• 11 290 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 724 inlägg
2018-09-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Hejsan.

Har testat Psilocybe Cubensis några gånger och tyckt att den fungerat fint. Men har nu möjlighet att köpa Cambodian Gold och undrar om skillnaden i effekt, om det nu är någon ö.h.t.?
"Cambodian Gold" är en cubensis. Det är en korsning mellan varieteterna "Cambodian" och "Golden Teacher".
Citera
2018-12-05, 23:58
Medlem
Ska prova cubensis vid namn white rabbit, någon som provat? Skall vara rätt starka tydligen! Blir debut på svamp!
Citera
2018-12-06, 17:52
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag syftar på Terence Mckenna som med bestämdhet hävdar att svamp har varit den enskilt viktigaste substans som bidragit till människans evolution. Neandertalarna och cromagnon-urfolken kunde troligtvis bara säga "UUHH... Uhhh... doohh..." för att kommunicera med varandra och det leder ju till begränsningar.
Hur kunde de olika indianstammarna i Nordamerika effektivt utveckla sina språk och samhällsstrukturer om de inte hade lika, potenta svampar?! Det är ingen som vet förståss, lika lite som varför vissa människor blir överintelligenta och lär sig flera språk medan andra lite korkade håller sig till max två språk.

om problemet är att de inte har lika potenta svampar så är det väl bara käka större mängder... sen är det inte så att den där svampen skulle vara så sjukt mycket mer magisk att den lär ut språk och kommunikation och ingen annan svamp skulle göra det.
Citera
2018-12-06, 19:33
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mäki
om problemet är att de inte har lika potenta svampar så är det väl bara käka större mängder... sen är det inte så att den där svampen skulle vara så sjukt mycket mer magisk att den lär ut språk och kommunikation och ingen annan svamp skulle göra det.

Har du käkat mycket toppslätsskivling i dina dar? Isåfall, hur har det gynnat din personliga utveckling?
Citera
2018-12-06, 19:34
Medlem
trueforgoods avatar
Hur kan det komma sig att jag får stark tripp på bara 30 toppisar? Senaste fick jag så mycket visuals att jag knappt kunde läsa text ens. Detta ska vara en relativt låg dos... Inte för att jag klagar
Citera
2018-12-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hur kan det komma sig att jag får stark tripp på bara 30 toppisar? Senaste fick jag så mycket visuals att jag knappt kunde läsa text ens. Detta ska vara en relativt låg dos... Inte för att jag klagar
Eftersom den naturliga toleransen varierar mellan olika individer. I mitt fall är det åt andra hållet; jag måste ta betydligt mer än genomsnittet för att det ska kicka in. Dessutom varierar styrkan mellan olika individuella svampar.
Citera
2018-12-07, 13:52
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Eftersom den naturliga toleransen varierar mellan olika individer. I mitt fall är det åt andra hållet; jag måste ta betydligt mer än genomsnittet för att det ska kicka in. Dessutom varierar styrkan mellan olika individuella svampar.

Okej, med den naturliga toleransen menar du att det helt enkelt skiljer sig mellan olika individer? Tog för övrigt 30 små toppisar, men storleken kanske inte spelar roll vad gäller potensen?
Citera
2018-12-13, 02:17
Medlem
NioLivs avatar
Hade vart tacksam om nån kunde pm:a mig en grön shop som säljer growkit.
Helst inte från Holland då tullen har allt för bra koll på dem.

Mvh
Citera
2018-12-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Hade vart tacksam om nån kunde pm:a mig en grön shop som säljer growkit.
Helst inte från Holland då tullen har allt för bra koll på dem.

Mvh

Söker oxå, så pma gärna mig oxå
Citera