Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-12-12, 16:49
  #97
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Inte direkt, men svar i stil med detta ger en rätt bra bild av en osäker person som försöker hävda sig och få andra att anpassa sig till den osäkerheten. Och självklart sker det på ett internetforum, där man från hemmets säkerhet kan häva ur sig vad som helst och låtsas att man gör framsteg eller vet bättre, eftersom man inte behöver konfrontera varken motståndaren eller sig själv.



Det här är typexemplet på vad jag just beskrev. När du får slut på argument låtsas du att du förklarat saker du inte har, och försöker intala dig att motsatta åsikter är något att skratta åt. Förutsägbart och stereotypt.

Det är dig folk skrattar åt.



Med andra ord hoppas du att det till slut ska dyka upp nån som åtminstone någorlunda håller med dig, så du kan låtsas att dina befängda idéer har en plats i det större samtalet. Alternativt fler motståndare som du kan inbilla dig att du kan trolla och skratta åt.

Ja du, ha så kul med dina vanföreställningar, snöflinga lilla.

Din användning av härskartekniken "det är dig folk skrattar åt" och "du är en osäker person" fungerar inte riktigt på mig tyvärr. Jag skiter i vad folk tycker om mig.
En osäker person behöver ha bekräftelse, så det vore ju rimligtvis smartare då att starta en tråd med ett mindre kontroversiellt ämne.
Det är kul att min ämne engagerar dig, eller om du bara vill ha någon att kasta ur dig skit på, jag kan inte avgöra vilket. Något är det ju eftersom du skriver så mycket i tråden.
Jag har ÅTERIGEN noterat din ståndpunkt. Du får tycka vad du vill precis som jag får det.
Citera
2018-12-13, 00:21
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag skiter i vad folk tycker om mig.

Om det vore sant skulle du ju inte starta en tråd där du problematiserar hur folk ser på oskulder och slampor.

Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
En osäker person behöver ha bekräftelse, så det vore ju rimligtvis smartare då att starta en tråd med ett mindre kontroversiellt ämne.

Se ovan. Plus att du uppenbart söker medhåll och sätt att försöka sätta dig över andra.

Om du inte brydde dig om bekräftelse skulle du skita i hur folk ser på oskulder och slampor. Och du skulle inte se det som någon begränsning av individens rätt till sin egen sexualitet.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback