta var afghan kush. som tydligen innehåller hög CBD
Citera
2018-12-22, 07:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Har ni provat enbart cbd? Hur är det med legalitet och införsel av cbd kristaller?
Har rökt strains i Amsterdam som sägs vara nära 100% cbd. Finns inte mycket att berätta då jag kände absolut ingenting.
Citera
2018-12-25, 17:25
  #10
Medlem
emptydependas avatar
Provat ta cbd olja o rökat, gjorde de ett tag men kände inte någon speciell skyllnad när jag va hög
Citera
2018-12-27, 22:02
  #11
Avstängd
Ganjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
Har rökt strains i Amsterdam som sägs vara nära 100% cbd. Finns inte mycket att berätta då jag kände absolut ingenting.

Hehe samma här.. Smakar gott men effekt uteblir helt (såklart)..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback