2016-09-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jag gjorde ett idiotbeslut, har haft lite problem med måendet men ingen vinner ju nånsin i MMA by submission! Det händer, väl, men inte ofta nog för att satsa på det, shit, va man är korkad. Näj, pinsamt misstag, kunde bara ha dubblat min slant på "by win".

*STUPID*

Ja det är ju tillräckligt svårt att picka en vinnare än mindre tillvägagångssättet. Med det sagt så sticker jag ut huvudet och säger Rani Yahya via submission mot Michinori i helgen. Rani har inte haft några subs på ett bra tag och hans senaste var mot en kille som förlorat via SUB ca 10ggr. Men har kollat lite på Michinori's fighter och han ger ofta upp ryggen i scrambles samt sätter sig i diverse lås som han tar sig ur med hjälp av sin närvaro och explosivitet. Att hamna i en sådan sits mot Rani är dock en dödsdom mer eller mindre. 3,25 i odds på Rani är ju dock inget att hurra över. Får se om man slänger en liten slant där eller inte. Får Rani inte suben vinner nog nästan garanterat Michibori via decision. Kanske ska titta på att lägga en på vardera om oddsen samspelar
2016-11-20, 01:44
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Thales Leites till 1,77 mot Jotko är ett bra spel inatt!
2016-11-20, 04:43
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Den gubben gick inte. Hoppas att ingen rygga
2016-12-30, 15:34
Medlem
RickRozays avatar
Nån som hittat method of victory odds för Antonio Carlos Junior?

Edit: Fanns på unibet
Senast redigerad av RickRozay 2016-12-30 kl. 15:41.
2016-12-31, 21:14
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Nån som hittat method of victory odds för Antonio Carlos Junior?

Edit: Fanns på unibet

Vad betta du, hur gick det?
2017-01-01, 01:58
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Vad betta du, hur gick det?
Som en idiot missade jag galan, UFC har haft galor 31 december i tio år! Kanske förvirrar ihop det med Pride.

Bettade ikväll istället på Jake Shields mot Fitch, och Bradley mot Yushin Okami, förlorade på båda, men småpengar.
2017-01-13, 17:52
Medlem
RickRozays avatar
Har satt tre, låga siffror i parlay på tre fighter i helgens fight night 103.

Marcin Held är sex år yngre och, enligt mig, lite underskattad, så väljer han mot Lauzon.

Sergio Pettis hela nio år yngre än sina motståndare så lätt val.

Bojan Mihailovic tror jag kan upsetta dansken, så på det hela tre fajter, med totala odds 9.40 på Betsafe.
2017-05-13, 23:52
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Stipe
Demian Maia
Joanna J
och Eddie Alvarez

öppnade vaden på Eddie och Demian flera veckor sedan, och då var dom inte underdogs, men det är dom idag, wtf!!!
2018-12-21, 19:48
Medlem
RickRozays avatar
Jaha, då är det dags igen med jones och Gus. Gus har ju usla odds, känns nästan som oddsmakarna är snortat kokain från Jon's rygg som dom håller på honom. 1.34 mot 3.25 står det nu, blir väl marginellt jämnare mot fight night. Suck.

Har läst nån statistikers bok på MMA, glömt va hette men då hette det att upset sker väldigt runda 1/3, iförsig kan krävas en uppdatering på senaste år, men lite relevant känner jag. Han skrev att "generellt" har oddsmakarna rätt. Däremot finns den utrymme när det kommer till undercardet, att oddsen kan vara lite mer fel där.

Nåväl. Usla odds för Amanda Nunes likväl.
2018-12-21, 21:10
Medlem
RickRozays avatar
Finns lite utrymma kankse på Uriah Hall vs Bevon Lewis. Lewis senaste fight går att se här:
https://www.mma-core.com/videos/Bevo...eek_4/10232352

Lewis verkar väl vara fokuserad på klinchen, Uriah självfallet utifrån. Oddsen nu 1.90 vs 1.90. Vet inte vem jag ska välja. Uriah är ju äldre med födelseår -84, jämtemot Lewis' -91. Finns ju liten fördel med att vara yngre, enligt den där boken, Fightnomics.

Hall är 3-1 i sina fyra sista, och blev TKO:ad i två av dom. Lewis är 6-0, och två av fajterna är Dana Whites contender series! Bägge TKO:s.
2018-12-22, 00:38
Medlem
derivats avatar
Citat:
Jaha, då är det dags igen med jones och Gus. Gus har ju usla odds, känns nästan som oddsmakarna är snortat kokain från Jon's rygg som dom håller på honom. 1.34 mot 3.25 står det nu, blir väl marginellt jämnare mot fight night. Suck.

Har läst nån statistikers bok på MMA, glömt va hette men då hette det att upset sker väldigt runda 1/3, iförsig kan krävas en uppdatering på senaste år, men lite relevant känner jag. Han skrev att "generellt" har oddsmakarna rätt. Däremot finns den utrymme när det kommer till undercardet, att oddsen kan vara lite mer fel där.

Nåväl. Usla odds för Amanda Nunes likväl.

Vadå usla odds, är de rätt satta menar du? Då håller ju inte din sågning av oddsättarna.
2018-12-22, 00:42
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Vadå usla odds, är de rätt satta menar du? Då håller ju inte din sågning av oddsättarna.
Jag menade att jag inte tycker oddsättarna har fel för det mesta, men att oddsen som erbjuds i JJ-Gus fighten är skit.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback