Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-17, 22:33
  #13
Medlem
Helt omöjligt på kontorsjobb
Citera
2018-12-18, 01:56
  #14
Medlem
freeworldTVs avatar
Jag har rökt några gånger på tidigare jobb, men har nu ett kontorsjobb och röker inte där helt enkelt för att jag inte skulle klara att hålla masken. Sen behöver jag vara fokuserad ofta och kan bli överrumplad med både möten och oplanerade uppgifter. Så det funkar inte, helt enkelt. Har funderat på det, men känt att det inte är värt det. Skulle bara vara nojjig och inte kunna njuta av det. Men brukar rulla på toan och tända en på vägen hem ganska ofta.
Citera
2018-12-18, 09:58
  #15
Medlem
Krackelurings avatar
Ibland. Arbetsplatsen jag är på nu är inte direkt krävande vare sig fysiskt eller psykiskt och de övriga anställda är där på lönebidrag pga olika diagnoser så jag uppför mig väl förhållandevis "normalt" i sammanhanget även om jag är stenad När jag har jobbat på fabrik har jag inte rökt. För mycket nära kontakt med "svenssonkollegor" och för stor risk att verka annorlunda och bli påkommen.
Citera
2018-12-18, 10:07
  #16
Medlem
fleshrippers avatar
Det vore intressant att se vilka jobb ni som knarkar på jobbet har och hur resultatet blir när ni är påtända. Min fördom säger mig att de som kan använda droger på jobbet antingen har så simpla jobb att det går att göra ett bra jobb ändå, eller så har de jobb som är så värdelösa att ändå ingen bryr sig om det blir ordentligt utfört eller inte.

Jag skulle inte klara mitt jobb påverkad.
Citera
2018-12-18, 10:19
  #17
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Det vore intressant att se vilka jobb ni som knarkar på jobbet har och hur resultatet blir när ni är påtända. Min fördom säger mig att de som kan använda droger på jobbet antingen har så simpla jobb att det går att göra ett bra jobb ändå, eller så har de jobb som är så värdelösa att ändå ingen bryr sig om det blir ordentligt utfört eller inte.

Jag skulle inte klara mitt jobb påverkad.

Köksbiträde. Så simpelt att det går bra ändå.
Guld att jobba i ett kök när man är stenad
Citera
2018-12-18, 10:34
  #18
Medlem
fleshrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Köksbiträde. Så simpelt att det går bra ändå.
Guld att jobba i ett kök när man är stenad

Najs, vad har du för arbetsuppgifter? Smyger ni på jobbet eller är ni alla stekta tillsammans?
Citera
2018-12-18, 10:48
  #19
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Najs, vad har du för arbetsuppgifter? Smyger ni på jobbet eller är ni alla stekta tillsammans?

Den senaste tiden har det varit mycket julbord med att göra iordning köttbullar, prinskorv, potatis, Janssons. Skiva upp skinka, leverpastej, kalvsylta och så. Vanligtvis är det mycket gratänger, putsa - skiva - steka fläskfilé. Göra hamburgertallrikar. Förbereda frukostar. Rulla negerbollar. Och en hel del städ och disk.

Det är (nog.. ) bara jag som är stekt. Och jag är den enda som röker cigg så jag får stå ute och röka själv i lugn och ro. Blazear inte varje dag dock, bara ibland som sagt.
Citera
2018-12-18, 13:43
  #20
Medlem
Buffedbygods avatar
Har gjort det massor av gånger. Varför? Därför att om man har gjort samma repetitiva sak samma kväll 25 dagar i sträck så höjer en joint arbetskvällen enormt.
Citera
2018-12-18, 14:28
  #21
Medlem
Dollmens avatar
För oss med Adhd e det ett alternativ till lagliga tjacket att röka. Det lugnar nerverna så man kan koncentrera sig på arbete. När jag va yngre jobba jag i skola å rökte en tre/fyra fräsare om dan för att orka med ungdjävlarna Tur att den andra läraren inte hade något luktsinne
Citera
2018-12-18, 16:12
  #22
Medlem
Livshacks avatar
När jag sommarjobbade brukade jag röka med en arbetskamrat på lunchen, blev en liten höjdpunkt på arbetsdagen kan man säga
Citera
2018-12-18, 19:29
  #23
Medlem
Om jag ska jobba med nagot maste jag val sjalvklart vara i ratt sinnestillstand for jobbet. Sa jag ar alltid drogad nar jag jobbar. Inte alltid bara cannabis heller. Hehe.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback