Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 14:36
  #9829
Medlem
En pusselbit som skulle kunna ge en del klarhet i ”varför just där och då” är om Tim var uttalat självmordsbenägen tiden innan han gick bort. En journalist Swanström har sagt det på ett forum och att han därför inte fick resa ensam. Synd att Pavic inte kunde/ville svara på den frågan (men tack för all annan info). Antingen har Swahnström helt fel eller så ljuger Levan. Eller så hade Levan ingen kontakt med Tim eller folket runt honom sista tiden. Svårt att tro att Tim inte fick resa ensam men att ingen som reste med honom kände till att han inte fick resa ensam och varför, totalt ologiskt.
__________________
Senast redigerad av Gaianzenith 2018-12-12 kl. 14:41.
Citera
2018-12-12, 14:50
  #9830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Nja inte samma sak tycker jag när den går ut på svt och ligger på play. Inte samma grupp av människor som travar iväg på bio för att se Avicii som sitter hemma i soffan och ser en dokumentär. Kanske folk reagerade mer mot Ash denna gång generellt. Släkt, andra bekanta som fått frågan vem den där Ash är egentligen, osv vidarebefordrar till Tim och han känner sig skyldig att det blev som det blev med filmen. Och att han sett den två gånger innan den släpptes betyder inte att han såg vinklingen då, isf skulle han gjort något. Rätt säker på det nu när det mesta tyder på att Tim och Ash var fine med varandra.
Hoppas du har rätt 😔

Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Tänker precis tvärt om ang systerns födelsedag. Borde vara ett av de starkaste ”bevisen” för att det inte var planerat. Han skulle aldrig ha planerat att förstöra syrrans födelsedag i all framtid. Sen ingår ju ett försök dagen innan hennes födelsedag i de flesta rykten/andra hands info som kommit upp här.
Men håller med att timingen med true stories och hans sista bild från huset i LA ger en dålig känsla bara.

Du har en poäng med bio/SVT Play, så det skulle mycket väl kunna ha triggat hans samvetskval som du säger, men jag hoppas inte det. Förhoppningsvis hade han lärt sig att bortse vad andra tycker och tänker och om han och Ash var fine, så hade de säkert också pratat om dokun och hur den vinklats mot Ash.
Jag håller även med om vad du skriver ang. hans systers födelsedag. Det känns absolut som att det hela var en impulsiv handling och det råkade bli den 20 april. Vore fruktansvärt hjärtlöst annars.

Den sista bilden som lagts ut på Tims Instagram verkar inte vara en bild från 4 april. Om man går tillbaka i flödet kommer man att hitta en liknande bild, 17 januari. Samma kläder, samma "mode". Jag tror att den sista datumriktiga (?) bilden är den som lades upp den 8 mars, "Studiomode", eventuellt den Studiomode-bilden från 26 mars. Om nu detta har någon betydelse för känslan, men en reflektion bara.
Citera
2018-12-12, 14:54
  #9831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
En pusselbit som skulle kunna ge en del klarhet i ”varför just där och då” är om Tim var uttalat självmordsbenägen tiden innan han gick bort. En journalist Swanström har sagt det på ett forum och att han därför inte fick resa ensam. Synd att Pavic inte kunde/ville svara på den frågan (men tack för all annan info). Antingen har Swahnström helt fel eller så ljuger Levan. Eller så hade Levan ingen kontakt med Tim eller folket runt honom sista tiden. Svårt att tro att Tim inte fick resa ensam men att ingen som reste med honom kände till att han inte fick resa ensam och varför, totalt ologiskt.

En sak till som styrker uttalandet om att han skulle varit självmordsbenägen är ju hans systers födelsedagsinsamling till Suicide Zero, som hon startade i början av april.
https://egeninsamling.suicidezero.se...mling-forlangs
Citera
2018-12-12, 14:56
  #9832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Du har en poäng med bio/SVT Play, så det skulle mycket väl kunna ha triggat hans samvetskval som du säger, men jag hoppas inte det. Förhoppningsvis hade han lärt sig att bortse vad andra tycker och tänker och om han och Ash var fine, så hade de säkert också pratat om dokun och hur den vinklats mot Ash.
Jag håller även med om vad du skriver ang. hans systers födelsedag. Det känns absolut som att det hela var en impulsiv handling och det råkade bli den 20 april. Vore fruktansvärt hjärtlöst annars.

Den sista bilden som lagts ut på Tims Instagram verkar inte vara en bild från 4 april. Om man går tillbaka i flödet kommer man att hitta en liknande bild, 17 januari. Samma kläder, samma "mode". Jag tror att den sista datumriktiga (?) bilden är den som lades upp den 8 mars, "Studiomode", eventuellt den Studiomode-bilden från 26 mars. Om nu detta har någon betydelse för känslan, men en reflektion bara.

Aha, känns lite bättre att veta. Tyckt bilden ser ut som ett sorgligt farväl men det är bara en slump då, tack för info.
Citera
2018-12-12, 15:14
  #9833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
En sak till som styrker uttalandet om att han skulle varit självmordsbenägen är ju hans systers födelsedagsinsamling till Suicide Zero, som hon startade i början av april.
https://egeninsamling.suicidezero.se...mling-forlangs

Japp ”but nobody saw it coming” klurig den där Levan. Sen finns ju även motsatt statement av musikerkollegor som pratat med honom dagen/dagarna innan och sa att han var glad ”full of life”, diskuterade slutarbetet med plattan och hade massa planer framöver.
Citera
2018-12-12, 16:36
  #9834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Japp ”but nobody saw it coming” klurig den där Levan. Sen finns ju även motsatt statement av musikerkollegor som pratat med honom dagen/dagarna innan och sa att han var glad ”full of life”, diskuterade slutarbetet med plattan och hade massa planer framöver.
I agree.The statements about Tim's mental state are very contradictory. I doubt that he had a plan to kill himself. Tim's friends of course could solve this riddle. They certainly know if he was suicidal or not.
Citera
2018-12-12, 16:53
  #9835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
I agree.The statements about Tim's mental state are very contradictory. I doubt that he had a plan to kill himself. Tim's friends of course could solve this riddle. They certainly know if he was suicidal or not.

Ja det borde vara så kan man tycka. Förklaringen att han var glad därför att han hade bestämt sig är helt och håller utesluten. Syrrans födelsedag, tid/plats och ev sätt han gjorde det på stämmer inte alls med planerat.
Citera
2018-12-12, 17:43
  #9836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
En sak till som styrker uttalandet om att han skulle varit självmordsbenägen är ju hans systers födelsedagsinsamling till Suicide Zero, som hon startade i början av april.
https://egeninsamling.suicidezero.se...mling-forlangs
Jag tycker att det här är det konstigaste av precis allt. Om man har en känd bror som försökt ta livet av sig men inte pratat om det offentligt, varför börjar man då en insamling till Suicide Zero som gör att folk börjar undra? Jag fattar inte syftet. Hjälp mig gärna att förstå tänket.
Citera
2018-12-12, 17:45
  #9837
Medlem
sparkakamels avatar
Har det kommit fram vad han dog av?
Citera
2018-12-12, 19:01
  #9838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Har det kommit fram vad han dog av?

Nej, men det ryktas om att han har skurit upp handlederna med glas från en trasig vinflaska.
Citera
2018-12-13, 07:50
  #9839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
Jag tycker att det här är det konstigaste av precis allt. Om man har en känd bror som försökt ta livet av sig men inte pratat om det offentligt, varför börjar man då en insamling till Suicide Zero som gör att folk börjar undra? Jag fattar inte syftet. Hjälp mig gärna att förstå tänket.

Fast om ingen visste om att Tim var suicid, mer än kanske de närmaste, så är det troligtvis inte så att folk i allmänhet börjar undra. Folk tänkte säkert bara att hon startade insamlingen som en fin gest. (Även om hennes tanke var djupare.) Det blev helt enkelt bara konstigt med facit i hand.
Hade hon istället valt att starta en födelsedagsinsamling till Cancerfonden i början av april hade nog inte folk tänkt att hennes kände bror måste ha drabbats av cancer.
Kanske?!
Citera
2018-12-13, 19:02
  #9840
Medlem
Terezas två senaste bilder från instagram ser ut att vara från Tim hus, men det kan det väl inte vara?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback