2018-12-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Var då?
Nej, men det var därför jag frågade. Eftersom jag inte hittade någon konspiratorisk chatt så tänkte jag att jag kanske missat något men det var det inte så alltså.

Det jag minns från sms-chatten med killkompisen/chef på salladsbaren hon arbetade på under fredagen innan hon satte sig på tåget till Stockholm (Tror att chatten pågick under tågresan tillbaka till Göteborg lördag morgon.) är att när JB skriver att något hemskt har hänt så gissar han direkt på GS! What?
Det var alltså mer eller mindre väntat att det skulle ske? GS verkar varit föremål för skvaller dem emellan.
Den andra saken jag reagerade på var att han föreslog JB att bli lesbisk, han kunde till och med presentera henne för några ”kandidater”.
Citera
2018-12-15, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag vet inte om jag håller med. Är inte avundsjuk på dem som ska döma i detta fall. Vi har ju ingen aning om vad hon sa nej till och vad hon sa mmm till. Kanske ville hon inte bli slickad i röven (vem vill det?) men lite fingerpullad. Med JB historik så blir domen desto svårare. Och varför har ingen frågat henne i förhör om hon haft något intimt med MA tidigare? Annars tycker jag att infallet verkar helt absurt av GS. Något borde ju varit på tal. I fyllan. Med tanke på hur frispråkig och ”lättfotad” JB anses vara.

MA har ett rykte av att välja män dom gillar alkohol och prostituerade där otrohet är en del av en relation. Hon accepterade TB i MÅNGA år så hennes omdöme när det gäller val av killarnär ökända.
Citera
2018-12-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Man får komma ihåg att hon känner både Monika och GS, det är väsentlig skillnad på den här händelsen och låt säga att man blir attackerad på en kvällspromenad. Men visst jag utesluter inte att hon är i chock, men samtidigt ska vi komma ihåg att hon bad GS ta av henne kläderna, vilket är väldigt konstigt om man är i chock och inte får fram ett ord

Ja man vet inte.
Och man får komma ihåg att Monika är hennes chef, Glenn får det att låta som Monika väntar på dem.. Vettefan om jag hade skrikit heller faktiskt. Mycket att ta in snabbt och försöka få grepp om samtidigt som han fortsätter. Tagit mina saker och försökt gå istället för att röka och sen lägga mig igen skulle jag ju gjort (Varför i helvete går hon tillbaka?) men vet inte om jag hade ställt till med en scen i hennes läge. Hon sa väl att det kändes som han skulle kväva henne? Rädsla för det kanske fick henne att inte skrika? Vem vet

Gissar att frågan kommer ställas till henne i rättegången, vi får se vad som sägs då
Citera
2018-12-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jasså? Det är ju något biologiskt som kickar in, både på män och kvinnor, som gör att de inte skriker eller gör motstånd. Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte.
Det är nog lätt att uttala sig när man inte själv varit i situationen. Jag har hamnat i chock en gång efter en olycka, reagerade inte alls som jag lärt mig eller trott att jag skulle göra. Ringde inte ens 112. Stod bara som ett jävla fån
Tycker hon agerade mycket rationellt:
1, i och med att hon satte på mobilen och spelade in.
2, väntade med att smyga ut till GS somnat om.
3, tar sig hela vägen till 7Eleven, (säkert 29 min promenad med dragväska).
4, köper kontantkort och ringer sin mamma
5, googlar skadestånd det första hon gör efter läkarbesöket
Mycket iskallt och rationellt enligt mg. Inget paralyserat chocktillstånd direkt.
Citera
2018-12-15, 20:05
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jasså? Det är ju något biologiskt som kickar in, både på män och kvinnor, som gör att de inte skriker eller gör motstånd. Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte.
Det är nog lätt att uttala sig när man inte själv varit i situationen. Jag har hamnat i chock en gång efter en olycka, reagerade inte alls som jag lärt mig eller trott att jag skulle göra. Ringde inte ens 112. Stod bara som ett jävla fån
Det är en försvarsmekanism som ibland kan vara den bästa. Säg att man möter en björn i skogen. Flyr man kan man utlösa björnens jaktinstinkt, att slåss är inte att tänka på utan det bästa är att avvakta och göra inget. Jag tycker BO:s försvarsstrategi att försiktigt freda sig utan att riskera komma i öppen konflikt med GS var högst ändamålsenlig i den situation hon befan sig i.
Citera
2018-12-15, 20:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Det jag minns från sms-chatten med killkompisen/chef på salladsbaren hon arbetade på under fredagen innan hon satte sig på tåget till Stockholm (Tror att chatten pågick under tågresan tillbaka till Göteborg lördag morgon.) är att när JB skriver att något hemskt har hänt så gissar han direkt på GS! What?
Det var alltså mer eller mindre väntat att det skulle ske? GS verkar varit föremål för skvaller dem emellan.
Den andra saken jag reagerade på var att han föreslog JB att bli lesbisk, han kunde till och med presentera henne för några ”kandidater”.

Uppfattar inte chatten som du gör. Att kompisen frågade om det var Glenn förmodar jag var för att J skulle sova just där. Det betyder väl inte att det var mer eller mindre väntat?
J skriver senare att hon tycker ännu mindre om män nu eller nåt liknande. Det har väl med hennes tidigare erfarenheter att göra. Ingen av dem har tidigare dåliga erfarenheter av GS.
Citera
2018-12-15, 20:47
Medlem
Det är oerhört svårt att komma fram till vare sig bu eller bä baserat på fupen tycker jag.

Inspelningen - den måste man nog helt bortse ifrån eftersom man inte hört den.

MA är hennes chef - Nej, det är hon alltså inte. Hon Har bara bett JB komma upp och jobba en helg. Även det irrelevant alltså.

Det snackas om trekant och googlas snusk. - Det var typ ett år innan händelsen och eftersom trekanten kan ha gällt MMF och inte FFM så vet vi intet om JBs preferenser. Att det googlats på hennes telefon betyder inte heller att det är hon som gjort det. Kan alltså också bortses från.

Man fryser i såna lägen - Nej, det är när det gäller omedelbart våld eller allvarligt hot. (dvs om G haft en kniv i handen, typ) så även det kan man bortse från.

Hon textar kompisar. - Vi har ingen aning om vilken chargång de brukar ha och ingen aning om huruvida JB är exv. korkad eller förhastad. Så gå inte att dra några slutsatser där heller.

GS text efter händelsen - Tja, ser ju kanske inte helt bra ut men kan vara skrivet så av en mängd anledningar som inte behöver betyda våldtäkt. JB kan ju exv vara en ökänd drama queen, vem vet.

Kvarstår alltså, som vanligt, ord mot ord. (sen är det ju häpnadsväckande att MA verkar tycka att man skall rapportera brott till henne och inte, som brukligt, till polisen, men det är ju en annan femma)
Citera
2018-12-15, 21:08
Medlem
Ett jävla tjafsande i denna tråd, fram å tillbaka, ingen ger sig. Googla MGM, kolla runt lite på diverse fotografier och i vilka sammanhang han och frun florerar. Kolla hur han ser ut, kolla på hur frun (MA) ser ut, läs lite i tråden om hennes exman TB, läs hans självbiografi, då kan man förstå vem MA är. Visst, det finns väl lite i tråden om JB, men ändå, man kan nog gå på magkänsla här.

Dessutom, vad i hela helvetete skulle JB tjäna med på all denna jävla rabalder. Förutom 100 lök och lite uppmärksamhet, JB snarare ”riskerar” en hel del genom att anmäla det inträffade, det är dessutom hennes mamma som uppmanar hennes till att anmäla allt en mamma som dessutom är vän med MA och GS. Allt detta för 100-150 lök i skadestånd??? I så fall skulle JB vara totalt efterbliven. Det finns absolut ingenting som tyder på attt JB är efterbliven.
Senast redigerad av Matzolle 2018-12-15 kl. 21:34.
Citera
2018-12-15, 21:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Ett jävla tjafsande i denna tråd, fram å tillbaka, ingen ger sig. Googla MGM, kolla runt lite på diverse fotografier och i vilka sammanhang han och frun florerar. Kolla hur han ser ut, kolla på hur frun (MA) ser ut, läs lite i tråden om henne ex man TB, läs hans självbiografi, då kan man förstå vem MA är. Visst, det finns väl lite i tråden om JB, men ändå, man kan nog gå på magkänsla här.

Jag hoppas att du inte är nämndeman eller för den delen har någon som helst betydande roll i samhället.
Citera
2018-12-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag hoppas att du inte är nämndeman eller för den delen har någon som helst betydande roll i samhället.

Hahhaha!!! Nä, det är jag inte och jag har aldrig utgett mig för att vara någon med högt stående moral.
Citera
2018-12-15, 22:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
GS skrev väl till JB på sociala medier innan hon kom upp till Stockholm, att det skulle "smidas" (planer?) när hon kom. GS erkänner också (vad jag har läst här) att han alltid varit attraherad av JB. Det har hon säkert känt av och kanske förmedlat till vänner. Så inte konstigt att kompisen gissar på GS enligt mig.
Citera
2018-12-15, 22:35
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Du kanske är konspiratoriskt lagd själv?

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in