Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 12:04
  #613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Nu verkar Leonard ha tagit bort sin Facebooksida...
Sitter inte de två häktade? Tjejen hans som gjort det? Och varför??

Ingen som hittat något nytt på de två?

Båda personernas sidor är avstängda (de som länkades här: https://www.flashback.org/sp66029577 ), vilket är intressant.

Noterar också att cyklisten/bunkerbokförfattarens FB-sida INTE är stängd. D.v.s. den som jag gissar att Wilderäng m.fl. refererat till.

Börjar bli lite intressant detta.
Citera
2018-12-13, 12:13
  #614
Medlem
PeteHungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Båda personernas sidor är avstängda (de som länkades här: https://www.flashback.org/sp66029577 ), vilket är intressant.

Noterar också att cyklisten/bunkerbokförfattarens FB-sida INTE är stängd. D.v.s. den som jag gissar att Wilderäng m.fl. refererat till.

Börjar bli lite intressant detta.

Ja verkligen.
www.facebook.com/helderopdebeeck finns kvar dock. Han var väl rätt Helder?

Vem har fått instruktionerna att stänga Max profil? Och hur?
Har de inte restriktioner när de är häktade?
Citera
2018-12-13, 12:18
  #615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Ja verkligen.
www.facebook.com/helderopdebeeck finns kvar dock. Han var väl rätt Helder?

Vem har fått instruktionerna att stänga Max profil? Och hur?
Har de inte restriktioner när de är häktade?

Det behöver inte vara svårare än att den häktade och någon kompis/släkting/betrodd person har, i förväg, kommit överens om något i stil med "Om jag inte hör av mig inom X timmar/dagar så stänger du ner mitt Facebook-konto, här är inloggningsuppgifterna du behöver."
Citera
2018-12-13, 12:20
  #616
Medlem
PeteHungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det behöver inte vara svårare än att den häktade och någon kompis/släkting/betrodd person har, i förväg, kommit överens om något i stil med "Om jag inte hör av mig inom X timmar/dagar så stänger du ner mitt Facebook-konto, här är inloggningsuppgifterna du behöver."

Precis.
Men vad har de då att dölja? Det känns som att det ligger mer än bara UE bakom det hela nu i alla fall. Intressant!
Citera
2018-12-13, 13:11
  #617
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Precis.
Men vad har de då att dölja? Det känns som att det ligger mer än bara UE bakom det hela nu i alla fall. Intressant!

De tycker väl inte det är så roligt om de fått en massa elaka kommentarer på sina sidor.

Vad Polisen hittade i deras packning spelar roll inför åtalet. Ju mer utrustning, desto mer bevis för att det var planerat.

Från Försvarsmaktens sida gör man alltid en Menbedömning vid såna här händelser.
Dvs vilken information de kan ha kommit över under sitt intrång och vilken skada det kan ställa till när de sprider informationen.
Gäller både fortifikatorisk information samt objekt som de kan ha studerat.
Som exempel farkoster som ligger i docka för översyn/installation av nya system.
Finns mycket info att få ut om man kan studera på nära håll.
Citera
2018-12-13, 14:03
  #618
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Japp, vi får bara hoppas att åklagaren använder sig av den nya lagen och inte något löjligt fuffens. Dessutom har de snart suttit häktade 2/3 av 14 dagar så minimistraffet har de snart avtjänat redan.

I sådana här lägen håller man från Säpo håll att kontrollera med deras hemlands säkerthetstjänst för att utreda med hjälp av personhistorik om det mest troligt
är UE eller nått annat
Citera
2018-12-13, 19:25
  #619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det behöver inte vara svårare än att den häktade och någon kompis/släkting/betrodd person har, i förväg, kommit överens om något i stil med "Om jag inte hör av mig inom X timmar/dagar så stänger du ner mitt Facebook-konto, här är inloggningsuppgifterna du behöver."

Funktionen finns på facebook tex för tex släktingar till avlidna, går att använda. även advokat kan få lösenord, tror inte det är olagligt då han agerar "i sin klients intresse"
Citera
2018-12-13, 19:28
  #620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
En regnbågsklädd, hbtq.certifierad "chef" inom organisationen vill kanske - via ombud - återaktivera Musköanläggningen som en liten Maskirovka? I detta fall som ett skenmål - att lura den lede röde att spilla fokus på?
Tjattret om dessa UE.are är hursomhelst märkligt - alla de "UE.are" som de senaste fem åren haffats inom "zon B" - dom pratas det f.ö. inte alls om..

"zon B" ?
Citera
2018-12-16, 01:38
  #621
Medlem
rex144s avatar
Jag tvivlar att det rör sig om ryska agenter, troligen äventyrare eller tjuvar. Kan ryssarna bomba infarten till tunnlarna och på det sättet stänga ubåtar inne?
Citera
2018-12-16, 01:49
  #622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tvivlar att det rör sig om ryska agenter, troligen äventyrare eller tjuvar. Kan ryssarna bomba infarten till tunnlarna och på det sättet stänga ubåtar inne?
Självklart. Det framgår av romanen Höstsol, i vilken ett knippe robotar skickas just mot nämnda bas.

---

Vad det gäller varningsskott - vet vi om det först varnades för varningsskott, och i så fall om det var en menscertifierad interjektion, för att inte säga ejakulation?
Citera
2018-12-16, 13:26
  #623
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tvivlar att det rör sig om ryska agenter, troligen äventyrare eller tjuvar. Kan ryssarna bomba infarten till tunnlarna och på det sättet stänga ubåtar inne?

Om vi pratar överraskande anfall så att inget Luftvärn finns på Muskö och inget Jaktflyg i luften.
Men det ska ju till en hel del sprängämne för att skada bergväggen.
Citera
2018-12-16, 17:09
  #624
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-an
"zon B" ?

Zonen Bergslagen ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback