Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-15, 15:21
  #1
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag har rökt på i perioder och slutat röka i perioder. Men varje gång jag rökte på med mellanrum, så fick jag alltid dem där magiska rusen som är svår att beskriva. Du är bara så glad i huvudet, skumma(på ett bra sätt) och kreativa tankar som slår en, ser på saker på ett helt annat sätt, t.om miljön man befinner sig på, även om det är ens egna hemort där man varit i många år, blir finare och man ser på det på ett annat sätt. Massa idéer som man vill skriva ner och göra till film eller bok, ja ni hajar!

Men när man börjar röka på dagligen, speciellt flera gåsar om dagen, så försvann de där effekterna för mig. Visst du blir fortfarande bäng, men det är en helt annan känsla.

Så till er som röker vardagligt, får ni fortfarande det där magiska ruset, eller är det bara möjligt att få det om man inte missbrukar cannabis?
Citera
2018-12-15, 15:29
  #2
Medlem
jaystaas avatar
Tror inte att det är någon som får något speciellt rus när man röker dagligen, av egen erfarenhet så blev man bara lite skön, det var dock alltid lika roligt när man hade tagit någon månads uppehåll att återgå till gåsen igen, då blev man bengalooo.
Citera
2018-12-15, 16:36
  #3
Medlem
Tjernobyls avatar
Blir inte lika bäng som tidigare vid dagligt bruk. Bara som någon sa tidigare, lite "skön".
Citera
2018-12-15, 16:47
  #4
Medlem
Airwave92s avatar
Vad tusan röker du? låter som något bra

Sativa eller indica?
Citera
2018-12-15, 16:55
  #5
Avstängd
Då jag i princip bara röker rena koncentrat, antingen wax eller thc-a isolat så blir jag exakt lika stenad varje dabhit som första gången jag rökte.

Håller man sig till brunt och grönt så blir det svårare.

Det är koncentrat som gäller om man är daglig rökare.
Citera
2018-12-15, 17:28
  #6
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Då jag i princip bara röker rena koncentrat, antingen wax eller thc-a isolat så blir jag exakt lika stenad varje dabhit som första gången jag rökte.

Håller man sig till brunt och grönt så blir det svårare.

Det är koncentrat som gäller om man är daglig rökare.
Varför röka koncentrat? Det är bara pundigt, cannabis som är obehandlad innehåller så mycket mer än bara THC som gör att rusen blir mer jämna och kvalitativa, det är heroinist-nivå att sitta och suga i sig koncentrat.

OnT: Håller med dig TS, när jag röker dagligen blir rusen mest intetsägande och man (jag) sitter och röker holk efter holk bara för att känna smaken/få den goa känslan av att röka. Så jag har lagt av med det vardagliga rökandet, känns ändå bara som att stå och bränna hundralappar.
Citera
2018-12-15, 18:16
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Varför röka koncentrat? Det är bara pundigt, cannabis som är obehandlad innehåller så mycket mer än bara THC som gör att rusen blir mer jämna och kvalitativa, det är heroinist-nivå att sitta och suga i sig koncentrat.

OnT: Håller med dig TS, när jag röker dagligen blir rusen mest intetsägande och man (jag) sitter och röker holk efter holk bara för att känna smaken/få den goa känslan av att röka. Så jag har lagt av med det vardagliga rökandet, känns ändå bara som att stå och bränna hundralappar.


Säger en som varken kan få tag på eller har råd att röka koncentrat.

För att svara på din fråga: För att bli bäng.
Citera
2018-12-15, 18:28
  #8
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Säger en som varken kan få tag på eller har råd att röka koncentrat.

För att svara på din fråga: För att bli bäng.
"Varför dricker du läkarsprit? Det är äckligt och ger ojämna fyllor"
"Ah, vadå? Bara för att du inte har råd med det!!!11!!111!!!"

Bara för att jag inte är en pundare som uppskattar mer med cannabis bara än att bli så bäng som möjligt (dude weed lmao 420 XD) betyder det inte att jag har några problem att köpa eller bekosta koncentrat. Om man är en livsnjutare som uppskattar cannabis både för smak, rökkänsla och de rus som de hundratals alkolider som cannabis sativa innehåller inser man givetvis det pundiga och onödiga i att köpa koncentrerat THC.
Citera
2018-12-15, 19:28
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
"Varför dricker du läkarsprit? Det är äckligt och ger ojämna fyllor"
"Ah, vadå? Bara för att du inte har råd med det!!!11!!111!!!"

Bara för att jag inte är en pundare som uppskattar mer med cannabis bara än att bli så bäng som möjligt (dude weed lmao 420 XD) betyder det inte att jag har några problem att köpa eller bekosta koncentrat. Om man är en livsnjutare som uppskattar cannabis både för smak, rökkänsla och de rus som de hundratals alkolider som cannabis sativa innehåller inser man givetvis det pundiga och onödiga i att köpa koncentrerat THC.


Mitt koncentrat är betydligt rikare på terpener än ditt maroc-hash eller amnesia haze från första bästa blattekran.
Och på tal om livsnjutande är jag övertygad om att jag njuter mer av mitt blaze än ditt skräp =)
Citera
2018-12-15, 19:31
  #10
Medlem
Ja, men dock är jag liten vilket då innebär mindre kroppsmassa för cannabis att påverka.

De gånger jag bara fått liten effekt har det alltid varit för jag inte tog riktigt bra hits. Man ska ta stora hits och låta de ligga i lungorna 5+ sekunder.
Citera
2018-12-15, 19:50
  #11
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Mitt koncentrat är betydligt rikare på terpener än ditt maroc-hash eller amnesia haze från första bästa blattekran.
Och på tal om livsnjutande är jag övertygad om att jag njuter mer av mitt blaze än ditt skräp =)
Värst vad defensiv du blir, kan det vara så att jag trampade på en öm tå?

Jag köper för övrigt bara mina produkter från välrenommerade odlare då jag inte vill stödja den organiserade brottsligheten som fått min arma hemstad i sitt våld, Abdi på hörnan kan behålla sitt kamelbajs. Jag tycker det är lite sorgligt att du behandlar örten så instrumentellt som du gör då du förändrar hela upplevelsen av cannabis, som är ett fenomenalt medium för att öka samhörigheten med både sig själv, sin nästa och naturen i stort, i dina pundiga försök i att öka "effekt" och "potens". Du är i sanning en slav både till dina egna lägre aptiter och det tekno-scientistiska synsättet i stort.
__________________
Senast redigerad av Glossi 2018-12-15 kl. 19:56.
Citera
2018-12-15, 22:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har rökt på i perioder och slutat röka i perioder. Men varje gång jag rökte på med mellanrum, så fick jag alltid dem där magiska rusen som är svår att beskriva. Du är bara så glad i huvudet, skumma(på ett bra sätt) och kreativa tankar som slår en, ser på saker på ett helt annat sätt, t.om miljön man befinner sig på, även om det är ens egna hemort där man varit i många år, blir finare och man ser på det på ett annat sätt. Massa idéer som man vill skriva ner och göra till film eller bok, ja ni hajar!

Men när man börjar röka på dagligen, speciellt flera gåsar om dagen, så försvann de där effekterna för mig. Visst du blir fortfarande bäng, men det är en helt annan känsla.

Så till er som röker vardagligt, får ni fortfarande det där magiska ruset, eller är det bara möjligt att få det om man inte missbrukar cannabis?
Svar ja! Jag får samma rus. men en lite toleransökning blir det ju om jag röker vardagligen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback