Citat:
Ursprungligen postat av
Robert_Goatse
Hon verkar ha en rad diagnoser, tyckte jag hörde på tv igår.
Kan väl inte handla om små ångestattacker.
Sedan ser det ut som att hon skär sig en del.
Ja, man blir sitter ju inte på LPT om man har lite ångestattacker.
Här är hennes bloggish.
http://www.elinsvenneke.se/
Här är ett udrag från hennes blogg om vad de anser hon lider av.
Citat:
Hennes huvudproblematik är en högfungerande autism, ett allvarligt självskadebeteende, självmordsförsök och suicidtankar samt posttraumatisk stressyndrom. Elin har vårdats kraftigt med mediciner och slutenvård de senaste tio åren med livshotande anorexi och hennes självskadebeteende yttrar sig i allt från att skära sig, svälja glasbitar, slå sig själv och dunka huvudet i väggar för att nämna några. Bältesläggning och tvångsåtgärder sker varje dag och hon vårdas med extravak dygnet runt.
Här citerar hon från bloggen vilka mediciner hon stått på
Citat:
Försöker komma fram till en fungerande behandling men det finns egentligen ingen psykofarmaka som behandlar autism och anorexi. Jag är insatt på Haldol igen men vi vet alla att jag blir sjuk av neuroleptika då jag fick malignt neuroleptika syndrom i vintras. Då var medicinlistan lång och en cocktail med allt från 30 mg Olanzapin, 80 mg Stesolid, Abilify, Risperdon, Voxra, Litium, Propavan, Nitrazepam och Cisordinol acutard injektion var tredje dag
Jag vet faktiskt inte hur man ska göra för att hjälpa henne, kan tycka att jag har det hopplöst med vården men den här stackarn har ju nästan spenderat halva livet på psyk..