Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 21:47
  #7825
Medlem
Citat:
Tackar! Återkom gärna när du vet svaret


Förstavalen här med! Jäklar vad kul detta ska bli
Citera
2018-12-15, 16:40
  #7826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badhandduk
Då har vi fått det bekräftat att man själv kan boka tid för prövning. Vad tycker ni om det?

Vet inte om jag vill göra det så tidigt som möjligt eller så sent som möjligt faktiskt.
Jag är sjukt nervös redan nu..

Länk:https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...dningen-i-var/

Bra att inte göra det för tidigt kanske? Är det tredje gången gillt nu? Tänk på alla fallgropar men ändra inget det du redan har sagt. Utveckla dig bara. Fick ju bra råd av någon här att man ska visa upp sig vad man kan utan att vara dryg. Lycka till.
Citera
2018-12-15, 20:22
  #7827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaxannex
Bra att inte göra det för tidigt kanske? Är det tredje gången gillt nu? Tänk på alla fallgropar men ändra inget det du redan har sagt. Utveckla dig bara. Fick ju bra råd av någon här att man ska visa upp sig vad man kan utan att vara dryg. Lycka till.

Yes tredje gången jag söker och andra gången som jag gör testerna. Börjar hos psykologen denna gång!

Mitt problem hos psykologen var att jag var för framåt i dialogen och kom hela tiden in på nya ämnen. Jag babblade på och det på grund av att jag var så nervös. Jag ska nog kunna lägga band på mig själv och stoppa nervösiteten åt sidan!

Själv då, hur har det gått för dig?
Citera
2018-12-16, 14:10
  #7828
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texmex211
Jag är högt intresserad eventuellt (beroende på vilket val man får). Om det går göra smidigt byte, vet ej hur det fungerar dock.. återstår ju dock att se antagningsbeskeden till veckan

Mvh

Hur gick det?
Citera
2018-12-16, 15:54
  #7829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Hur gick det?

Jag kom in!
Citera
2018-12-16, 20:22
  #7830
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Förstår att det här är en svår fråga att svara på, men vill ändå höra andras teorier och synpunkter.

Funderar på att söka in till PHS till VT19. Har god fysik, mycket högt HP-resultat, väldigt gott psyke och god verbal förmåga. Är därför inte orolig alls för att jag inte ska klara de fysiska eller psykiska testerna till antagningen.

Dock finns det en sak som ställer till det. För två år sedan hade jag ett kort förhållande med en tjej som jag i efterhand fått reda på har grova psykiska problem (borderline-hållet med psykopat/narcissist-inslag). Allt var frid och fröjd under tiden vi träffades, men efter några månader gjorde jag slut med henne pga flytt och då brakade helvetet lös. Hon kunde inte acceptera att bli dumpad, och gick därför till polisen och gjorde en falsk anmälan om att jag skulle ha misshandlat henne, utnyttjat henne sexuellt med mera.

Det här var såklart väldigt traumatiskt för mig eftersom jag inte var skyldig till de här anklagelserna. Men det räckte med att jag fick komma in på förhör hos polisen en gång och berätta min historia, sen valde åklagaren att lägga ned åtalet. Det fanns givetvis inga bevis för de historier hon hade kommit med.

Kan den här händelsen ligga mig i fatet om jag söker till polis? Trots att åtalet lades ned omgående osv. Finns jag kvar i något register trots att jag aldrig blev dömd (eller friad)?
__________________
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2018-12-16 kl. 20:50.
Citera
2018-12-16, 22:30
  #7831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Förstår att det här är en svår fråga att svara på, men vill ändå höra andras teorier och synpunkter.

Funderar på att söka in till PHS till VT19. Har god fysik, mycket högt HP-resultat, väldigt gott psyke och god verbal förmåga. Är därför inte orolig alls för att jag inte ska klara de fysiska eller psykiska testerna till antagningen.

Dock finns det en sak som ställer till det. För två år sedan hade jag ett kort förhållande med en tjej som jag i efterhand fått reda på har grova psykiska problem (borderline-hållet med psykopat/narcissist-inslag). Allt var frid och fröjd under tiden vi träffades, men efter några månader gjorde jag slut med henne pga flytt och då brakade helvetet lös. Hon kunde inte acceptera att bli dumpad, och gick därför till polisen och gjorde en falsk anmälan om att jag skulle ha misshandlat henne, utnyttjat henne sexuellt med mera.

Det här var såklart väldigt traumatiskt för mig eftersom jag inte var skyldig till de här anklagelserna. Men det räckte med att jag fick komma in på förhör hos polisen en gång och berätta min historia, sen valde åklagaren att lägga ned åtalet. Det fanns givetvis inga bevis för de historier hon hade kommit med.

Kan den här händelsen ligga mig i fatet om jag söker till polis? Trots att åtalet lades ned omgående osv. Finns jag kvar i något register trots att jag aldrig blev dömd (eller friad)?

Du kommer inte finns i belastningsregistret men i misstanke registret när de gör säkerhetsprövning.
Bästs du kan göra är att nämna hos psykologen och polisen. Berätta också vad du har lärt dig av det och så kommer det gå bra👍
Citera
2018-12-16, 23:50
  #7832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Förstår att det här är en svår fråga att svara på, men vill ändå höra andras teorier och synpunkter.

Funderar på att söka in till PHS till VT19. Har god fysik, mycket högt HP-resultat, väldigt gott psyke och god verbal förmåga. Är därför inte orolig alls för att jag inte ska klara de fysiska eller psykiska testerna till antagningen.

Dock finns det en sak som ställer till det. För två år sedan hade jag ett kort förhållande med en tjej som jag i efterhand fått reda på har grova psykiska problem (borderline-hållet med psykopat/narcissist-inslag). Allt var frid och fröjd under tiden vi träffades, men efter några månader gjorde jag slut med henne pga flytt och då brakade helvetet lös. Hon kunde inte acceptera att bli dumpad, och gick därför till polisen och gjorde en falsk anmälan om att jag skulle ha misshandlat henne, utnyttjat henne sexuellt med mera.

Det här var såklart väldigt traumatiskt för mig eftersom jag inte var skyldig till de här anklagelserna. Men det räckte med att jag fick komma in på förhör hos polisen en gång och berätta min historia, sen valde åklagaren att lägga ned åtalet. Det fanns givetvis inga bevis för de historier hon hade kommit med.

Kan den här händelsen ligga mig i fatet om jag söker till polis? Trots att åtalet lades ned omgående osv. Finns jag kvar i något register trots att jag aldrig blev dömd (eller friad)?

Du kommer varken finnas med i belastnings eller misstankeregistret. Men om man skulle söka upp all historik om dig så kan det komma att uppdagas. Viktigast är att du berättar hela historien lugnt och sansat samt även omständigheterna. Om det finns något i hela situationen du gjorde dåligt så bör du ta upp det och diskutera det med psykologen.
Citera
2018-12-17, 00:35
  #7833
Medlem
Hej! Min lillebror som är 16 år, åkte fast för snatteri där han tog lite godis och chocklad.

Kommer detta vara ett hinder för mig från att få en plats? Jag kommer vara ärlig om det, men påverkas mina chanser tror ni?
Citera
2018-12-17, 01:56
  #7834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor-
Hej! Min lillebror som är 16 år, åkte fast för snatteri där han tog lite godis och chocklad.

Kommer detta vara ett hinder för mig från att få en plats? Jag kommer vara ärlig om det, men påverkas mina chanser tror ni?
Din lillebror snodde godis. Varför skulle det påverka dina chanser?

Jag skulle absolut berätta om det. Under säk-intervjun så kommer du få frågan om du eller någon i din närhet har varit misstänkt för något brott. Då berättar du det. Du kommer kanske få en axelryckning tillbaka, men då har du åtminstone sagt det!
Citera
2018-12-17, 04:20
  #7835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksoup
Din lillebror snodde godis. Varför skulle det påverka dina chanser?

Jag skulle absolut berätta om det. Under säk-intervjun så kommer du få frågan om du eller någon i din närhet har varit misstänkt för något brott. Då berättar du det. Du kommer kanske få en axelryckning tillbaka, men då har du åtminstone sagt det!
Ska jag berätta för psykologen då, eller bara på säkerhetsprövningen?
Citera
2018-12-17, 10:30
  #7836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor-
Ska jag berätta för psykologen då, eller bara på säkerhetsprövningen?
Får du frågan under psykologen så beätttar du det där också. Jag fick frågan av psykologen om någon i min närhet har begått brott och hur jag ställde mig till det osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback