Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 10:10
  #433
Avstängd
Rrefs avatar
Mitra Sarabi 19770519-5829 och Patrick Arihamn 850101-2291
Citera
2018-12-08, 12:18
  #434
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
De kriminella ockupanterna har lyckas få skyddade personuppgifter från Skatteverket. Både Mitra Sarabi och Patrick Arihamn har lyckats dupera myndigheterna för att dom skall kunna fortsätta sitt kriminella leverne utan att behöva stå till svars. Självklart skall vi se till att överklaga detta beslut då det är felaktigt.

Här följer iaf skärmdumpar hur det ser ut på syna.se

https://imgur.com/a/GVZ3xM7

Vad är grunden till att de ges skyddade personuppgifter? Har de bytt namn också? Namnbyte skulle öppna upp för fortsatt bostadsockupation med nya offer.
Jag förstår inte att man väljer att skaffa ett barn mitt i det där kaoset?
__________________
Senast redigerad av Lalande 2018-12-08 kl. 12:21.
Citera
2018-12-08, 12:20
  #435
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
(FB) Vem är Topp-VDn som vägrar betala hyra för lägenhet på Östermalm?

Finns det en egen tråd på FB?
Citera
2018-12-10, 16:32
  #436
Medlem
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...AcrqNJ3sQPBtg/

Citat:
Efter två veckor utan el gav paret upp. Valentin Ponce fick dock tillkalla polis när han – via grannar som han upplevt som mycket stöttande – fick reda på att paret flyttade ut och tog med sig möbler.

– Mina möbler. Polisen kom men det kunde inte göra något eftersom hyresgästerna påstod att det var deras. Jag tycker att det är jättemärkligt, för mig är det ren stöld. De vägrade dessutom att lämna ifrån sig nycklarna, säger Valentin och fortsätter:

Nu är det officiellt att lägenheten är återlämnad. Dock undrar jag hur mycket möbler VP har eftersom det i någon annan artikel stod att möblerna var magasinerade...
Citera
2018-12-10, 17:55
  #437
Medlem
Det skall handla om ett par möbler som var kvar, resten skall ha varit magasinerade..
Citera
2018-12-13, 23:42
  #438
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är helt omöjligt. Förr i tiden kan det ha gått till så som du beskriver, men Fortum har sålt all sin nätverksamhet för flera år sedan, så av Fortum kan du inte få någon ström levererad om du inte har avtal med den som äger elnätet där du bor. Bor du någonstans där Fortum har haft nät tidigare så kan de säkert hjälpa dig att teckna avtal med Ellevio, som äger nätet nu. Andra bolag, t.ex Vattenfall, säljer både el och driver nät, men det är två separata tjänster man köper.

Därmed inte sagt att man kan hindra andrahandshyresgäster från att teckna egna elavtal, det vet jag inget om, men har de inget elnätsavtal så får de ingen ström. Det är en sak som är säker.

Jag hyrde ut 2016-2017 och då var det inga problem. Och jag hade Fortum. Jag sade upp mitt elabbonemang och hon tecknade nytt eget abonnemang på 2 röda.
Citera
2018-12-14, 09:29
  #439
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Jag hyrde ut 2016-2017 och då var det inga problem. Och jag hade Fortum. Jag sade upp mitt elabbonemang och hon tecknade nytt eget abonnemang på 2 röda.

Nä. Fortum ägde inget elnät så sent som 2016, så du kan inte ha köpt el av dem då utan att ha elnätsavtal med något annat bolag (antagligen Ellevio). Du har nog bara inte förstått vad du hade för avtal.
Citera
2018-12-18, 22:10
  #440
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nä. Fortum ägde inget elnät så sent som 2016, så du kan inte ha köpt el av dem då utan att ha elnätsavtal med något annat bolag (antagligen Ellevio). Du har nog bara inte förstått vad du hade för avtal.

Det stod Forum på både räkning och kuvert. Och absolut inte Ellevio.
Citera
2019-01-31, 17:18
  #441
Medlem
Hade verkligen det där paret ett nyfött barn?Sjuk historia men kan bara hända i Sverige🙄
Citera
2019-06-19, 22:53
  #442
Medlem
ezeirgs avatar
Hade de skyddad identitet efter att de flydde? Jag klickade på Ratsit-länkarna som skrevs tidigare i tråden och såg att de nu är skrivna hos någon familj på Lidingö som f.ö. har ett georgiskt efternamn.

https://www.ratsit.se/19850101-Patri...JdH3fKZB7iTYhU

https://www.ratsit.se/19770519-Mitra...XE48YEvB3U1I88
Citera
2019-07-12, 18:57
  #443
Medlem
Bra. Vi håller denna tråd levande. Det verkar som att tidsfristen för den skyddade identiteten gått ut, den är ju sällan för övrigt, eller så är det någon som lyckats överklaga den.

Jag mailade själv skatteverket och bad dom ompröva beslutet, men jag fick bara ett undflyende svar. Gjorde också orosanmälan till u väsby kommun när dom bodde i sin strömlösa lgh. Hoppas kommunen tog ungen. Genomruttna bluffare är vad det är.
Citera
2019-07-12, 19:01
  #444
Medlem
Det finns visst en dom från Mars 2019. Tredskodom. Patrick Arihamn infann sig inte ens i rätten för att försvara sig



LADDA NED HELA DOMEN
Datum domslut:
2019-03-12

Domstol:
Attunda

DOMSLUT
1. Patrick Arihamn och Mitra Sarabi ska solidariskt till Valentin Ponce Bonazzi
betala 46 272 kr.
2. Patrick Arihamn och Mitra Sarabi ska solidariskt ersätta Valentin Ponce Bonazzis
rättegångskostnader med 6 238 kr och ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen
från dagen för tingsrättens dom till dess betalning sker.
3. Sekretessbestämmelsen i 22 kap. 1 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400)
ska fortsätta att gälla för Patrick Arihamns och Mitra Sarabis adressuppgifter enligt
partsbilaga till denna dom.

Yrkanden:
Valentin Ponce Bonazzi har yrkat enligt domslutet. Till grund för sin talan har han
anfört i huvudsak följande. Han hyrde ut sin bostadsrättslägenhet på Stallgatan 14 A i
Upplands Väsby till Patrick Arihamn och Mitra Sarabi. Den avtalade hyrestiden var
från den 17 november 2017 till den 30 april 2018. När hyresavtalet löpte ut flyttade
Patrick Arihamn och Mitra Sarabi inte ut från bostaden. Han behövde därför hyra en
annan bostad. Kostnaderna för den bostaden uppgår till 36 000 kr. Han har vidare
behövt magasinera möbler för 6 272 kr. Patrick Arihamn och Mitra Sarabi har också
orsakat honom kostnad för låsbyte om 4 000 kr.
Patrick Arihamn och Mitra Sarabi har bestritt yrkandet.
Patrick Arihamn och Mitra Sarabi har kallats till sammanträde för muntlig förberedelse
och underrättats om att tredskodom kan komma att meddelas vid deras utevaro, men
har uteblivit.
Valentin Ponce Bonazzi har yrkat att tingsrätten ska meddela tredskodom med
anledning av Patrick Arihamns och Mitra Sarabis utevaro.

Domskäl:
Det finns förutsättningar att bifalla Valentin Ponce Bonazzis talan genom tredskodom.
Med denna utgång följer att Patrick Arihamn och Mitra Sarabi ska ersätta Valentin
Ponce Bonazzis rättegångskostnad. Kostnaden är skälig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback