Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 12:27
  #37
Medlem
Det finns två typer av människor här i världen.

1. De som får tolerans av cannabis (oavsett form, koncentration eller administreringssätt)
2. De som ljuger.
Citera
2019-02-01, 23:54
  #38
Medlem
SnaskStefans avatar
Om jag sover emellan gångerna så blir det lika bra, men inget slår ju första gången efter 1+ veckas uppehåll.
Citera
2019-02-04, 01:21
  #39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Nä lika bra som första gångerna blir det nog aldrig. Och det gäller allt. Visst allting blir bättre med långa mellanrum mellan varven, men som första gången man blev riktigt hög blir det ej likt mer.
Citera
2019-02-16, 01:05
  #40
Medlem
NegerKungs avatar
Röker ungefär en eller två gånger i månaden. Blir då alltid bra stekt. Och betydligt längre än när jag brukade brassa 5-10g om dagen i yngre tider. Uppskattar också hela stunden mer.

Jag är av den typen som blir en sann soffliggare när jag puffar var dag. Allt som kräver ett ansvarstagande får lida.. Minns inte ens vad jag svarar på men aa fuck it. Hej på er!
Citera
2019-02-17, 11:35
  #41
Medlem
Absolut inte. Röker jag varje dag lär jag rulla som fan för att hålla mig igång som jag gjorde förr. Nu när man är lite mer vuxen röker jag ca 3-4 ggr i månaden. Blir hög varje gång och behöver mycket mindre. Då är det skönare också faktiskt. Och billigare:P
Citera
2019-02-17, 21:56
  #42
Medlem
EstebanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief420
Absolut inte. Röker jag varje dag lär jag rulla som fan för att hålla mig igång som jag gjorde förr. Nu när man är lite mer vuxen röker jag ca 3-4 ggr i månaden. Blir hög varje gång och behöver mycket mindre. Då är det skönare också faktiskt. Och billigare:P

Rökte dagligen för 20-30 år sedan. Rökte några bloss för ett tag sedan, djävlar vad det kändes mycket ock skönt! Fick samma känsla som näs jag började röka, men intensiteten trappades när det blev mer dagligt intag. Fast det behövs nog inte 30 års paus för att komma tillbaka till den ursprungliga känslan ;-)
Citera
2019-02-18, 12:21
  #43
Medlem
Silentminds avatar
Nej det får jag inte. Avstår jag ett tag så blir det lite mer psykedeliskt, när man är inrökt är det nästan som att röka cigg.
Citera
2019-02-18, 12:44
  #44
Medlem
caecos avatar
Det får jag efter uppehåll. Eller nu får jag det nästan alltid då det är så långt mellan gångerna. Personligen föredrar jag ruset när jag har lite tolerans då jag är mer funktionell. Att sitta fastlimmad i soffan och känna sig efterbliven är inte det bästa med ruset. Spelar ingen roll om jag minskar doserna när jag är utan tolerans, blir otroligt skev i vilket fall.
Citera
2019-02-18, 16:55
  #45
Medlem
Cashews avatar
Jag har väl rökt dagligen de senaste 15 åren och får knappt något rus längre, men jag blir lugn och inte arg lika lätt och det är trevligt.
Citera
2019-02-18, 23:03
  #46
Medlem
Givetvis inte. Men äzin slår som bäst när du e inrökt. Enligt mig.
Citera
2019-02-19, 01:18
  #47
Medlem
Jag rökte ganska intensivt under en period, studerade i Nederländerna i ett par år och ja va fan man tar ju seden dit man kommer.
Speciellt under sommaren röktes det en hel och då i stort sett alla man umgicks med rökte så blev det naturligt att röka ett antal joints per dag. Och för att svara på din fråga nej ruset var inte detsamma som första gångerna. Det var trevligt men man blev inte hög på samma sätt. Låt oss ta ett exempel man kunde vakna prata med nån kompis bestämma att vi skulle åka in till stan. Innan jag åkte rökte jag en joint, sen när man var i stan så gick man naturligtvis till coffeeshopen och rökte lite mer. Sen hem till nån annan och äta middag och röka mer. Det blev nästan som ciggareter, man rökte kanske varje eller varannan timme. Det roliga var när man hade haft ett avbrott, varit i Sverige nån vecka eller på semester och kom tillbaka, då jävlar blev man hög som ett hus.
Personligen tyckte jag om det mer när jag hade tolerans och inte blev tokhög. Jag kunde wake and bake för att sedan fortsätta röka hela dan och vid sex tiden gå och handla och laga mat. Har rökt ett par gånger efter det, varit tillbaka och hälsat på och blir tokhög varje gång. Toleransen försvann förvånansvärt fort i alla fall för mig.
Citera
2019-02-19, 02:10
  #48
Avstängd
Plaguetongues avatar
det "magiska" ruset som du säger betyder att du är mer påverkad än vanligt. röker du hela tiden bygger du upp en tolerans och behöver mer thc för att uppnå samma rus

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det finns två typer av människor här i världen.

1. De som får tolerans av cannabis (oavsett form, koncentration eller administreringssätt)
2. De som ljuger.

i somras rökte konstant under några veckor, jag gjorde jointar med nästan 1 gram i varje typ 4-5 gånger om dagen, blev lagomt hög trots så mkt gräs, hade uppehåll på 2 månader och gjorde en joint på ett halvt gram, efter att ha rökt den kunde jag inte knyta mjukis byxorna

en del folk påstår att man kan byta strain så blir man mer påverkad av samma mängd, själv har jag inte märkt nån skillnad och antar att det bara är en myt då det är samma ämne i all cannabis som du blir hög av (THC)
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2019-02-19 kl. 02:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback