Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 23:00
  #37
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyman
Olika strains gör stor skillnad på några användare.

Jag har stor lycka, men även mycket negativa dagar med det gröna.
Provat 20 tal olika strains senaste året och endast 4-5 har varit bra.

Jag mår så bra av par sorter, och jättedåligt av vissa andra.

Odlar Organiskt i fräsch fin jord helatiden. Kravmärkt allt just nu.
Egenmedicinerar. Är inte ute efter knarka, endast som medicin är det tänkt.
Jag har stora problem med hälsan.
Det går åt därför mycket.
2-5 skedar cocosolja med canna och 3-5g röka om dagen x7 i veckan.
Morgon till kväll.

När man har rätt strain och pheno då är man i Paradiset.
När det blir fel sort eller pheno då får jag ett helvete nästan .

Just nu är det sämre sorter, man har inte tur så ofta..
men lite tur att ja har lite kvar av det fina sen odlingen innan.


Nästa gång jag lyckas så ska jag veta vad sorten heter.
Ett helvete att det är olagligt.
Därför har jag inte vågat märka krukorna. Noja som jag ska köra över.

Jag erfar som att:
Det är jätte viktigt med rätt strain rätt tid på dygnet. Varierar massor för mej och mina besvär.
Hoppas ni mår bra av alla sorter.


Jag har Varit stor brukare nu konstant 4månader- varjedag utan paus.
Får ingen tolerans nästan eftersom jag varierar med minst 4-5 sorter dagligen.

CBD MIRAKEL ÅT ALLA?
Hög CBD är inte garanti heller till alla. Inte om du frågar mig. Har odlat 6-7 olika hög CBD sorter

Hur upplever jag Hög CBD?
Jag blir riktigt dålig av vissa hög CBD strains även, medans jag mår prima på andra hög CBD.
OBS jag odlar kravmärkt personligt bruk, inget fuffens,

Jag mixar dagligen hög THC strains och hög CBD strains till olika behov och stunder.
Finns några bra av både och dåliga av båda sorter.

Det är olika, för vi är olika som människor.
Vissa tål röka allt, och mår bara toppen. Önskar jag haft samma lycka.

Det är mycket trial och error. Om 1-2 år kanske jag vet hur jag ska medicinera bättre.
Läser på mycket , men det hjälper inte då alla reagerar olika på olika sorter ju.

Man måste prova fram, och det tar tid. Sen fungerar inte dom efter par månader.
Jag behöver variation.

När jag hittat 6-8st olika bra strains, då kan jag läka mej bättre.
Just nu har jag hittat 3-4 riktigt bra men har ju inte märkt sorten på krukan

Sen ger det olika effekt vilken tid man skördar plantan.
Kör man den halv gul bara så blir man hög.
Kör man den brunare så blir det mer sömnmedicin, indica som man vill ha till natten som sömnmedicin bör odlas extra brun, medans man vill ha dom lite ljusare om man ska ha ut hög THC som kan behövas ibland med.


Det går snacka ett år.
Ämnet är stort, sorterna är massor olika, indicor, hybrider, sativor, tusentals är dom.


NÄR ska Sverige legalisera?
Jag vill gå in i en butik handla lite cannabis klubbor, olika concentrat, oljor, edibles, röka prova massor 100 sorter minst. Så jag hittar min medicinering .

Ett helvete odla själv och nojja i Sverige.

Grattis till Canada. Såg på nyheter en butik dom öppnade där, den butiken hade 100 sorters godis med canna, par hundra olika dabbs, par hundra burkar med olika grönt, olika brunt även, allt hade dom, piller, oljor, butik full med godiset.
Folk handla och var glada.
Canada tjänar cash nu, alla mår bra.

I Sverige skjuter folk varandra på gator.

SKÄRPNING POLITIKER FAN


Herregud vilket svammel
Gå å lägg dej
Citera
2018-11-06, 00:21
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashMan-
Bästa du kan göra är att inte stressa upp dej
Spela mobil spel så du fokuserar dej på annat när ångesten kommer
Om dumma tankar komma så bryt tankarna med göra annat
Tex ställ dej att diska , plocka i ordningen i rummet.
Duscha varmt är oxå ett bra tips.
Se på glada filmer/serier.

Stressa inte upp dej för saker å ting.
Skriv dagbok hur du mår.
Så du får nedskrivet tankar istället för att grubbla.

Försök äta bra mat och motionera.
Tror inte det är en bra strategi att förtränga obehagliga tankar genom att exempelvis spela mobilspel. Det blir som att trycka en badboll djupare under vattnet, ju mer du trycker ner den desto högre flyger den upp. Att acceptera tankarna tror jag är ett mer effektivt sätt än att fly från dem, att acceptera innebär att låta notera att de negativa tankarna finns där utan att integrera sig med dem. Detta är givetvis lättare sagt än gjort, men det finns många effektiva metoder för att bli bättre på det. Det viktiga är att ta små steg varje dag mot ett bättre mående.
Citera
2018-11-06, 17:18
  #39
Medlem
Haltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightkun
Jag förstår. Jag kan försöka lugna dig genom att säga att när jag var i din ålder upplevde jag också en mycket obehaglig och traumatisk drogutlöst psykos av cannabis, och mådde dåligt över det månader efter händelsen. Jag har bearbetat den psykosen och tror att jag förstått vad den berodde på, och kunde därmed arbeta på det i efterhand. Nu är jag faktiskt tacksam att jag hade psykosen, för utan den hade jag kanske aldrig insett att jag hade ett underliggande problem som var roten till min psykos. Kanske har du något liknande, något undermedvetet som har bidragit till din drogutlösta psykos. Mitt tips är därför att försöka bearbeta detta genom att bemöta det och prata om det, helst med någon duktig professionell.

Tror nämligen inte att det enbart är drogen som är boven, utan någon form av undermedvetet process som bubblade upp till ytan under ditt rus. Det låter som det i beskrivningen av din psykos, även om du givetvis ska ta mina ord (jag är trots allt en random flashbackare) med en nypa salt. Din upplevelse är inget ovanligt, du kommer repa dig från detta och det är inget permanent.



Jag är lite nyfiken på vad du hade latent?
Mina syskon påtalar att jag borde sluta röka gräs(gjort det i snart 10 år, har provat på att röka för mycket och då mådde man ju som en påse nötter, men även enstaka gånger fått lite panik då det "blivit för mycket känsla") då dem tror att jag kan få en psykos.
Jag har dock haft en helt perfekt uppväxt, älskad av föräldrar och syskon och alltid många vänner.
En helt vanlig uppväxt med andra ord. Däremot har det kommit fram på senare dar(år) att vi kan ha psykisk ohälsa i släkten, något som min äldsta bror drabbats av ganska hårt men jag är så långt ifrån det jag kan bli.

Därför frågar jag dig, vad hade du för skelett i garderoben?

Tack för svar
Citera
2018-11-06, 18:20
  #40
Medlem
Rök aldrig igen. Cannabis är inte för alla.

Du kommer må bättre med tiden. Men med ditt tillstånd ska du nog inte leka med substanser om du vill hålla dig någorlunda stabil, skulle jag tro.
Citera
2018-11-06, 19:15
  #41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det här var det första du skrev i tråden, ditt jävla psykfall.



Det är fullständigt jävla idiotiskt skrivet och det är knappast moraliserande att påpeka att det är fullständigt jävla idiotiskt. Med absolut noll kunskap eller information om det aktuella fallet så uttalar du dig på ett potentiellt direkt hälsovådligt vis.

Ditt jävla pucko. Du är orsaken till att cannabisbrukare har ett dåligt rykte, typisk riktig jävla idiot som tror sig veta något för att den "forskat" på internet, och sen uttalar sig i frågor utan någon som helst kontakt med verkligheten. Fan vad jag hatar såna som du.
Dock en sak med CBD, det är att den är väldigt antipsykotisk.
Men om nu TS har fått en psykos, vilket ja inte tror då h*n var medveten om det var nått fel.

Saken är med många av dessa som kommer och berättar de får problem med cannabis.
De slutar inte med cannabis alltid, och då är CBD rådet ett bra råd och minska detta problem kanske tom helt eliminera det.

Men jag vet vad som komerm hända troligtvis vid nästa konsumtionstillfälle.
Och det är att det troligtvis är en THC-rik strain, och kommer upprepa tidigare upplevelse och nästan garanterat också.(Nu är vi inne på det området där en psykisk sjukdom/åkomma är ett faktum).
Och när en sådan här sak sitter i bakhuvudet, så kommer det av någon konstig anledning alltid fram igen.

Jag hade tex att att de ggr jag drack alkohol och över 6 vanliga öl, spydde jag rätt ut av lukten av cannabis.
För sen 30 sekunder senare ha noll problem med röka cannabisen eller må illa, det satt bara i bakhuvudet att jag skulle må illa
Citera
2018-11-06, 20:47
  #42
Medlem
Dessa trådar dyker upp minst en gång i veckan här.

Psykos?....NEJ.

Röka igen....ABSOLUT NEJ.




Nuff said.
Citera
2018-11-06, 21:57
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Dessa trådar dyker upp minst en gång i veckan här.

Psykos?....NEJ.

Röka igen....ABSOLUT NEJ.




Nuff said.

Jag tror ingen som upplevde de jag gjorde skulle röka på igen. Och hur är du säker på att jag inte hade en psykos? Du har omöjligt upplevt samma för alla psykoser är olika.
Citera
2018-11-09, 02:28
  #44
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det här var det första du skrev i tråden, ditt jävla psykfall.



Det är fullständigt jävla idiotiskt skrivet och det är knappast moraliserande att påpeka att det är fullständigt jävla idiotiskt. Med absolut noll kunskap eller information om det aktuella fallet så uttalar du dig på ett potentiellt direkt hälsovådligt vis.

Ditt jävla pucko. Du är orsaken till att cannabisbrukare har ett dåligt rykte, typisk riktig jävla idiot som tror sig veta något för att den "forskat" på internet, och sen uttalar sig i frågor utan någon som helst kontakt med verkligheten. Fan vad jag hatar såna som du.

Det är du som är en total idiot. Problem med att han spräcker din bubbla? Han länkar till adekvat forskning och argumenterar sakligt med positiv inställning till cbd och vad återkommer du med? Inte ett skit. Så jävla uppblåst är du att du ser dig över peer reviewed forskning.. Ge dig inte in på ämnen du inte vet någonting om...

Till TS: Jag är i början av utredning angående bipolaritet och även fast jag inte är diagnoserad så skulle jag tipsa om att hålla dig ifrån alla droger när du inte är i ett stabilt humör. Cannabis ger ofta bipolära maniskt (ibland t.o.m psykotiska symptom) uppsving, ganska grovt vid högre dos och efteråt kraschar du. Skulle tro det är därför du känner som du gör, tillåt dig själv att vara deppig ett tag så blir det bättre så småningom!
Citera
2018-12-21, 16:31
  #45
Medlem
Jag tror att jag upplevt en psykos. Många säger att det inte är möjligt på gräs men jag var extremt underviktig vid tillfället och inte van. Jag rökte och det var som vanligt. Jag började krampa, som ett epilepsi anfall. Gick baklänges när jag låg på golvet. Har läst att man under ett epilepsianfall inte är medveten. Men jag kunde tänka rationellt.
Jag såg allt som dessa bilderna, med omgivningen omkring mig.
https://media.giphy.com/media/rlUh6GM9rQk7e/giphy.gif

https://media1.giphy.com/media/fWZvY...773444633e008e

Kommer ihåg att jag tänkte ”vad fan är det som händer?” Trodde jag fått en cp-skada eller något. Trots att jag egentligen visste att det inte är möjligt av droger. Jag började ifrågasätta verkligheten. Vad vi ser. Om någonting verkligen finns eller om allt bara är någon slags dröm. Det var liksom existensiella frågor och som att universum bara var en bluff. Jag vaknade på golvet och kände inte igen mina vänner som tog hand om. Såg på dem och trodde de var något slags djur eller grottmänniskor. Jag gick och la mig och det var som att vårat hus var det enda som existerade. Sov i en och en halv dag och ”världen” expanderade liksom. Insåg att det fanns lite mer hela tiden. Jag var helt borta och trodde allt var en dröm. Trodde att jag kunde styra allt, när folk gick in i rummet eller när de skulle säga något. Jag körde hem, fortfarande i denna dimma. Tror det höll i sig i en vecka eller så. Trodde alltså jag kunde styra allt med mina tankar. Blev så rädd för det och ansvaret det innebar att jag valde att bara låtsats att allt var som vanligt. Tänkte exempelvis att min mamma skulle gå ner för trappan samma tid som hon brukar. Vilket hon då gjorde. Ibland hände inte det jag ville och det skavde liksom, jag förstod inget så jag tänkte ännu hårdare tills det hände. Det spelade ingen roll vad jag gjorde efter som att jag styrde allt. Hade kunnat krascha bilen utan konsekvenser, kommer ihåg att jag tänkte det flera gånger. Var på en läkartid en timme för tidigt, men vägrade inse att det var fel. De sa att min tid var om en timma men jag argumenterade emot, slutade lyssna, och varje gång jag hörde fotstegen i korridoren, när jag bestämt att de skulle komma och ropa upp mitt namn var jag redo att gå. Men det hände inte. Det skavde mer och mer och jag var så jävla förvirrad. Efter en vecka blev jag inlagd på psyke, fast för undervikt, och inte visste något om ”psykosen”. Var där och alt fortsatte, lättare efter som att allt sker i vanlig ordning på sjukhus. Jag trodde alltså mer och mer att jag kunde styra allt. Hade lika väl kunnat bestämma att jag regerade världen eller något, men i och med rädslan behöll jag verkligheten. Jag kom ihåg hur det brukade vara men hade inte en tanke på att det inte brukade vara jag som styrde allt. Det var typ normalt?
Efter en tid när jag fick gå ut osv började det hända saker mer och mer som jag inte hade kontroll över. Sakta blev att som vanligt igen. Jag vågade prata med en läkare som kunde gett mig antipsykotiska men efter som att jag nu visste vad som var verklighet och inte behövdes det inte.
Iofs, vem fan vet vad om är verkligt egentligen.
I alla fall, jag kom ur det. Man var det en psykos? En lätt psyke eller något annat?
Är ganska glad över upplevelsen i alla fall. Inget var så skönt som när jag insåg att det inte var jag som styrde världen. En sån jävla lättnad.

Har haft en depression länge. I och med alla tankar om att inget betyder något, allt är en dröm osv. har den typ förvärrats. Dom tankarna hänger kvar, inte på samma sätt, med som en tung sanning. Att inget spelar någon roll, jag har slutat försöka.
__________________
Senast redigerad av sianhedberg 2018-12-21 kl. 16:32. Anledning: bilder syns ej
Citera
2018-12-21, 18:28
  #46
Medlem
TryhardPolices avatar
Cannabis skall ej rökas med svagt psyke, red ut dina problem och rök sen. Beställ hem CBD olja och avstå från rökat någon månad så blir det säkert bättre.
Citera
2018-12-21, 21:01
  #47
Medlem
RAGEDs avatar
Alltså klarar du inte av vilka konsekvenser det ger i dagens samhälle så ska du nog inte röka.
Citera
2018-12-22, 03:20
  #48
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeen
Lite kul att alla tror att jag är en kille.
Men jag är en tjej och är 18 år. Vilket gör det mer tragiskt. Men jag har rökt på 1-2 gånger innan det här. Men det var för ett tag sen.
Och jag kommer verkligen aldrig någonsin stoppa en joint i min mun igen. No way. Vågar inte ens dricka.
Jag läste och trodde inte du var kille. Sen undrar jag hur du menar när du säger att det hela är mer tragiskt för att du är tjej och 18 år gammal.

Nu har det gått ett litet tag sedan du skrev om din upplevelse och jag undrar hur det har gått och hur du mår idag. Om du inte tar några mer droger (röker på) så har tiden i sig en läkande verkan men du kan också må bra av att få hjälp. Av egna erfarenheter av ångest och drogutlöst panikattack så vet åtminstone jag att hjälp av en psykoterapeut som är duktig och som du känner förtroende för, kan hjälpa väldigt mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback