Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 14:02
  #505
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Är nog lätt att läsa någons tankar när dom skriker horse hos båda.....


Alltså, vad jag syftar på är att de passar för varandra efter avgiftningen. Nu fick vi inte se hur det gick senare för Daniel & Bim. Även om åldersglappet är stort så verkar de verkligen känna för kärleken.
Citera
2018-12-10, 14:05
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Är nog lätt att läsa någons tankar när dom skriker horse hos båda.....

Jupp, det enda som driver och förenar de två.
Citera
2018-12-10, 14:08
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Alltså, vad jag syftar på är att de passar för varandra efter avgiftningen. Nu fick vi inte se hur det gick senare för Daniel & Bim. Även om åldersglappet är stort så verkar de verkligen känna för kärleken.

Det står ju i eftertexterna att dom misslyckades med att hålla sig rena efter avgiftningen, följaktligen befinner dom sig på en toalett nära dig med varsin kanyl i armen.
Citera
2018-12-10, 14:27
  #508
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Det står ju i eftertexterna att dom misslyckades med att hålla sig rena efter avgiftningen, följaktligen befinner dom sig på en toalett nära dig med varsin kanyl i armen.


Okej, tack då jag missade den infon. Ja, i deras och flera andras fall gäller tvångsdeportering ifrån Stockholm. Detsamma gäller för Martin & Co som ständigt är ute och reser runt i Stockholm pga brist på tak över huvudena.
Citera
2018-12-10, 15:57
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Nu fick vi inte se hur det gick senare för Daniel & Bim.

I slutet står de att de återföll i heroin, så de lyckades inte hålla sig rena.
Citera
2018-12-10, 17:15
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Bim är 26 och Daniel 48, vad jag uppfattade det som, men vissa här i tråden har skrivit att Daniel är 47 - hur som helst är han drygt tjugo år äldre. Inte konstigt att du uppfattar honom som mognare, jag tycker båda verkar vara duktiga slavar till drogerna med naiva personligheter. Det var Daniels idé att halsa en flaska vodka före avgiftningen. Daniel som är så pass mycket äldre borde förstå bättre och uppmuntra Bim att ta sig ur skiten, men det är väl trevligare att fokusera på sig själv och se till så man har ett kvinnligt sällskap att dra runt med. Det är tragiskt, för Bim hade den här hästgården hon talar om under hennes tid i Kanal 5:s TV-serie Nybyggarna.


Intressant att hon varit med där.

För er som vill se henne

Nybyggarna S01E07
04:00-

Finns på dplay

Ja, hon har verkligen gått ner dig sedan dess. Där verkade hon normal.

Daniel ser oförskämt fräsch ut för att vara 47 år och uteliggare. Trodde han var 35.
Citera
2018-12-10, 17:17
  #511
Moderator
Humbugs avatar
Väldigt bra dokumentär. Blev också genomförälskad i den toksympatiske Thomas. Hans glittrande personlighet gick rakt igenom rutan.
Citera
2018-12-10, 17:25
  #512
Medlem
sk0gens avatar
Nån som såg den där realityserien ”nybyggarna” där Bim var med?

Jag antar hon var drogfri i den? Hur var hon då?
(fast iofs , kan man gömma tabletter i fittan på ett behandlingshem borde det va än enklare under en tv-produktion)
Citera
2018-12-10, 17:32
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Nån som såg den där realityserien ”nybyggarna” där Bim var med?

Jag antar hon var drogfri i den? Hur var hon då?
(fast iofs , kan man gömma tabletter i fittan på ett behandlingshem borde det va än enklare under en tv-produktion)


Finns på dplay som sagt

Säsong 1
Avsnitt 7

Från 4 minuter och framåt

Dplay
Citera
2018-12-10, 18:21
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
*Härbärgen* är fan inte en enkel historia. Du behöver godkännande av din hemkommun, som betalar din vistelse för natten, och en natt kostar minst 800 kronor. Som det går till så anländer gubbarna dit (män sätts aldrig med kvinnor) och så skrivs dom in. Det brukar vara så att en kommun godkänner en period som betalar din vistelse, då kan en gubbe komma när han vill.

Det är middag, kanske TV sen går dom och knyter sig. Många gubbar sover med stövlarna på.
Utöver det brukar det vara lugnt, något epilepsi anfall ibland som livar upp, det är väl det.

Det där med mat så går det till så här att välvilliga dyker upp med bilen full med mat som ska slängas men frågan är om det gör så stor skillnad eftersom det är rätt många gubbar, och på julen måste vi börja tacka nej pga att alla vill donera till oss
Folk dyker upp och tror dom gör sån jävla bra gärning, men vet inte att det _nästan aldrig_ doneras mat till oss på resten av året.
Donera inte mat på julen, gör det på resten av året. Det är då det räknas. Att det skulle finnas gratis mat på röda korset tror jag är humbug.
Röda korset vid Hornstull har gratis lunch. Ofta soppa och gammalt bröd. Finns dusch, möjlighet att ladda telefon, värma sig och få en kopp kaffe. Ofta kan man få något klädesplagg.
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Okej, tack då jag missade den infon. Ja, i deras och flera andras fall gäller tvångsdeportering ifrån Stockholm. Detsamma gäller för Martin & Co som ständigt är ute och reser runt i Stockholm pga brist på tak över huvudena.
Det kallas LVM. Man låses in ute på vischan med andra knarkare i 3mån. Man har inget att göra, tänker och pratar om knark dagarna i ända, knarkar en hel del eller rymmer. Det kostar hundratals miljoner för kommuner och det är knappt någon som blir ren. Dessutom utökar man sitt kontaktnät och planerar kriminella handlingar man ska utföra när man kommer ut. Ingen tjänar på det.

Det går aldrig att tvinga någon att bli ren. Det kan gå ett tag, men det kommer gå åt helvete. Vill inte individen så kommer inte individen ändra sig.
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Nån som såg den där realityserien ”nybyggarna” där Bim var med?

Jag antar hon var drogfri i den? Hur var hon då?
(fast iofs , kan man gömma tabletter i fittan på ett behandlingshem borde det va än enklare under en tv-produktion)
De filmade på ett riktig behandlingshem, Basta kollektivet utanför Stockholm.

Var Bim den personen som gick runt på Plattan och skrek "är det någon som har en halv subutex?"? det är nästan det enda jag kommer ihåg från den serien.
__________________
Senast redigerad av GeMigSvarNu 2018-12-10 kl. 18:27.
Citera
2018-12-10, 18:28
  #515
Medlem
Daniel och Bim kommer nog få svårare att få ihop stålar till "vandrarhem" nu när hela Sverige vet vad pengarna verkligen går till..
Citera
2018-12-10, 18:48
  #516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Bim var ju med i 'Nybyggarna' för några år sedan.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...cken-blev-sann

Och även han mannen från norrland som fick sitt barnbarn med kattöramössa på besök och tog in på hotell kände jag igen. Särskilt henne. Tror hon varit med någonstans och berättat att hon tog hem honom till norrland att bo på gården.
När hon och hennes man lämnande honom ensam på gården en tid så hade det ballat ur och han hade dragit därifrån och lämnat djur utan tillsyn, typ.

Det finns en pod om norrlänningen ” Min Hemlöse Farbror ” tror jag den heter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback