• 11 157 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 731 inlägg
2018-12-08, 10:10
Medlem
Mitra Sarabi 19770519-5829 och Patrick Arihamn 850101-2291
Citera
2018-12-08, 12:18
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
De kriminella ockupanterna har lyckas få skyddade personuppgifter från Skatteverket. Både Mitra Sarabi och Patrick Arihamn har lyckats dupera myndigheterna för att dom skall kunna fortsätta sitt kriminella leverne utan att behöva stå till svars. Självklart skall vi se till att överklaga detta beslut då det är felaktigt.

Här följer iaf skärmdumpar hur det ser ut på syna.se

https://imgur.com/a/GVZ3xM7

Vad är grunden till att de ges skyddade personuppgifter? Har de bytt namn också? Namnbyte skulle öppna upp för fortsatt bostadsockupation med nya offer.
Jag förstår inte att man väljer att skaffa ett barn mitt i det där kaoset?
Senast redigerad av Lalande 2018-12-08 kl. 12:21.
Citera
2018-12-08, 12:20
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
(FB) Vem är Topp-VDn som vägrar betala hyra för lägenhet på Östermalm?

Finns det en egen tråd på FB?
Citera
2018-12-10, 16:32
Medlem
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...AcrqNJ3sQPBtg/

Citat:
Efter två veckor utan el gav paret upp. Valentin Ponce fick dock tillkalla polis när han – via grannar som han upplevt som mycket stöttande – fick reda på att paret flyttade ut och tog med sig möbler.

– Mina möbler. Polisen kom men det kunde inte göra något eftersom hyresgästerna påstod att det var deras. Jag tycker att det är jättemärkligt, för mig är det ren stöld. De vägrade dessutom att lämna ifrån sig nycklarna, säger Valentin och fortsätter:

Nu är det officiellt att lägenheten är återlämnad. Dock undrar jag hur mycket möbler VP har eftersom det i någon annan artikel stod att möblerna var magasinerade...
Citera
2018-12-10, 17:55
Medlem
Det skall handla om ett par möbler som var kvar, resten skall ha varit magasinerade..
Citera
2018-12-13, 23:42
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är helt omöjligt. Förr i tiden kan det ha gått till så som du beskriver, men Fortum har sålt all sin nätverksamhet för flera år sedan, så av Fortum kan du inte få någon ström levererad om du inte har avtal med den som äger elnätet där du bor. Bor du någonstans där Fortum har haft nät tidigare så kan de säkert hjälpa dig att teckna avtal med Ellevio, som äger nätet nu. Andra bolag, t.ex Vattenfall, säljer både el och driver nät, men det är två separata tjänster man köper.

Därmed inte sagt att man kan hindra andrahandshyresgäster från att teckna egna elavtal, det vet jag inget om, men har de inget elnätsavtal så får de ingen ström. Det är en sak som är säker.

Jag hyrde ut 2016-2017 och då var det inga problem. Och jag hade Fortum. Jag sade upp mitt elabbonemang och hon tecknade nytt eget abonnemang på 2 röda.
Citera
2018-12-14, 09:29
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Jag hyrde ut 2016-2017 och då var det inga problem. Och jag hade Fortum. Jag sade upp mitt elabbonemang och hon tecknade nytt eget abonnemang på 2 röda.

Nä. Fortum ägde inget elnät så sent som 2016, så du kan inte ha köpt el av dem då utan att ha elnätsavtal med något annat bolag (antagligen Ellevio). Du har nog bara inte förstått vad du hade för avtal.
Citera