Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-18, 22:38
  #13
Medlem
Krickerts avatar
Minns inte om jag hade några nojjor när jag var färsking,det skulle väl i så fall vara att det kunde vara jobbigt att träffa folk som inte flummade.
Nu efter knappt 30 års puffande så får jag definetivt inga nojjor.
Citera
2018-12-19, 00:25
  #14
Medlem
TryhardPolices avatar
Som Buffedbygod sa Ego-död fy fan, hela ens liv och existens känns helt jävla meningslöst, kom ihåg att jag satt och kollade på https://www.youtube.com/watch?v=MZW86rtAfvM&t=429s denna.
I stunden kändes videon även sjukt ihålig och scriptad jag trodde nästan till och med att dem var ''NPC's'' kanske var nära på att få någon existens psykos?
Citera
2018-12-19, 14:15
  #15
Medlem
CharlieDaGamas avatar
Värsta nojan som varit återkommande under åren, men som jag kan hantera nu, är att jag helt plötsligt skulle börja få telefonsamtal från familjen.
Först skulle jag inte svara, men dom skulle ringa igen och igen, och skicka sms: "du MÅSTE svara det är nödläge"...

Så tvingar man sig själv att ringa upp, och får veta att man man måste ta sig till sjukhuset pga olycksfall eller liknande. "mamma har varit i en trafikolycka". "vi vet inte vad som kommer hända".

Och att då behöva åka in till sjukhuset, hög som ett hus, och ta in intryck, ledsna anhöriga, etc. DET är min värsta mardröm.

För att förbereda mig för en sådan situation har jag lyckats lära mig själv att tänka på följande ursäkter och tankar för att må bättre om dom ringer:
- Jag säger att jag har druckit öl och är lite berusad, därför är jag konstig.
- Jag intalar mig själv att jag kommer nyktra till, om ett sådant samtal kommer.
- Jag kan fokusera och glömma bort mitt rus, det kommer gå över.
- Drick vatten, skölj vatten i ansiktet. Få i dig något som piggar upp, kaffe etc.

Är inte supernojig av mig annars generellt. Men den grejen har ändå hängt kvar lite.. Idag tänker jag bara på hur liten sannolikhet att något sådant skulle hända i just den situationen. Så är det bara att tända på igen :-)
Citera
2018-12-19, 16:30
  #16
Medlem
I början fick jag skrattnojjor o skrattade hela tiden, kan även få det nuförtiden men inte alls lika ofta. Nu brukar jag mest höra ljud, tror ibland att jag fått någon psykos för jag hör en massa konstiga ljud när jag är bäng. Får även sjukt röda ögon så blir nojig över de när jag är hemma.

Är det någon annan som hör ljud efter att dem börjat röka på? Har varit lite orolig att jag utvecklat en psykos pga rösterna osv jag kan höra ibland, men kanske bara inbillar mig att jag hör dem.
Citera
2018-12-19, 19:11
  #17
Medlem
lilmayos avatar
Standardnojjorna

1. Att det känns som att platsen är osäker och att polisen kan dyka upp när som så man vill gärna byta till något säkrare ställe.

2. Man blir nojjig för personer i sällskap och ifrågasätter (i hjärnan då) deras intentioner och hur pålitliga de är. Liksom det känns som att personen inte genuint gillar en utan låtsas eller typ filmar/spelar in när man pratar om diverse saker.

3. Påvägen hem efter en sen sesh så kan det kännas som att någon är bakom/efter en.

4. Det verkar som att telefonen ringer, det knackar på dörren eller att någon ropar ens namn när man hör någon ropa.

5. Man gör något sneaky typ chattar med en brud medan man är med en annan och det känns som att personen vet vad man gör.
Citera
2018-12-20, 10:02
  #18
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
I början fick jag skrattnojjor o skrattade hela tiden, kan även få det nuförtiden men inte alls lika ofta. Nu brukar jag mest höra ljud, tror ibland att jag fått någon psykos för jag hör en massa konstiga ljud när jag är bäng. Får även sjukt röda ögon så blir nojig över de när jag är hemma.

Är det någon annan som hör ljud efter att dem börjat röka på? Har varit lite orolig att jag utvecklat en psykos pga rösterna osv jag kan höra ibland, men kanske bara inbillar mig att jag hör dem.

Kan höra typiska ljud som att handtaget till dörren trycks ner eller att dörren öppnas, även visa ord väldigt svagt dock. Tror alla inbillar sig diverse sådana här saker fast jag tenderar att göra det oftare bäng, det är bara att inte tänka på det och eftersom att du vet inbillar dig så är det bara fortsätta chilla .
Citera
2018-12-20, 12:01
  #19
Medlem
Livshacks avatar
Var riktigt ångestladdat att komma hem till föräldrarna efter en röksession när man var ny. Kan fortfarande nojja över det ibland men har dragit slutsatsen att det är safe. Annat är det när mn vart ute och trippat dock.
Citera
2018-12-21, 15:20
  #20
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieDaGama
Värsta nojan som varit återkommande under åren, men som jag kan hantera nu, är att jag helt plötsligt skulle börja få telefonsamtal från familjen.
Först skulle jag inte svara, men dom skulle ringa igen och igen, och skicka sms: "du MÅSTE svara det är nödläge"...

Så tvingar man sig själv att ringa upp, och får veta att man man måste ta sig till sjukhuset pga olycksfall eller liknande. "mamma har varit i en trafikolycka". "vi vet inte vad som kommer hända".

Och att då behöva åka in till sjukhuset, hög som ett hus, och ta in intryck, ledsna anhöriga, etc. DET är min värsta mardröm.

För att förbereda mig för en sådan situation har jag lyckats lära mig själv att tänka på följande ursäkter och tankar för att må bättre om dom ringer:
- Jag säger att jag har druckit öl och är lite berusad, därför är jag konstig.
- Jag intalar mig själv att jag kommer nyktra till, om ett sådant samtal kommer.
- Jag kan fokusera och glömma bort mitt rus, det kommer gå över.
- Drick vatten, skölj vatten i ansiktet. Få i dig något som piggar upp, kaffe etc.

Är inte supernojig av mig annars generellt. Men den grejen har ändå hängt kvar lite.. Idag tänker jag bara på hur liten sannolikhet att något sådant skulle hända i just den situationen. Så är det bara att tända på igen :-)

Käka mycket skit mat eller godis om du vill döda ruset lite, runka tenderar att döda ruset lite också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback