• 11 265 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 728 inlägg
2018-12-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Halveringstiden är på 36 timmar då kanske din lilla hjärna kan göra 1+1 och fatta att tar man det ED vilket man gör så byggs det upp mer och mer i kroppen och det är detta som kan bli livsfarligt.

Har ingen lust att ens ta denna debatten med dig då du visat om och om igen att du inte har någon aning om vad du snackar om.

Ta och läs länkarna istället innan du blir en rabiat kränkt super feminist.

Som sagt så skrev jag att den dosen som rekommenderas är 300 - 400mg ed 7-14 dagar.
Sen dela jag bara med mig om hur jag kört.
Senast redigerad av HejFrans 2018-12-06 kl. 20:06.
Citera
2018-12-06, 20:09
Medlem
Citat:
Halveringstiden är på 36 timmar då kanske din lilla hjärna kan göra 1+1 och fatta att tar man det ED vilket man gör så byggs det upp mer och mer i kroppen och det är detta som kan bli livsfarligt.

Har ingen lust att ens ta denna debatten med dig då du visat om och om igen att du inte har någon aning om vad du snackar om.

(FB) Samlingstråden om DNP

Var jag otydlig med att den rekommenderande dosen är 300-400mg?

Skrev jag nånsin ut att han skulle använda 750mg?

Ta och lugna ner dig lite innan du skriver fan på väggen.
Citera
2018-12-07, 00:59
Medlem
Ikväll tog jag 200mg, tänkte köra efter ditt förslag. 200g på kvällen, 200g på morgonen. Jag såg att det var ett snack om halveringstid på 36h.
Kör jag enligt förslaget 200mg vart 12e h, då har jag 600mg i kroppen hela tiden tills kuren är slut?

Jag har en kur som varar i 11 dygn till, dygn 8 påbörjas nu 7 december. Så alltså har jag saker för 19 dygn.

Sen vet jag ej om jag skall köra tills det är slut, han som "fixade" till mig sa att jag skulle köra tills allting är slut, men är det rekommenderat att köra 14 dygn?

Jag har ingen aning om det är kristall eller pulver, vet heller inte om det är inköpt hos HB, fick ingen burk utan pillerna i en påse.

Andningen är inga problem, det sjuka är att jag kan träna fullt ut, var ute och sprang 5km idag, utan några problem alls. Har kört HIT-pass i veckan utan konstigheter.
Men när jag har sex så svettas jag extra mkt, har jag märkt.

Kosttillskott så sa min "vendor"
Berocca Boost på morgonen
Multivitamintabletter + järntabletter
På kvällen innan läggdags vätskeersättning

Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ja, mer en det som står i den länken från läkartidningen kan jag tyvärr inte bistå med.
Men jag tycker ändå läkartidningen summerar bra. Allt över 2.4 gram som engångsdos är potentiellt livsfarligt. Så en bra regel borde vara att aldrig överstiga 1 gram. Och kör man över 600mg varje dag så är det nog bäst att bara köra 7 dagar. Man kan ju alltid köra 7 dagar on 7 dagar off osv, det är iaf vad jag tycker och tänker om saken.
O ja det stämmer iaf om jag ska utgå efter vad jag läst på olika sidor att de som dött inte kännt någon större effekt och där efter blivit oaktsamma och höjt dosen alldeles för mycket. Om man ska gå efter vad läkartidningen skriver så har dom nog tagit över 2 gram och sen kolat.
Oftast brukar det även handla om människor som lider av ätstörningar, ex anorektiker osv.

Kom även ihåg att du inte kommer märka av det riktiga resultatet förarens 2-4 dagar efter kuren är avslutat vilket kan få en att tvivla på om det faktiskt fungerar. Så tills vidare få du bara ha en tilltro på att det funkar och vänta in resultatet tills du är färdig. Glöm inte att detta är världens mest potenta bantningspiller.
Att du gått upp och ner lite i vikt känns inte som något att oroa sig så mycket för. Speciellt med tanke på att du bara legat på 200mg ed.
Du samlar på dig mycket vatten på dnp. Så det skulle kunna vara effekten från det.

Sen vad det gäller kristall eller pulver så borde din vendor upplyst om det. Är det HB du handlat av? Isf skriver dom flesta ut vad det är.
Annars kan det även stå på paketet?
Det är intressant att veta, för dom funkar nämligen lite olika.

Sen en sak till som jag tycker du ska ha koll på så är det din andningsfrekvens. Om den höjt sig drastiskt från ena dagen till den andra så är det en varningssignal eftersom dnp gör så dina celler kräver mer syre så har dnp en direkt effekt på din andning.

Sen vad det gäller svettningar så ger inte 200mg några nämnvärda svettningar.
500mg däremot så kommer du märka av det garanterat.
När jag låg på 750 mg så fick jag åka och köpa mig en ny madrass annars hade jag svettats sönder den som jag har i sängen.

Hur länge har du tänkt kura?
Kör du några kosttillskott samtidigt?
Citera
2018-12-07, 01:06
Medlem
Hej Manbat!
Jag är som sagt helt novis och försöker lära mig allt jag bara kan om DNP.
Jag respekterar era erfarenheter och kunskaper, det verkar vettigt som fan det du säger om halveringstid, inget jag fick reda på av min "dealer" heller. Jag låter kanske lite naiv, att man ska kunna lita på den lokala "dealern".

Men om jag ska köra DNP 200mg, då bör de smartast att köra 200mg på tex 20.00 på kvällen och 200mg 08.00 osv?
Tänker om halveringstiden är 36h och man kör så.
Borde man inte ha en dos på 600mg i kroppen hela tiden? Tänker jag rätt, eller är det något jag missar.
Som sagt, U
uppskattar all kunskap jag kan få.

Tack på förhand

Citat:
Du vet som vanligt inte vad fan du snackar om, håll dig borta från en tråd där folk kan dö pga din okunskap.

Du har ju ingen aning om hur DNPs halveringstid är och hur det fungerar, DNP byggs upp mer och mer i kroppen om man tar det ED detta är det som är livsfarligt, inte att man tar 2 Gram på en gång vilket ingen människa gör utan det är 2 gram som byggts upp i kroppen över en längre period.

När jag låg på 600 mg ED så hade jag 1,6 gram DNP i kroppen efter 7 dagar, du sitter och säger att du tog 750 mg ED, bara så du vet hade du över 2 gram DNP i kroppen efter 1 vecka vilket är det folk har dött av.

Sen sitter du och babblar om att allt under 1 gram är lugnt? du är totalt tappad och jag hoppas ingen lyssnar på dina idiot råd.
Citera
2018-12-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost01x
Ikväll tog jag 200mg, tänkte köra efter ditt förslag. 200g på kvällen, 200g på morgonen. Jag såg att det var ett snack om halveringstid på 36h.
Kör jag enligt förslaget 200mg vart 12e h, då har jag 600mg i kroppen hela tiden tills kuren är slut?

Jag har en kur som varar i 11 dygn till, dygn 8 påbörjas nu 7 december. Så alltså har jag saker för 19 dygn.

Sen vet jag ej om jag skall köra tills det är slut, han som "fixade" till mig sa att jag skulle köra tills allting är slut, men är det rekommenderat att köra 14 dygn?

Jag har ingen aning om det är kristall eller pulver, vet heller inte om det är inköpt hos HB, fick ingen burk utan pillerna i en påse.

Andningen är inga problem, det sjuka är att jag kan träna fullt ut, var ute och sprang 5km idag, utan några problem alls. Har kört HIT-pass i veckan utan konstigheter.
Men när jag har sex så svettas jag extra mkt, har jag märkt.

Kosttillskott så sa min "vendor"
Berocca Boost på morgonen
Multivitamintabletter + järntabletter
På kvällen innan läggdags vätskeersättning

Märker att du inte alls lagt tid på att läsa länkarna eller några andra guider för den delen heller.. Dnp är ett farligt ämne. Kunskap om hur du hanterar det är av största vikt. Slarva inte. Förlita dig inte på att vi ska ge dig alla svar på ett silverfat. Då kan du lika gärna lägga ner direkt.
Vet man hur man ska hantera dnp så är det en ganska milt bantningmedel. Vet du det inte så kan det bara helt förödande.

https://www.muscletalk.co.uk/m/tm.aspx?m=5006985&p=1är har du en lathund över halveringstiderna.
Citera
2018-12-10, 17:02
Medlem
Var kan man köpa DNP med god kvalitét?
Hittar verkligen ingenstans
Citera
2018-12-10, 18:43
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Hej Manbat!
Jag respekterar era erfarenheter och kunskaper, det verkar vettigt som fan det du säger om halveringstid, inget jag fick reda på av min "dealer" heller. Jag låter kanske lite naiv, att man ska kunna lita på den lokala "dealern".

Men om jag ska köra DNP 200mg, då bör de smartast att köra 200mg på tex 20.00 på kvällen och 200mg 08.00 osv?
Borde man inte ha en dos på 600mg i kroppen hela tiden? Tänker jag rätt, eller är det något jag missar.
Som sagt, U

Tack på förhand

Mitt varmaste tips till dig som novis; Lyssna ALDRIG på den där TokFrans. Han når verkligen nya bottennivåer gång på gång som om att han strävar efter att sjunka så lågt det går. Låt dig inte luras av hans delirium utan forska på själv istället och bilda dig en uppfattning. Men som sagt - gör dig själv en tjänst och ignorera den där fårskallen Frans.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-12-10, 23:44
Medlem
Citat:
Hej Manbat!

Som sagt, U

Tack på förhand

Eftersom halveringstiden är på 36 timmar så spelar det ingen roll hur du delar upp intaget under dagen, du kan ta allt på en gång eller dela upp det i fler gånger, allt på en gång rekommenderar jag iförsig inte då man blir riktigt seg och dimmig i skallen.

Ha koll på att dricka mycket vatten och extra elektrolyter, ät inte snabba kolhydrater om du inte vill bli ett mänskligt element, försök att inte äta kolhydrater nära inpå att du ska lägga dig då det kommer bli svårt som fan att somna, en termometer och kolla kroppstemperaturen om du känner dig väldigt varm är värt med.

Sen antihistaminer måste du ta redan från början, väldigt stor risk att man får en allergisk reaktion annars.
Senast redigerad av Manbat 2018-12-10 kl. 23:47.
Citera