Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 12:47
  #3097
Medlem
Ska baka en gräskaka till en julfest. Har ett recept till 8 portioner men det är väl 12 pers som ska dela på den.

Hur mycket gräs ska jag använda? De som ska bjudas är inte erfarna rökare så inte för starkt.
Citera
2018-11-29, 19:22
  #3098
Medlem
freddefrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellan-15
Ska baka en gräskaka till en julfest. Har ett recept till 8 portioner men det är väl 12 pers som ska dela på den.

Hur mycket gräs ska jag använda? De som ska bjudas är inte erfarna rökare så inte för starkt.

Ska det vara smör eller annat fett i kakan så gör en sats med just den mängden smör.
Ska jag göra en brownie med 100g smör så gör jag ju cannabutter med den mängden för att sedan ha direkt i smeten.

Om du preppar gräset så får du ut mer effekt! Det innebär att du kan använda en mindre mängd cannabis. Som många i tråden har påpekat så är det möjligt att äta gräs som det är eller att bara tillaga det en kort stund men det är slöseri om du frågar mig. Du kan potentiera det och spara pengar!

Hasch är decarbolyserat men inte gräs. För att maxa ut effekten av dit gräs bör du därför lägga det på en ungsplåt och köra det på max 60 grader i ca 1 timma.

Nästa steg är att få in THC in i fettmolekylerna. På så vis undkommer THC första-passage-metabolismen i levern och blir mer potent. Finhacka haschet eller det rostade gräset och häll det i fettet. Låt stå och skjuda länge! Jag har som tummått ca 1 timma om jag ska baka med det direkt. Ska man göra cannabissmör och spara i kylen finns det bra guider på leafly där man låter fettet skjuda väldigt länge.

Jag brukar på en sats brownie eller chocolate chip cookies använda ca 2g cannabis. Jag kan tänka mig att en sån sats delad på 12 ger en lätt stekthet lagom till en fest. Men för säkerhets skull bör du prova göra receptet först och prova själv så att det inte blir tokigt för dina gäster!

Glöm inte att be ovana personer att inte dricka alkohol innan. Man kan lätt bli illamående om man är ovan gräs och dricker samtidigt!

Om du provar göra en sats före festen och provar. Var noga med att anteckna mängder och tider så att du kan reproducera resultatet senare. Tid och mängd har ganska stor inverkan på potensen! Att vara på tom mage kommer också att göra det intensivare. Lycka till!
Citera
2018-11-29, 19:29
  #3099
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Haha. Jag kom just ihåg när en polare och jag skulle prova att förtära hasch. Vi var väl en 17 bast och ganska virriga. Hade rökt på och så skulle vi baka sockerkaka. Vi smälte smör socker och hasch, blandade i mjölk och hittade inget mjöl, men Felix potatismos. Vi bestämde oss för att göra mos istället. 😂 Haha. Fy fan vad det smakade illa. Vi spånade på om det kunde gå att röka moset på något vis, men det blev soptunnan.
Citera
2018-12-06, 14:26
  #3100
Medlem
BadBadGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläsk!
Jepp det blir du. Satsa på haschoboy annars. värm upp haschet i lite smör i en liten kastrull. Häll på mjölk och kakao och socker, värm upp under omrörning.
Sätt dig och chilla med flickvännen eller till någon bra film....njut.

Låter som ett riktigt bra recept. Det kör vi på.
Citera
2018-12-06, 14:30
  #3101
Medlem
BadBadGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laval
hej, tänkte göra lite haschte.. har aldrig gjort 'ett förr.. ska man bara koka upp vattnet o sedan släppa ner biten i te't?

Nej! Jag gjorde en kopp te på fem gram bra marockan en gång och drack det. Ingen effekt. Det måste lösas i fett.
Citera
2018-12-06, 14:39
  #3102
Medlem
BadBadGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddefrisk
Ska det vara smör eller annat fett i kakan så gör en sats med just den mängden smör.
Ska jag göra en brownie med 100g smör så gör jag ju cannabutter med den mängden för att sedan ha direkt i smeten.

Om du preppar gräset så får du ut mer effekt! Det innebär att du kan använda en mindre mängd cannabis. Som många i tråden har påpekat så är det möjligt att äta gräs som det är eller att bara tillaga det en kort stund men det är slöseri om du frågar mig. Du kan potentiera det och spara pengar!

Hasch är decarbolyserat men inte gräs. För att maxa ut effekten av dit gräs bör du därför lägga det på en ungsplåt och köra det på max 60 grader i ca 1 timma.

Nästa steg är att få in THC in i fettmolekylerna. På så vis undkommer THC första-passage-metabolismen i levern och blir mer potent. Finhacka haschet eller det rostade gräset och häll det i fettet. Låt stå och skjuda länge! Jag har som tummått ca 1 timma om jag ska baka med det direkt. Ska man göra cannabissmör och spara i kylen finns det bra guider på leafly där man låter fettet skjuda väldigt länge.

Jag brukar på en sats brownie eller chocolate chip cookies använda ca 2g cannabis. Jag kan tänka mig att en sån sats delad på 12 ger en lätt stekthet lagom till en fest. Men för säkerhets skull bör du prova göra receptet först och prova själv så att det inte blir tokigt för dina gäster!

Glöm inte att be ovana personer att inte dricka alkohol innan. Man kan lätt bli illamående om man är ovan gräs och dricker samtidigt!

Om du provar göra en sats före festen och provar. Var noga med att anteckna mängder och tider så att du kan reproducera resultatet senare. Tid och mängd har ganska stor inverkan på potensen! Att vara på tom mage kommer också att göra det intensivare. Lycka till!

Super! Detta ska jag göra.
Citera
2018-12-08, 03:36
  #3103
Medlem
Nochillss avatar
Jag tog 2 ml hasch olivolja igår och det verkade som att det är min softspot då jag tidigare har hållit mig till att ta max 1,5 ml/tillfälle. En kortare stund så upplevde jag som att jag var på väg mot en panikattack och kände att hjärtat bultade som fan men det gick över.
Citera
2018-12-12, 19:28
  #3104
Medlem
justinsane420s avatar
Dags för kladdkaka.

Tillbehör:
Kladdkaka-mix kungsörnen 350gram
100g smör
0.75dl vatten
4 gram bra hash

Tillvägagångssätt:
Sätt ugnen på 125 grader och smula ner hashet i små bitar.
In med hashet i ugnen i 30 minuter.
Koka upp vatten när hashet nästan är klart i ugnen och gör i ordning ett vattenbad.
Smällt ner smöret och blanda ner hashet.
Låt gå i 30 min.
Tillsätt kak-mixen och vattnet och rör om till en slät smet.
Ner i en form och in i ugnen 175 grader i 15 minuter.

Mim kaka är nu i ugnen så jag återkommer med rapport.

Må väl
Justin
Citera
2018-12-12, 20:00
  #3105
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag tog 2 ml hasch olivolja igår och det verkade som att det är min softspot då jag tidigare har hållit mig till att ta max 1,5 ml/tillfälle. En kortare stund så upplevde jag som att jag var på väg mot en panikattack och kände att hjärtat bultade som fan men det gick över.

Hur gjorde du din olja och hur stark är den?
Citera
2018-12-12, 22:59
  #3106
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Hur gjorde du din olja och hur stark är den?


Jag köpte oljan av en känd vendor på FS men som nu istället har återuppstått på DM.
Har ingen aning om hur mycket stark THC deras lemon hash är förutom att den levererar.

Jag har problem med psoriasis och weed är bland det enda som hjälper.
__________________
Senast redigerad av Nochills 2018-12-12 kl. 23:02.
Citera
2018-12-15, 15:06
  #3107
Medlem
Hej och trevlig lördag! Jag har under igår och idag kommit fram till det jag finner optimalt recept för en härlig dag/kväll.

Jag fyller lite mjölk i en kastrull(har testat alla fetthalter), smular ner 0.6g hasch ungefär. När allt hasch är smält (kör lagom värme! Det ska inte bubbla) blir det en aningen brunare färg. Sedan häller jag detta i en termos som sedan får ca 8-10cl dooleys. Avslutningsvis en skopa oboy och fyller resten med mjölk. Min lilla termos rymmer 30-35cl tror jag.

Hoppas ni njuter lika mycket av det här som jag, ser framemot kalla vinterdagar utomhus med denna termos.
Citera
2018-12-17, 17:11
  #3108
Medlem
Illuzionzs avatar
Ni som kört med grejer ni redan vapeat. Hur är känslan jämfört med det ni inte vapeat? Om det är någon vill säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback