Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 22:01
  #21961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Kvinnor följer män och har egentligen inga egna starka politiska övertygelser. Orsaken till demonstrationers ålderssammansättning kan sammanfattas med att människor blir bekvämare och försiktigare med åren.

Vad tror du att NMRs kvinnliga medlemmar tycker om det här inlägget?
Citera
2018-12-11, 22:18
  #21962
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obotlig
Vad tror du att NMRs kvinnliga medlemmar tycker om det här inlägget?
LOL. Tror du att kvinnor läser på Flashback eller är intresserade av politik?

Citera
2018-12-11, 22:26
  #21963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
LOL. Tror du att kvinnor läser på Flashback eller är intresserade av politik?


Då blir ju frågan: Hur kommer det sig då att NMR konsekvent refererar till kommunister antingen som unga tjejer eller feminina män? Isf, vem leds de av? Gudrun Schyman?
Citera
2018-12-11, 22:41
  #21964
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obotlig
Då blir ju frågan: Hur kommer det sig då att NMR konsekvent refererar till kommunister antingen som unga tjejer eller feminina män? Isf, vem leds de av? Gudrun Schyman?
Öh, trodde du att du var smart på nått sätt nu eller att det där var en svår fråga? Att vara "ledd" i det här sammanhanget handlar ju uppenbarligen inte bara om att ha en enskild auktoritär ledare som man blint följer, de flesta NPC:er blir ju mer övergripande programmerade av utbildningsväsendet och populärkulturen - det är därifrån de feminiserade vänsterhorderna hämtar sin värdegrund. På grund av systemets överlägsna förmåga till masskommunikation så har de mer följare, men här och där lyckas ju Motståndsrörelsens aktivister leda individer rätt som annars inte på egen hand hade blivit politiskt aktiva.
Citera
2018-12-11, 23:33
  #21965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Öh, trodde du att du var smart på nått sätt nu eller att det där var en svår fråga? Att vara "ledd" i det här sammanhanget handlar ju uppenbarligen inte bara om att ha en enskild auktoritär ledare som man blint följer, de flesta NPC:er blir ju mer övergripande programmerade av utbildningsväsendet och populärkulturen - det är därifrån de feminiserade vänsterhorderna hämtar sin värdegrund. På grund av systemets överlägsna förmåga till masskommunikation så har de mer följare, men här och där lyckas ju Motståndsrörelsens aktivister leda individer rätt som annars inte på egen hand hade blivit politiskt aktiva.

Menar du att de kvinnor som NMR fotar och lägger upp på nordfront inte har politisk övertygelse?
Citera
2018-12-12, 09:58
  #21966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antik0mmunism
"Nazister" är också totalt oskyldiga eftersom de bara har en åsikt. Det är knappast ett brott att ha en åsikt. Hoppas du blir uthängd någon gång i framtiden.
Men sluta spela dum. Nazister är meningsmotståndare till antifas, och då hänger antifas ut nazister. Svara på frågan och bemöt varför Nordfront väljer att hänga ut folk som LÄMNAT en kriminell snubbe samt oskyldiga BARN.
Citera
2018-12-12, 10:40
  #21967
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antik0mmunism
"Nazister" är också totalt oskyldiga eftersom de bara har en åsikt. Det är knappast ett brott att ha en åsikt. Hoppas du blir uthängd någon gång i framtiden.

Vem har blivit uthängd till följd av sina åsikter? Mig veterligen så hängs enbart nazister ut sålänge dom gör något politiskt.
Citera
2018-12-12, 11:19
  #21968
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Men sluta spela dum. Nazister är meningsmotståndare till antifas, och då hänger antifas ut nazister. Svara på frågan och bemöt varför Nordfront väljer att hänga ut folk som LÄMNAT en kriminell snubbe samt oskyldiga BARN.

Men sluta lipa. "Barnet" hängs inte ut vid namn och det är inte ett förtäckt hot alls mot något "barn" som du antyder.

Allvarligt. Under åren har ni i Afa gjort er kända för att ha kastat in sten och syror hos barnfamiljer, med inte bara "barn" i tonåren utan spädbarn i huset. Ni har även utfört attentat direkt mot 90-åriga tanter (!) som hyrt ut lägenheter till "nazister". Kan ni inte bara sluta låtsas vara moralens väktare?

Ert nitiska försvar för Amir får ju er att undra. Minst en av Daniel Wretström har ju demonstrerat tillsammans med Afa för att stoppa hedrandet av Wretström. Var det Amir?

Så här tycker moralens väktare i Afa om att svenskar slaktas av sådana som Amir: https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/70599/...58_1610657.jpg
Citera
2018-12-12, 11:24
  #21969
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Vem har blivit uthängd till följd av sina åsikter? Mig veterligen så hängs enbart nazister ut sålänge dom gör något politiskt.

Vadå? Som att bevista en föreläsning? Eller hyra ut en lägenhet till en "nasse". Ni är ju direkt livsfarliga mot alla vanliga människor. Ställer du dig bakom Afas budskap om att man ska våldta "nassars" barn? Eller är det en "vanlig tjomme" som satt upp affischerna?

https://www.nordfront.se/hugg-en-nas...deras-barn.smr
Citera
2018-12-12, 11:52
  #21970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Men sluta lipa. "Barnet" hängs inte ut vid namn och det är inte ett förtäckt hot alls mot något "barn" som du antyder.

Allvarligt. Under åren har ni i Afa gjort er kända för att ha kastat in sten och syror hos barnfamiljer, med inte bara "barn" i tonåren utan spädbarn i huset. Ni har även utfört attentat direkt mot 90-åriga tanter (!) som hyrt ut lägenheter till "nazister". Kan ni inte bara sluta låtsas vara moralens väktare?

Ert nitiska försvar för Amir får ju er att undra. Minst en av Daniel Wretström har ju demonstrerat tillsammans med Afa för att stoppa hedrandet av Wretström. Var det Amir?

Så här tycker moralens väktare i Afa om att svenskar slaktas av sådana som Amir: https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/70599/...58_1610657.jpg
Adressen till barnet och exet skrivs ut trots att snubben inte har någon som helst aktiv koppling till adressen och de som bor där valt att lämna honom?

Jag kan inte svara för vad andra har gjort, jag har aldrig kastat in något hos någon öht. Och jag skulle inte heller ställa mig bakom ett attentat där någon kastat in syra eller liknande som riskerar att skada oskyldiga barn?

Var och när har jag försvarat denna Amir? Jag vet inget om honom och jag har aldrig ens ifrågasatt att NMR hängt ut honom? Men att hänga ut folk som är oskyldiga och inte ens har relation till honom längre ifrågasätter jag.

Kul bild, har gammal är den? Finns det något AFA östergötland idag menar du?
Citera
2018-12-12, 15:16
  #21971
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
...Kul bild, har gammal är den? Finns det något AFA östergötland idag menar du?

Jag tycker själv att bilden är ganska osmaklig.

Bilden har några år på nacken. Anledningen att ni inte lyckats med några liknade bravader är förmodligen för att det inte längre finns någon Salemmarsch där ni kan sprida sådana budskap.

Ska vi tolka det hela som att Afa idag tar avstånd från Afas budskap från förr?
Citera
2018-12-12, 15:22
  #21972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Jag tycker själv att bilden är ganska osmaklig.

Bilden har några år på nacken. Anledningen att ni inte lyckats med några liknade bravader är förmodligen för att det inte längre finns någon Salemmarsch där ni kan sprida sådana budskap.

Ska vi tolka det hela som att Afa idag tar avstånd från Afas budskap från förr?
Varför svarar du inte på hela inlägget?

En banderoll kan man väl göra året om?

Det föreslår jag att du tar med AFA, jag har inget med dom att göra och kan knappast prata för deras organisation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback