Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 21:41
  #16369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Ja alltså det är en opioid så.. Folk vill inte säga det pga tabu men ni jävla moralister kan dra till kyrkan. Testade heroin för några veckor sen och jag behövde typ en hel boll för att nodda lite, och då tar jag "bara" runt 5-6 gram kratom per dag.


När brukar tolleransen gå ned? Brukat som ni i ca 1 månad.
Citera
2018-12-12, 22:09
  #16370
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Vad svamlar du om? Är att nodda ett farmakologiskt kriterium för att ett ämne ska klassas som en opioid/opiat?

Nej?

Blev bara lite förbryllad då du nämnde heroin och kratom i samma mening.
Upplever det personligen inte speciellt potent.

Har iofs inte testat heroin så du har förmodligen rätt. Var inte menat som ett påhopp.


Mvh.
Citera
2018-12-12, 23:47
  #16371
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Ja alltså det är en opioid så.. Folk vill inte säga det pga tabu men ni jävla moralister kan dra till kyrkan. Testade heroin för några veckor sen och jag behövde typ en hel boll för att nodda lite, och då tar jag "bara" runt 5-6 gram kratom per dag.

Då var det riktigt dåligt horse du tog eller blivit blåst.

Uppenbarligen vet du inte vad du bubblar om då du inte ens vet vad nodda är. Ni hyllar kratom som värsta knarket skäms på er ni e fan pinsamma.

Spekulerar om opiater/opioider men ingen av er kan ett skit och har säkerligen inte provat annat och pratar som ni vet efter saker ni läst på Flashback. Drick erat te och håll er till det.
Citera
2018-12-13, 08:19
  #16372
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Då var det riktigt dåligt horse du tog eller blivit blåst.

Uppenbarligen vet du inte vad du bubblar om då du inte ens vet vad nodda är. Ni hyllar kratom som värsta knarket skäms på er ni e fan pinsamma.

Spekulerar om opiater/opioider men ingen av er kan ett skit och har säkerligen inte provat annat och pratar som ni vet efter saker ni läst på Flashback. Drick erat te och håll er till det.

Haha herregud, du är ett prima exempel på den aggressiva kränkta avart som bara återfinns på Flashback och YouTube kommentarer.

Min poäng är att kratom har påtaglig korstolerans mellan andra opioider/opiater. Är det här fel menar du? Hur kommer det sig att f.d. heroinister hyllar kratom på reddit och menar att det är ett effektivt sätt att sluta med horset?
Citera
2018-12-13, 08:22
  #16373
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
När brukar tolleransen gå ned? Brukat som ni i ca 1 månad.

En dag gör skillnad, 7 dagar gör stor skillnad. Kutym är att pausa i en vecka här och där. Men lid inte i onödan utan trappa ner om du känner av abstinens.
Citera
2018-12-13, 09:04
  #16374
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Haha herregud, du är ett prima exempel på den aggressiva kränkta avart som bara återfinns på Flashback och YouTube kommentarer.

Min poäng är att kratom har påtaglig korstolerans mellan andra opioider/opiater. Är det här fel menar du? Hur kommer det sig att f.d. heroinister hyllar kratom på reddit och menar att det är ett effektivt sätt att sluta med horset?

Är inte kränkt men tycker det är fel då kratom inte ens kommer i närheten av någon opiat/opiod.

Nu ingår ju inte du eller nån av inläggen den kategorin o ni skriver saker på belägg genom saker som ni läst på internet som ni vet vad ni pratar om.

Det är skillnad. Tror oxå det underlättar för att sluta med opiater hört att det ska hjälpa. Det är dock stoooor skillnad.

Edit: ja någon viss korstolerans är det nog men inte tillräckligt för att det ska kräva en hel boll för att nodda utan opiat tolerans. 😂

Tog sub innan jag rökte heroin nyligen och nodda så jag somna. Kanske rökte en tredjedels boll. Då innehåller sub naloxone dessutom..
__________________
Senast redigerad av ruttenfimp 2018-12-13 kl. 09:10.
Citera
2018-12-13, 12:20
  #16375
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Haha herregud, du är ett prima exempel på den aggressiva kränkta avart som bara återfinns på Flashback och YouTube kommentarer.

Min poäng är att kratom har påtaglig korstolerans mellan andra opioider/opiater. Är det här fel menar du? Hur kommer det sig att f.d. heroinister hyllar kratom på reddit och menar att det är ett effektivt sätt att sluta med horset?

Du som blossar upp och blir kränkt.
Ingen har sagt att det är fel, iaf jag reagerar bara då du verkade behöva injicera en näve heroin för att bli påverkad pga kratomet.

Jag har testat det mesta inom opiat/opioid-väg och kratom kommer absolut på sista plats av allt jag stoppat i mig.

Summa summarum, du behöver nog byta kran.
Citera
2018-12-13, 12:53
  #16376
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Du som blossar upp och blir kränkt.
Ingen har sagt att det är fel, iaf jag reagerar bara då du verkade behöva injicera en näve heroin för att bli påverkad pga kratomet.

Jag har testat det mesta inom opiat/opioid-väg och kratom kommer absolut på sista plats av allt jag stoppat i mig.

Summa summarum, du behöver nog byta kran.

Jo jag blossar upp för det blir svårt att föra en vettig dialog om ni förutsätter att jag ljuger. Heroinet jag tog kanske inte var av bästa kvalitet nej, jag har dock brukat heroin sporadiskt i flera år, mycket längre än vad jag tagit kratom (jag har aldrig injicerat) och jag hade inte rört tunga opiater på flera veckor när jag snortade heroinet. Än en gång, min poäng är att folk underskattar kratoms potens som mu-agonist och korstoleransen mellan kratom och andra opioider/opiater är extremt påtaglig, då kratom är en opioid. Tack och hej, önskar er en fin helg.
Citera
2018-12-13, 16:48
  #16377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Du har fel, du blandar ihop opioider och opiater. Du har rätt i att det inte är en strikt opioid då det inte enbart binder till mu receptorn. Mitragynin har även andra möjligtvis okända receptorförbindelser
Vad menar du? Opioider finns i tre strikta kategorier: opiater (opiumalkaloider), semisyntetiska och helsyntetiska opioider.

Kratom (mitragynin) passar inte in i något av dessa då det är en naturligt förekommande alkaloid och inte en opiat.
Citera
2018-12-13, 19:04
  #16378
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Vad menar du? Opioider finns i tre strikta kategorier: opiater (opiumalkaloider), semisyntetiska och helsyntetiska opioider.

Kratom (mitragynin) passar inte in i något av dessa då det är en naturligt förekommande alkaloid och inte en opiat.

Okej men det här gränsar ju nästan till semantik. Det spelar ju ingen roll om man kallar det bu eller bä om både mitragynin och 7-hydroxymitragynine är opioid-receptor agonister.
Citera
2018-12-13, 19:17
  #16379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
En dag gör skillnad, 7 dagar gör stor skillnad. Kutym är att pausa i en vecka här och där. Men lid inte i onödan utan trappa ner om du känner av abstinens.

Inte kännt av någon absitens öht. Inne på dag 2 nu. Kanske kommer senare, men slipper oftast at på kratom. Har även 5 olika strains som jag varierar mellan.

Provar tapentadol igen nu, samma mängd, kanske får jag bättre effekt. Tack!
__________________
Senast redigerad av suzol 2018-12-13 kl. 19:34.
Citera
2018-12-13, 23:26
  #16380
Avstängd
Är det någon fler som fått torra, röda utslag på händerna av tvål från en inrikesshop som inte är ss.
Vilda vita djungelvarianten är den enda som inhandlats och fick
en extremt torr höger hand men inte någon som helst föränding på vänstra.
Jag har ingen som helst historik av att bli torr ens vid väderomslag.
Jag tänkte först det var det då det precis slagit om till vinter men icke, för jag
testade ju givetvis att klippa helt, och handen återgick i princip över
en natt till det normala. Testade att dela upp 13 gram fördelat på 48 timmar
och den torra höger handen var ett faktum.

Aldrig upplevt detta tidigare så är lite konfunderad över vad det kan bero på
och som sagt, först och främst höra om någon erfarat samma sak som jag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback