Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-23, 22:02
  #961
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Hur fungerar IPTV genom VLC? Ser att det är ett alternativ men har tidigare bara kört Kodi.
Ska du använda IPTV genom pc så rekommenderar jag istället SimpleTV.
2018-12-24, 00:12
  #962
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Det enda tråkiga med VLC är ju att allt hamnar i en enda lång lista. Inte mappat som på andra enheter. Dock stabilt med undertexter och annat. Vlc är bra om man bara har pc alternativet, eller så kan man ta ner Bluestacks och köra lite fräna iptv appar direkt i Windows.

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ska du använda IPTV genom pc så rekommenderar jag istället SimpleTV.
Det får nog bli Kodi i vanlig ordning.

Vad har ni för rekomendationer för app till android då? Ska användas på surfplatta/telefon och ska kunna strömma via ChromeCast. Jag har tidigare kört GSE men hade väldigt ofta problem med "Fail to load media" när jag casta till CC.
2018-12-24, 00:14
  #963
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det får nog bli Kodi i vanlig ordning.

Vad har ni för rekomendationer för app till android då? Ska användas på surfplatta/telefon och ska kunna strömma via ChromeCast. Jag har tidigare kört GSE men hade väldigt ofta problem med "Fail to load media" när jag casta till CC.
IPTV Extreme Pro
2018-12-24, 00:14
  #964
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det får nog bli Kodi i vanlig ordning.

Vad har ni för rekomendationer för app till android då? Ska användas på surfplatta/telefon och ska kunna strömma via ChromeCast. Jag har tidigare kört GSE men hade väldigt ofta problem med "Fail to load media" när jag casta till CC.
Finns ingen bra app som fungerar till Chromecast än så länge, så du får inte sätta din IPTV som primärt till Chromecast.
2018-12-24, 20:39
  #965
Medlem
Hoppas alla entusiaster här inne har en fantastisk jul....skål !
2018-12-24, 20:48
  #966
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Hoppas alla entusiaster här inne har en fantastisk jul....skål !
Detsamma! God Jul på er!
2018-12-24, 23:37
  #967
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smafox
Testa tryck på Channel Up eller Down på fjärren så kan den hoppa sida i kanallistan om leverantören mappat den så. Leverantörer kan mappa knappar så de fungerar olika på olika leverantörer.

i TVIP setup menyn kan du välja standard ljud och undertext till svenska så slipper du det problemet.

Beror på leverantören hur de sänder ut textningen. men till 99% av gångerna lyckas tvip svälja texterna mag har svårare att koda av dem.


Problemet med text som kommer och går på mag samt tvip boxarna på viasat kanalerna finns på alla leverantörer rapid, world, gen, nordic, osv vad jag kan se i dagsläget.
2018-12-26, 09:12
  #968
Medlem
Har precis installerat min nya Samsung tv och laddade då hem appen Smart IPTV. Den är ju mycket bättre än min Mag 322. Så smidigt med en överblickande EPG på alla kanaler samtidigt.
Dock så verkar man inte kunna välja undertexter på några kanaler överhuvudtaget. På Mag 322 så fanns det på vissa kanaler även om det tog 3-4 knapptryckningar på fjärrkontrollen innan man kom dit.
Stämmer det att man inte kan välja svenska undertexter på Samsung Smart IPTV?
2018-12-26, 09:16
  #969
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Har precis installerat min nya Samsung tv och laddade då hem appen Smart IPTV. Den är ju mycket bättre än min Mag 322. Så smidigt med en överblickande EPG på alla kanaler samtidigt.
Dock så verkar man inte kunna välja undertexter på några kanaler överhuvudtaget. På Mag 322 så fanns det på vissa kanaler även om det tog 3-4 knapptryckningar på fjärrkontrollen innan man kom dit.
Stämmer det att man inte kan välja svenska undertexter på Samsung Smart IPTV?
Ja
2018-12-26, 14:08
  #970
Medlem
Riktigt synd att inte Samsung SmartIPTV stödjer undertexter. Funderar på att skaffa en extern androidbox. Kan man ladda hem IPTV Extreme på den i så fall? Jag kör den appen på surfplattan och tycker den fungerar superbra.
Kan ni rekommendera några bra androidboxar?
2018-12-26, 14:12
  #971
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Riktigt synd att inte Samsung SmartIPTV stödjer undertexter. Funderar på att skaffa en extern androidbox. Kan man ladda hem IPTV Extreme på den i så fall? Jag kör den appen på surfplattan och tycker den fungerar superbra.
Kan ni rekommendera några bra androidboxar?
Ja, IPTV Extreme är en Android app. Rekommenderar Nvidia Shield
2018-12-26, 14:22
  #972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja, IPTV Extreme är en Android app. Rekommenderar Nvidia Shield

Jag såg att den såldes utan spelkontroll förut. Tror det var Elgiganten som hade specialpris på 990 kr, men nu verkar den inte finnas längre. Billigast nu verkar vara 2379 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4112698

Kan man styra den med Samsungs fjärrkontroll så jag slipper två fjärrkontroller?

Finns det någon annan box förutom Nvidia Shield?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback