Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-16, 23:32
  #1
Medlem
Precis som rubriken. Hur många här inne röker typ på jobbet. Och hur funkar det? Ingen som märker? Jag själv håller mig till kvällsröking mer eller mindre. Men hört från nån som jag själv känner att han,röker emellan åt på jobbet ochså. Det jag vill veta av dom som gör det.Är det ingen som märker det? Personligen är jag netrual i frågan. Mest nyfiken. Så söker svar av delvis er som gör det.

1 Varför gör ni det?
2 är det lätt att komma undan med sån sak?

Och till andra som inte gör det. Varför låter ni bli att göra det? För min egen del, så är det på grund av risken att bli påkommen, och nån moralisk grundsyn att det är fel. Precis som man inte ska komma full till jobbet.

Detta är bara lite av vad jag tycker. Som sagt dömer ingen! Är bara lite intresserad av hur ni tänker. Och att kanske få i gång en disskution från bägge lägren, av hur dom ser på en sån sak.
Citera
2018-12-16, 23:49
  #2
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedback
Precis som rubriken. Hur många här inne röker typ på jobbet. Och hur funkar det? Ingen som märker? Jag själv håller mig till kvällsröking mer eller mindre. Men hört från nån som jag själv känner att han,röker emellan åt på jobbet ochså. Det jag vill veta av dom som gör det.Är det ingen som märker det? Personligen är jag netrual i frågan. Mest nyfiken. Så söker svar av delvis er som gör det.

1 Varför gör ni det?
2 är det lätt att komma undan med sån sak?

Och till andra som inte gör det. Varför låter ni bli att göra det? För min egen del, så är det på grund av risken att bli påkommen, och nån moralisk grundsyn att det är fel. Precis som man inte ska komma full till jobbet.

Detta är bara lite av vad jag tycker. Som sagt dömer ingen! Är bara lite intresserad av hur ni tänker. Och att kanske få i gång en disskution från bägge lägren, av hur dom ser på en sån sak.
Brukade mata i mig ca 4g tjack iv under mina arbetspass, plus att hade alltid en holk i mungipan, men då jobbade jag inom byggbranchen
Citera
2018-12-17, 00:44
  #3
Medlem
KlitorisKalles avatar
Varje dag, från dagens början till dagens slut. Har nyss puffat på lite Northern Lights så jag ska få en massage och sedan är det kojs. Dagen börjar igen snart 05:30 med tjack & wake and bake. Jag återkommer
Citera
2018-12-17, 00:54
  #4
Medlem
Förr när jag var yngre för ett gäng år sen kunde jag göra det, såklart helt beroende på vilken typ av arbete det gällde. Idag skulle jag aldrig röka på jobbet. Det är kass arbetsmoral, sånt får man syssla med på fritiden.
Citera
2018-12-17, 00:55
  #5
Medlem
revodnebs avatar
Det är tragiskt att ni måste ha det. Jag hoppas ni får ett bättre liv en dag. Man ska inte jobba och ha ett sug, det är inte normalt.
Citera
2018-12-17, 01:39
  #6
Medlem
Jellohs avatar
Beror på jobb. Är det nåt enkelt som sitter i ryggmärgen eller enformigt eller kreativt ja, kräver det bilkörning och avancerade diskussioner nej.

Vissa jobb kräver nästan det, typ musikgig, andra är absolut nej, typ föreläsa.
Citera
2018-12-17, 18:37
  #7
Medlem
Wikipedos avatar
Om det är lätt att komma undan med eller inte varierar väll arbetsplats till arbetsplats klart om du klarar av att vara på rökt och kan se normal ut och inte helt borta ut, Då kommer man ju undan med det sen tror jag också det handlar lite on hur man beter sig bland folket som du jobbar med klart om du låter helt på rökt så kommer dom märka det?

Men tror det handlar om vana och hur man hanterar situationen, kan du se normal ut och bete dig normalt när du är på rökt så kommer du ju inte åka på det om dom inte testar personalen.
Citera
2018-12-17, 18:41
  #8
Medlem
Hysteria90s avatar
Nej det gör jag inte. Mitt jobb kräver Multitasking, fokus och kundkontakt. Måste kunna lösa svåra situationer utan förvarning ibland o.s.v. Om jag hade rökt innan jobbet skulle det gått åt helvete. Det hade märkts.

Tar ritalin på jobbet dock, har det på recept. CS och jobb går hand i hand.
Citera
2018-12-17, 19:54
  #9
Medlem
Tonyos avatar
Det är lika idiotiskt att vara bäng på jobbet som att vara full på jobbet. Ser inget hållbart argument för att det skulle vara ok. Måste man röka på jobbet kanske man ska fundera över sina rökvanor och ta en längre paus.
Citera
2018-12-17, 22:16
  #10
Medlem
lilmayos avatar
När jag jobbade i lager rökte jag alltid på lunchrasten vilket fick resten av dagen att flyta på bättre, i med hörlurarna ba och fuck saditiska kollegor o skitjobbet de ba o köra liksom Så var det behagligare också att punda weed än tram.

Lätt att komma undan? Om man rökt några gånger och spec om man är van rökare så tänker man inte ens på det, det enda som hade kunna avslöja en är om man vet med sig att man inte kan bete sig bland folk på röka elr ett pisseprov, vilket eventuellt går att finta också.
Citera
2018-12-17, 22:32
  #11
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är lika idiotiskt att vara bäng på jobbet som att vara full på jobbet. Ser inget hållbart argument för att det skulle vara ok. Måste man röka på jobbet kanske man ska fundera över sina rökvanor och ta en längre paus.
Nja nog är det skillnad på att vara bäng och full. Hade anställt en stoner alla dagar i veckan framför en alkoholist.
Citera
2018-12-17, 22:33
  #12
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag brukar alltid slå en feting innan jag opererar. Det håller mina händer stadigare på något vis.


Nä skämt åsido, jag håller med Tonyo här ovan. Man krökar ju för fan inte på jobbet då ska man fan inte röka på eller ta tjack, ladd eller något annat heller.
Jobb är jobb, fritid är fritid. På jobbet är man straight, på fritiden gör man vadfan man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback