• 10 896 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 784 inlägg
  • 4
  • 5
2018-12-08, 18:01
Medlem
jag hade kollat runt efter avgasdelar

tex.

ebat.co.uk ebay.de etc.

men även

bildelaronline24.se
mister-auto.se
autopartsmaket.eu

mfl.
Citera
2018-12-08, 21:00
Medlem
PeterNosters avatar
Nu ser man ju inget av avbrottet men att det sitter ett flexrör där är till för att motorn rör sig när man accelererar. Gör man en steloperation....inte bra.
Citera
2018-12-09, 08:08
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
Är detta ett skämt eller kan det funka?
Kör med lite avgas-pasta under och kleta på över också, så håller det troligtvis ett par år..👍
Citera
2018-12-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Kör med lite avgas-pasta under och kleta på över också, så håller det troligtvis ett par år..👍

http://www.bilddump.se/bilder/201812...33.110.162.jpg

Sådär har fått på ett flexrör nu och det väl bra med från den bakre klämmen läcker det fortfarande ut pyttelite avgaser ibland, och då har jag klämt klämman så hårt det går och en jävla massa pasta, är det okej att det läcker sådär lite tro? Tänker mest för att inte dö alltså
Citera
2018-12-12, 00:37
Medlem
Citat:

Sådär har fått på ett flexrör nu och det väl bra med från den bakre klämmen läcker det fortfarande ut pyttelite avgaser ibland, och då har jag klämt klämman så hårt det går och en jävla massa pasta, är det okej att det läcker sådär lite tro? Tänker mest för att inte dö alltså

Du lär svårligen dö av avgaser från en bil nyare än från 80talet ungefär, då de har katalysator, jag om du envisas att sitta mitt i avgasblåset i timmar då....

Lite pytteläckge kan dock riskera att ge problem med Bilprovningens mätning av avgasvärden, då det pulserande läckaget även kan suga in syre den vägen som kan göra att fel nåt avgasvärde kan riskera att falla utanför godkänt område.

Kan vara klurigt att få flexdelar med universalklämmor helt täta, och hålla sig täta. Hade varit bättre med svetsad flexdel.
Citera
2018-12-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du lär svårligen dö av avgaser från en bil nyare än från 80talet ungefär, då de har katalysator, jag om du envisas att sitta mitt i avgasblåset i timmar då....

Lite pytteläckge kan dock riskera att ge problem med Bilprovningens mätning av avgasvärden, då det pulserande läckaget även kan suga in syre den vägen som kan göra att fel nåt avgasvärde kan riskera att falla utanför godkänt område.

Kan vara klurigt att få flexdelar med universalklämmor helt täta, och hålla sig täta. Hade varit bättre med svetsad flexdel.

Men flexdelen sitter väl framför katalysatorn?
Ja det kan bli ett problem på besiktningen men dit är det 1 år kvar till iallafall, Jo så är det väl kör nog på med det här
Citera
2018-12-12, 11:26
Medlem
orvarens avatar
Citat:

Dö,lär du inte göra! Har kört med endast främre röret kvar på min -88 ett antal mil (resten lossnade under körning) ..
Av bilden att döma,så kommer du åt hyffsat (jämfört med att hissa bilen på en grusgång och ligga som en sill under) kleta på en hel burk (biltema hade kleten på burk sist jag handlade) och var säker på att det härdat innan du startar,det går att bränna på med blåslampa,om man har bråttom.. För besiktningen bryr sig inte om det är fult och ingen annan lär ju se det där ändå..🙂
Citera
2018-12-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Dö,lär du inte göra! Har kört med endast främre röret kvar på min -88 ett antal mil (resten lossnade under körning) ..
Av bilden att döma,så kommer du åt hyffsat (jämfört med att hissa bilen på en grusgång och ligga som en sill under) kleta på en hel burk (biltema hade kleten på burk sist jag handlade) och var säker på att det härdat innan du startar,det går att bränna på med blåslampa,om man har bråttom.. För besiktningen bryr sig inte om det är fult och ingen annan lär ju se det där ändå..🙂
Jag satte på såndär mobteringspasta den härader genom att man körde bilen varm, menar du att jag ska sätta på såndär lagningspasta eller gungum istället?
Citera
2018-12-12, 15:19
Medlem
Är det slitsar uppsågade ? om inte så får man dra stenhårt och ändå inte få tätt
Citera
2018-12-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpillolja
Är det slitsar uppsågade ? om inte så får man dra stenhårt och ändå inte få tätt

Det var som en ränna där den förra klämman hade suttit så ja det är nog där det kommer ut lite nu när jag tänker efter
Citera
2018-12-12, 20:04
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Jag satte på såndär mobteringspasta den härader genom att man körde bilen varm, menar du att jag ska sätta på såndär lagningspasta eller gungum istället?
Det heter ju inte "klet",men det är kletigt och lite fibrer i den de har på Biltema, kostar typ 30-40 spänn för en liten burk,typ 2dl.
Ja,det är samma princip,när det blir varmt härdar den,men är den helt mjuk,så kan den blåsas bort av avgaserna, därav mitt tips att antingen låta den stelna några timmar inomhus, eller dra på med blåslampa, så härdar den snabbt,kanske inte det bästa,men det brukar funka..🙂
Citera
  • 4
  • 5