2018-12-15, 13:49
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag försöker tänka mig in i situationen. Om man håller på att bli våldtagen, av vilken anledning ber man förövaren att klä av en kläderna? Borde man inte gallskrika, eller tror man att hela familjen är bestialiska mördare som har smidigt ihop en plan tillsammans?

Läser man hennes sms konversation som hon håller med nån manlig bekant dagen efter, så konspirerar dom hej vilt. Lite märkligt allting tycker jag

Vilken sms konversation menar du?

Kopiera och klistra in i ett inlägg eller hänvisa till var vi kan hitta den tack.
Citera
2018-12-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck

Kopiera och klistra in i ett inlägg eller hänvisa till var vi kan hitta den tack.
Den finns redan i tråden.
Citera
2018-12-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Inte min mening att lägga ord i någons mun. Jag tycker dock att det är av värde att veta om att sinnesstämningen var positiv när hon bad honom att klä av henne. Men ok, jag har inte tänkt i banorna kring på hur många sätt man kan skratta på. Vad menar du egentligen?

Jo, det gör hon enligt försvarets tolkning av transkriberingen. Med tanke på hur dålig ljudkvalité det verkar vara på ljudupptagningen och hur mycket det tydligen lämnar kvar för lyssnaren att själv tolka, är min personliga åsikt att den bör ogillas som bevisföring.

Vad jag menar med olika sätt att skratta till på?
Tonfallet. Är hon nervös? Upphetsad? Rädd?
Är det ett haha-skratt eller ett nervöst "snälla sluta" skratt? Pågår det i en utandning, eller skrattar hon glatt som att hon tycker det är roligt? Är det ett försök att få kontroll över situationen?

Jag kan skratta till vid konfrontationer tex. Även om jag inte tycker situationen är den minsta rolig. För mig säger det ingenting innan man hört hennes röst och tonfall. Därför lägger jag heller ingen vikt vid det just nu.
Citera
2018-12-15, 14:46
Medlem
Citat:
Jag försöker tänka mig in i situationen. Om man håller på att bli våldtagen, av vilken anledning ber man förövaren att klä av en kläderna? Borde man inte gallskrika, eller tror man att hela familjen är bestialiska mördare som har smidigt ihop en plan tillsammans?

Läser man hennes sms konversation som hon håller med nån manlig bekant dagen efter, så konspirerar dom hej vilt. Lite märkligt allting tycker jag

Han frågade om de skulle gå in till Monika. Om hon ville knulla Monika. Om Monika fick knulla henne. Kan förstå om hon blev osäker på om Monika var med på det eller inte
Citera
2018-12-15, 15:38
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

FUP sid 78-89. Det finns inte det minsta konspiratorisk i den chatten.
Citera
2018-12-15, 16:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Du får ju tänka på att hon känner både förövaren och frun i huset. Man kanske vill bli av med gubbskrället på ett smidigt sätt utan att påkalla fruns uppmärksamhet.
Hon är där för att jobba åt MS och känner säkert medlidande med henne.

Att hon inte förstår fulla allvaret i vad som hänt förrän efteråt är naturligt och vanligt när förövaren är någon man har en relation till/med.
Citera
2018-12-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du får ju tänka på att hon känner både förövaren och frun i huset. Man kanske vill bli av med gubbskrället på ett smidigt sätt utan att påkalla fruns uppmärksamhet.
Hon är där för att jobba åt MS och känner säkert medlidande med henne.

Att hon inte förstår fulla allvaret i vad som hänt förrän efteråt är naturligt och vanligt när förövaren är någon man har en relation till/med.

Om man låter sig våldtas med hänsyn till en arbetsgivare så känns det inte direkt som att det är en våldtäkt
Citera
2018-12-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Han frågade om de skulle gå in till Monika. Om hon ville knulla Monika. Om Monika fick knulla henne. Kan förstå om hon blev osäker på om Monika var med på det eller inte

Monika kan ha varit med på det, men jag tror knappast hon sa till GS att han skulle gå in och våldta henne, jag tror heller inte att GS hade som avsikt att utföra en våldtäkt. Hade jag varit hon så hade jag skrikit allt vad jag kunnat
Citera
2018-12-15, 19:14
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Den finns redan i tråden.

Var då?

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
FUP sid 78-89. Det finns inte det minsta konspiratorisk i den chatten.

Nej, men det var därför jag frågade. Eftersom jag inte hittade någon konspiratorisk chatt så tänkte jag att jag kanske missat något men det var det inte så alltså.
Citera
2018-12-15, 19:18
Medlem
Citat:
Var då?

Nej, men det var därför jag frågade. Eftersom jag inte hittade någon konspiratorisk chatt så tänkte jag att jag kanske missat något men det var det inte så alltså.

Du kanske är konspiratoriskt lagd själv?
Citera
2018-12-15, 19:46
Medlem
Citat:
Monika kan ha varit med på det, men jag tror knappast hon sa till GS att han skulle gå in och våldta henne, jag tror heller inte att GS hade som avsikt att utföra en våldtäkt. Hade jag varit hon så hade jag skrikit allt vad jag kunnat

Jasså? Det är ju något biologiskt som kickar in, både på män och kvinnor, som gör att de inte skriker eller gör motstånd. Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte.
Det är nog lätt att uttala sig när man inte själv varit i situationen. Jag har hamnat i chock en gång efter en olycka, reagerade inte alls som jag lärt mig eller trott att jag skulle göra. Ringde inte ens 112. Stod bara som ett jävla fån
Citera
2018-12-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jasså? Det är ju något biologiskt som kickar in, både på män och kvinnor, som gör att de inte skriker eller gör motstånd. Med det sagt vet man ju inte om det kickade in hos henne eller inte.
Det är nog lätt att uttala sig när man inte själv varit i situationen. Jag har hamnat i chock en gång efter en olycka, reagerade inte alls som jag lärt mig eller trott att jag skulle göra. Ringde inte ens 112. Stod bara som ett jävla fån

Man får komma ihåg att hon känner både Monika och GS, det är väsentlig skillnad på den här händelsen och låt säga att man blir attackerad på en kvällspromenad. Men visst jag utesluter inte att hon är i chock, men samtidigt ska vi komma ihåg att hon bad GS ta av henne kläderna, vilket är väldigt konstigt om man är i chock och inte får fram ett ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in