Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 19:47
  #1
Medlem
lilmayos avatar
Om vi tänker att en dos är 0.5g som man ev. delar med någon, hur frekvent kan en dos konsumeras utan att det påverkar en själv fysiskt, psykiskt och med det sagt ens liv. Jag brukade röka dagligt (flera holkar om dan, rena) men tog några månaders uppehåll (kanske för få) och har börjat puffa lite smått nu igen. Försöker hitta den rätta balansen. Om man utgår från det jag hörde på en utbildning av en drogföreläsare så ska man kunna röka en joint ungefär var 10e dag eftersom substansen hunnit fasas ur systemet på den tiden. Personligen anser jag att 1 gång i månaden vore bäst pga att mindre tid emellan än så kan lätt balla ur. Vill gärna puffa oftare än så men har märkt att man lätt börjar känna "absen" igen osv.

Vad tycker ni?
Vad säger vetenskapen?
Citera
2018-12-27, 19:50
  #2
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Om vi tänker att en dos är 0.5g som man ev. delar med någon, hur frekvent kan en dos konsumeras utan att det påverkar en själv fysiskt, psykiskt och med det sagt ens liv. Jag brukade röka dagligt (flera holkar om dan, rena) men tog några månaders uppehåll (kanske för få) och har börjat puffa lite smått nu igen. Försöker hitta den rätta balansen. Om man utgår från det jag hörde på en utbildning av en drogföreläsare så ska man kunna röka en joint ungefär var 10e dag eftersom substansen hunnit fasas ur systemet på den tiden. Personligen anser jag att 1 gång i månaden vore bäst pga att mindre tid emellan än så kan lätt balla ur. Vill gärna puffa oftare än så men har märkt att man lätt börjar känna "absen" igen osv.

Vad tycker ni?
Vad säger vetenskapen?

Då det är ett psykiskt beroende så är det ju väldigt individuellt.
Men visst kan du hålla det till en gång per månad eller var tionde dag, utan att fuska, så är det nog helt ofarligt skulle jag iaf tycka.
Citera
2018-12-27, 19:52
  #3
Medlem
Du kommer att bli dummare för att inte tala om att det är olagligt.
Citera
2018-12-27, 19:53
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Ja ”absen” på det måste vara grymt tufft...,😉🤪
Citera
2018-12-27, 20:03
  #5
Medlem
RAGEDs avatar
Sund konsumtion fre-lör precis som det är okej att dricka några öl. Men sen tror jag inte det rent fysiskt skadar din kropp att röka en eller två joppar per dag så länge men sköter sig i övrigt med jobb, träning och privatliv.

Men det är rätt svårt det där med den fina gränsen när man väljer att röka var och varannan dag.. så hålla det till helger är nog lättast om man har lätt för att skjuta på saker och ting på vardagen för att istället röka en holk.
Citera
2018-12-27, 20:15
  #6
Medlem
Jellohs avatar
Dels är det individuellt, och så beror det på vad du gör när du röker. Själv röker jag bara innan träning eller innan jag skall träffa folk, så det blir 6-7 dagar i veckan, och det går fint. Jag tror dock att jag hade upplevt det annorlunda om jag rökt hemma i soffan varje dag.
Citera
2018-12-27, 21:57
  #7
Medlem
antiprofeminists avatar
I ditt individuella fall bör du hålla dig till 0g permanent. Jag själv rökte så som du beskrev och börjar man smått igen, hamnar man där igen. Det finns ett tomrum inom dig som du försöker undvika och fylla med diverse distraktioner. Du måste våga stirra in i avgrunden. Utmana dig själva att leva drogfri i ett år och se sedan hur ditt lever ter sig och börja knarka igen om du vill det.
Citera
2018-12-27, 22:00
  #8
Avstängd
Ganjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du kommer att bli dummare för att inte tala om att det är olagligt.

Stoppa pressarna!! Det är tydligen olagligt gott folk!!!
Citera
2018-12-27, 23:07
  #9
Medlem
Röka varje dag och funka bättre, använd vingarna och flyg mannen
Citera
2018-12-28, 00:19
  #10
Medlem
Rufoss avatar
Jag tar ca 0.1 - 0.2 varje eftermiddag / kväll. Brukar ta ett par rejäla drag vid klockan 5, och sedan resten vid klockan 9.

Använder vape i stället för att röka, vilket gör att man får mer valuta för gräset.

Det påverkar mitt liv. Cannabis gör att jag kan vara mig själv, eller åtminstone den människan jag vill vara. Jag blir glad och till freds med tillvaron, uppskattar livet och glömmer allt hat jag bär inom mig.

Så jag vänder på frågan. Hur skulle mitt liv påverkas utan gräset?
Citera
2018-12-28, 01:53
  #11
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Ja ”absen” på det måste vara grymt tufft...,😉🤪
Förlåt mig storhosharn men när man rökt dagligt länge känns absen extra jobbiga under tuffa tider, man har vant sig att vara bäng 24/7, röka för att gå upp, äta osv
Citera
2018-12-28, 01:55
  #12
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Sund konsumtion fre-lör precis som det är okej att dricka några öl. Men sen tror jag inte det rent fysiskt skadar din kropp att röka en eller två joppar per dag så länge men sköter sig i övrigt med jobb, träning och privatliv.

Men det är rätt svårt det där med den fina gränsen när man väljer att röka var och varannan dag.. så hålla det till helger är nog lättast om man har lätt för att skjuta på saker och ting på vardagen för att istället röka en holk.
Tänker även på minne, kvickhet etc, så varje helg känns väl ändå som att man har det i systemet ändå isf hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback