Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 03:20
  #16357
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
SS har helt okej grejer, tro mig. Skulle säga att White Maeng Da och Red Maeng Da/Bali är safe bets då de flesta verkar gilla dom inkl mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
SS Red Maegn Da är den bästa enligt mig.
Kan köra på samma dos och få samma effekt under en lååång tid

Tar en halvfull tesked på morgonen/lunch och kväll.
Min livsgnista ökar och min IBS blir under kontroll.

Ska dock trappa ner det till jul och testa vara utan.


MVH,


Tack till er båda, kör ett test på maeng da då ni båda föreslår den, så tar jag kanske Bali senare Blir iof min första order därifrån så jag hoppas på en positiv upplevelse då!

Tack mina vänner, trevlig helg på er 👍
Citera
2018-12-08, 15:35
  #16358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Väntar på lite vita och röda från KS. Är det normalt med förseningar lite längre än vanligt? Om det blir beslagtaget, hur lång tid tar det för brevet från postnord att dyka upp?

beställde mitt på en trosdag och fick torsdagen efter, det är posten som är så förbannat slöa tyvärr för mitt blev postat samma dag som jag beställde, posten är alltid slöa som fan om det inte är så att man skickar med rekommenderat osv.....

Hur som kvalitén är dank faktiskt, riktigt bra.
Citera
2018-12-08, 15:39
  #16359
Medlem
vispade upp en riktig rackare måste jag säga, en rågad tesked grön maeng da(SS), en rågad tesked röd maeng da(SS) och en rågad röd borneo(KS) och en rågad vit arwana (KS), fyfan säger jag bara inga svaga effekter här inte, känns likställd med att va redigt sänkt på en tyngre opiat(oid)
Citera
2018-12-08, 17:38
  #16360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
beställde mitt på en trosdag och fick torsdagen efter, det är posten som är så förbannat slöa tyvärr för mitt blev postat samma dag som jag beställde, posten är alltid slöa som fan om det inte är så att man skickar med rekommenderat osv.....

Hur som kvalitén är dank faktiskt, riktigt bra.

Jo posten är otroligt slösa på sistone, ett paket från annan shop blev också försenat för inte så längesen, men kom tillslut. Vet att kvalitén är bra, just därför jag vill att det kommer snart.
__________________
Senast redigerad av heyhey1 2018-12-08 kl. 18:05.
Citera
2018-12-10, 23:10
  #16361
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
vispade upp en riktig rackare måste jag säga, en rågad tesked grön maeng da(SS), en rågad tesked röd maeng da(SS) och en rågad röd borneo(KS) och en rågad vit arwana (KS), fyfan säger jag bara inga svaga effekter här inte, känns likställd med att va redigt sänkt på en tyngre opiat(oid)

Visst är det jämförbart!?
Citera
2018-12-11, 12:56
  #16362
Medlem
boredomss avatar
Ni är ju för fan sadister som blandar ut i te och gud vet vad. Ta bara en tesked, en klunk vatten i munnen sen lägger ni kratomet på vattnet som nu ligger i munnen sen sköljer ni ner det med mer vatten, rör INTE runt det i munnen! Kratoms hydrofobiska egenskaper gör så att det blir jävligt svårt att blanda ut det i dryck, men denna "wash'n'toss" metod funkar utmärkt då kratomet vilar på vattenytan, se bara till att verkligen öppna strupen när ni sväljer. Läser man på t.ex. reddit så gör den stora majoriteten av brukarna på det här sättet. Ta inte mer än en rågad tesked per sväljning.
Det krävs lite övning men bemästrar man det här intagningssättet så går det på nolltid, det kickar hårt och snabbt och man känner noll smak av den där leriga jävla sörjan.

Jag har gått på kratom ganska länge, mår kefft när jag inte tar det men det är verkligen inte så farligt FÖRUTOM dessa bedrövliga jävla kallsvettningar. Vaknar varje natt kall som fan av att jag och lakanen är dyngsura. Känner någon igen detta? Det är helt ohållbart..
Citera
2018-12-11, 23:40
  #16363
Medlem
Finner många denna korstollerant mot andra opiater? Druckit duktigt de senaste veckorna. När jag skulle ta tapentadol så fick jag inte alls ut det rus jag brukar känna.
Citera
2018-12-12, 16:39
  #16364
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Finner många denna korstollerant mot andra opiater? Druckit duktigt de senaste veckorna. När jag skulle ta tapentadol så fick jag inte alls ut det rus jag brukar känna.

Ja alltså det är en opioid så.. Folk vill inte säga det pga tabu men ni jävla moralister kan dra till kyrkan. Testade heroin för några veckor sen och jag behövde typ en hel boll för att nodda lite, och då tar jag "bara" runt 5-6 gram kratom per dag.
Citera
2018-12-12, 19:38
  #16365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Ja alltså det är en opioid så.. Folk vill inte säga det pga tabu men ni jävla moralister kan dra till kyrkan. Testade heroin för några veckor sen och jag behövde typ en hel boll för att nodda lite, och då tar jag "bara" runt 5-6 gram kratom per dag.
Anledningen till att folk inte vill kalla det en opioid är för att det tekniskt sett inte är det. För att vara det måste den innehålla opiumalkaloider vilket den inte gör. Den innehåller andra alkaloider som verkar på ett liknande sätt så du har helt rätt i att det påverkar toleransen mot opiater och andra opioider.
Citera
2018-12-12, 20:09
  #16366
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Ja alltså det är en opioid så.. Folk vill inte säga det pga tabu men ni jävla moralister kan dra till kyrkan. Testade heroin för några veckor sen och jag behövde typ en hel boll för att nodda lite, och då tar jag "bara" runt 5-6 gram kratom per dag.

Aldrig uppnått något sånt på kratom.
Herregud vad fan har du tagit för något?

Visst känner man att det är ett rus,
Inget jag noddar av direkt.
Citera
2018-12-12, 20:39
  #16367
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Anledningen till att folk inte vill kalla det en opioid är för att det tekniskt sett inte är det. För att vara det måste den innehålla opiumalkaloider vilket den inte gör. Den innehåller andra alkaloider som verkar på ett liknande sätt så du har helt rätt i att det påverkar toleransen mot opiater och andra opioider.

Du har fel, du blandar ihop opioider och opiater. Du har rätt i att det inte är en strikt opioid då det inte enbart binder till mu receptorn. Mitragynin har även andra möjligtvis okända receptorförbindelser
Citera
2018-12-12, 20:40
  #16368
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Aldrig uppnått något sånt på kratom.
Herregud vad fan har du tagit för något?

Visst känner man att det är ett rus,
Inget jag noddar av direkt.

Vad svamlar du om? Är att nodda ett farmakologiskt kriterium för att ett ämne ska klassas som en opioid/opiat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback