Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 22:08
  #9817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
You know you know you know you know. Tror jag skulle däcka inom 5 minuter om jag tog en liten shots alla gånger i varje mening han lägger in you know. Kanske är han uppvuxen utomlands i ett land där dom inte har engelska i skolan, för han kan bara knaggla sig fram med ett uruselt uttal.

Till intervjun som jag tyckte var skit fast, ändå fanns lite grejer om Tim som var viktiga att få veta. Levan tyckte det var helt normalt att jobba som artist dygnet runt för man lever ju i en bubbla. Levan fick harklings o utandningsattack när frågan om Tims självmord kom upp och intervjuaren frågade Levan om han kunde sett det komma (då han levt i samma hus som Tim o varit kompis/regissör etc.) Levan svarade att han aldrig märkt ett skit av något som sen hände typ helt överraskad (eeeeh har han inte upptäckt hur dåligt Tim mått i alla år????) Så fucking pissigt o förljuget. Sista saken som var viktig var att Tim inte la sig i filmen alls. Påverkade inga scener o hade inga synpunkter alls som förändrade filmen i någon del. Det innebär att filmen är Levans produkt, inte Tims. Ärligt jag tror att Tim hade annat för sig än att fundera kring vad filmen skulle ge för signaler alls, han hade annat att klara av

Ja, han visade filmen två ggr för Tim. Inte mer för de var båda lite leds på projektet = Tim var inte mycket delaktig i klippning. Då fick vi det utrett!
Jag tror Tims död tagit hårt åt Levan. De var vänner. Levan verkar schysst på ett sätt men rädd och vågar inte bemöta kritiken av dok. Förfärligt uttal, ja, och väldigt många "I mean" och "you know". Märkligt svar att han inte vet vem som filmande när Ash fixar 500 000 euro för Levels?! Det var inte han utan materialet kom från Tim. Givetvis vet L vem som filmat, det team som följde Tim de första åren! Varför låtsas? Sedan säger han att uppbrottet med Ash var som vilken "sidohistoria" som helst. Han vill verkligen inte gå in på ämnet Ash. Däremot mycket prat om att det var viktigt att dok var så ärlig (drogerna?) som möjligt. Percocet och detaljer nämns men L säger bara att Tim inte ville ge sig in på detaljer. Att Tims familj inte figurerar var av hänsyn till familjen, fair enough. Den som intervjuade frågade iof inte hur Levan tar till sig av kritiken av dokumentären. Han vill inte prata om det. Varför? Det skulle vara så enkelt att ge några svar! T ex vi är ledsna över bla bla, det var inte vår mening. Han tar inte chansen.
Citera
2018-12-12, 00:38
  #9818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Ja, han visade filmen två ggr för Tim. Inte mer för de var båda lite leds på projektet = Tim var inte mycket delaktig i klippning. Då fick vi det utrett!
Jag tror Tims död tagit hårt åt Levan. De var vänner. Levan verkar schysst på ett sätt men rädd och vågar inte bemöta kritiken av dok. Förfärligt uttal, ja, och väldigt många "I mean" och "you know". Märkligt svar att han inte vet vem som filmande när Ash fixar 500 000 euro för Levels?! Det var inte han utan materialet kom från Tim. Givetvis vet L vem som filmat, det team som följde Tim de första åren! Varför låtsas? Sedan säger han att uppbrottet med Ash var som vilken "sidohistoria" som helst. Han vill verkligen inte gå in på ämnet Ash. Däremot mycket prat om att det var viktigt att dok var så ärlig (drogerna?) som möjligt. Percocet och detaljer nämns men L säger bara att Tim inte ville ge sig in på detaljer. Att Tims familj inte figurerar var av hänsyn till familjen, fair enough. Den som intervjuade frågade iof inte hur Levan tar till sig av kritiken av dokumentären. Han vill inte prata om det. Varför? Det skulle vara så enkelt att ge några svar! T ex vi är ledsna över bla bla, det var inte vår mening. Han tar inte chansen.

Herregud det här är så märkligt.
Det är ju uteslutande Levans produkt, så han borde kunna stå för dokumentären rakt av.
Till och med jag såg i dokumentären hur dåligt Tim mådde.
Vågar han inte bemöta av rädsla för hur entouraget kan tänkas reagera?
Citera
2018-12-12, 02:25
  #9819
Medlem
Fast om man tänker efter lite så har detta hänt i ett land där man inte får yttra sig. Och där någon styr all media. Och alltså all information som når ut...

Om man benar lite i det här så låt säga att detta hade hänt under "normala" Förhållanden så skulle det 1. Göras en utredning 2. En obduktion 3 En presskonferens eller ett yttrande från polis etc. Detta är ändå en VÄRLDS Artist. Kolla hur det blev med MJ! MEN här är ALLA helt tysta. Alltså ALLA. Inte bara "vänner" kompisar. Utan ALLA. Ingen yttrar sig om något och jag undrade varför och kan inte tolka det på något annat vis än att Dom inte FÅR yttra sig! Familjen är helt tyst. Vännerna är helt tyst. Oman var helt tyst. Jag tror att han har blivit mördad och ingen får säga någonting.
Citera
2018-12-12, 09:01
  #9820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
You know you know you know you know. Tror jag skulle däcka inom 5 minuter om jag tog en liten shots alla gånger i varje mening han lägger in you know. Kanske är han uppvuxen utomlands i ett land där dom inte har engelska i skolan, för han kan bara knaggla sig fram med ett uruselt uttal.

Till intervjun som jag tyckte var skit fast, ändå fanns lite grejer om Tim som var viktiga att få veta. Levan tyckte det var helt normalt att jobba som artist dygnet runt för man lever ju i en bubbla. Levan fick harklings o utandningsattack när frågan om Tims självmord kom upp och intervjuaren frågade Levan om han kunde sett det komma (då han levt i samma hus som Tim o varit kompis/regissör etc.) Levan svarade att han aldrig märkt ett skit av något som sen hände typ helt överraskad (eeeeh har han inte upptäckt hur dåligt Tim mått i alla år????) Så fucking pissigt o förljuget. Sista saken som var viktig var att Tim inte la sig i filmen alls. Påverkade inga scener o hade inga synpunkter alls som förändrade filmen i någon del. Det innebär att filmen är Levans produkt, inte Tims. Ärligt jag tror att Tim hade annat för sig än att fundera kring vad filmen skulle ge för signaler alls, han hade annat att klara av

Lite hårt att säga att Levan säger att "han aldrig märkt ett skit" när han svarar "no, we never saw that coming, no. Not at all, unfortunately". Det tolkar jag snarare som att de aldrig trodde att det skulle gå så långt att Tim faktiskt skulle ta sitt liv, även om de visste att han mådde dåligt.
Sen var kanske inte Levan en av dem som fortfarande hängde med Tim 24/7, så han visste kanske inte hur illa det var, (om det var illa?) efter att han slutat dokumentera Tims liv.
Citera
2018-12-12, 10:09
  #9821
Medlem
SvartaBjorns avatar
En liten påminnelse:

Denna tråd handlar om Tim Bergling/Avicii.
Självklart är det även intressant hur människorna runt honom agerade (eller inte) och det får absolut tas upp men rent skvaller om dessa passar ej i denna tråd.

(Gör åtminstone ett försök att knyta sådana inlägg till Tim så kommer de inte räknas som OT. )

/Moderator
Citera
2018-12-12, 10:10
  #9822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Herregud det här är så märkligt.
Det är ju uteslutande Levans produkt, så han borde kunna stå för dokumentären rakt av.
Till och med jag såg i dokumentären hur dåligt Tim mådde.
Vågar han inte bemöta av rädsla för hur entouraget kan tänkas reagera?

Levan syftar på sista tiden, att han inte "såg det komma". Hur mycket kontakt hade de sista året? Att Tim mådde dåligt under åren som skildras i dokumentären säger han ju, det var han ytterst medveten om. Och att Tim verkade så mycket mer lättad då han slutat turnera beskriver han.
Däremot undviker Levan att prata ingående om materialet han inte själv filmat, men ändå hade med i dokumentären och om hur klippning gjorts som bl a får Ash att framstå som skitstövel nr 1.
Citera
2018-12-12, 10:53
  #9823
Medlem
i think tim has been thinking about his suicide for a long time! look at his quora page. this page says a lot about him. In the last 2 years tim has finally had time to think about himself and his life. I think that he then realized that he can never live a normal life again. have a look at the videos from peru by tim. every human knew avicii. it must be terrible if you can not go out without being recognized. Tim knew deep inside that some of his friends were not real friends. his music colleague C.F has written in his instagram post that tim has been looking for love and true friendship. In true Story wyclef says u need to be carefull if you so young and earn so much Money. The People sock you up.
Citera
2018-12-12, 12:35
  #9824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Har bara sett tjugo minuter hittills och det är inget som jag reagerar på. Det var sån Ash var. Tim ville ha det så från vad jag förstod. Han ville hela tiden ett steg upp. Det har jag sagt innan.

.

Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Levan syftar på sista tiden, att han inte "såg det komma". Hur mycket kontakt hade de sista året? Att Tim mådde dåligt under åren som skildras i dokumentären säger han ju, det var han ytterst medveten om. Och att Tim verkade så mycket mer lättad då han slutat turnera beskriver han.
Däremot undviker Levan att prata ingående om materialet han inte själv filmat, men ändå hade med i dokumentären och om hur klippning gjorts som bl a får Ash att framstå som skitstövel nr 1.
Pavic kommenterar med att ”så ville Tim ha det” typ, köper det helt och hållet. Tror verkligen på att Ash och Tim pushade tillsammans men att Ash också försökte bromsa. I en intervju nämner han att bryshorna mörkade problem och därmed gjorde det svårt för honom att ingripa.
Något av det absolut första jag tänkte på när nyheten om hans död kom ut var att det skedde 3veckor efter att true stories släpptes på SVT. Och det gnager fortfarande, kanske bara en slump. Men Tim hade de fakto en stor känsla för rättvisa, han var väldigt lojal och empatisk. Tror han var så mer än de flesta. Förstår vad Pavic menar men tycker iaf att dokumentären är sjukt snedvinklad efter allt som kommit fram nu. Inte övertygad att Tim var ok med vinklingen och hur Ash kom att framstå.
Citera
2018-12-12, 13:11
  #9825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Pavic kommenterar med att ”så ville Tim ha det” typ, köper det helt och hållet. Tror verkligen på att Ash och Tim pushade tillsammans men att Ash också försökte bromsa. I en intervju nämner han att bryshorna mörkade problem och därmed gjorde det svårt för honom att ingripa.
Något av det absolut första jag tänkte på när nyheten om hans död kom ut var att det skedde 3veckor efter att true stories släpptes på SVT. Och det gnager fortfarande, kanske bara en slump. Men Tim hade de fakto en stor känsla för rättvisa, han var väldigt lojal och empatisk. Tror han var så mer än de flesta. Förstår vad Pavic menar men tycker iaf att dokumentären är sjukt snedvinklad efter allt som kommit fram nu. Inte övertygad att Tim var ok med vinklingen och hur Ash kom att framstå.

Då borde Tim å andra sidan ha reagerat redan när den släpptes på bio i oktober 2017, så jag tror bara det är en slump att den släpptes på SVT Play så tätt inpå hans död.
Citera
2018-12-12, 13:48
  #9826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Pavic kommenterar med att ”så ville Tim ha det” typ, köper det helt och hållet. Tror verkligen på att Ash och Tim pushade tillsammans men att Ash också försökte bromsa. I en intervju nämner han att bryshorna mörkade problem och därmed gjorde det svårt för honom att ingripa.
Något av det absolut första jag tänkte på när nyheten om hans död kom ut var att det skedde 3veckor efter att true stories släpptes på SVT. Och det gnager fortfarande, kanske bara en slump. Men Tim hade de fakto en stor känsla för rättvisa, han var väldigt lojal och empatisk. Tror han var så mer än de flesta. Förstår vad Pavic menar men tycker iaf att dokumentären är sjukt snedvinklad efter allt som kommit fram nu. Inte övertygad att Tim var ok med vinklingen och hur Ash kom att framstå.

Jag har också funderat som du om det bara var en slump att Tim dog så nära släppet av dokumentären på SVT. Är det också en slump att han dog samma dag som hans syster fyller år. Jag har till och från haft känslan av att detta var planerat från Tims sida.
Citera
2018-12-12, 13:53
  #9827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Då borde Tim å andra sidan ha reagerat redan när den släpptes på bio i oktober 2017, så jag tror bara det är en slump att den släpptes på SVT Play så tätt inpå hans död.

Nja inte samma sak tycker jag när den går ut på svt och ligger på play. Inte samma grupp av människor som travar iväg på bio för att se Avicii som sitter hemma i soffan och ser en dokumentär. Kanske folk reagerade mer mot Ash denna gång generellt. Släkt, andra bekanta som fått frågan vem den där Ash är egentligen, osv vidarebefordrar till Tim och han känner sig skyldig att det blev som det blev med filmen. Och att han sett den två gånger innan den släpptes betyder inte att han såg vinklingen då, isf skulle han gjort något. Rätt säker på det nu när det mesta tyder på att Tim och Ash var fine med varandra.
Hoppas du har rätt 😔
Citera
2018-12-12, 14:08
  #9828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navet
Jag har också funderat som du om det bara var en slump att Tim dog så nära släppet av dokumentären på SVT. Är det också en slump att han dog samma dag som hans syster fyller år. Jag har till och från haft känslan av att detta var planerat från Tims sida.

Tänker precis tvärt om ang systerns födelsedag. Borde vara ett av de starkaste ”bevisen” för att det inte var planerat. Han skulle aldrig ha planerat att förstöra syrrans födelsedag i all framtid. Sen ingår ju ett försök dagen innan hennes födelsedag i de flesta rykten/andra hands info som kommit upp här.
Men håller med att timingen med true stories och hans sista bild från huset i LA ger en dålig känsla bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback